Ny kærlighed
Og lige for at sætte punktum ved dette spørgsmål, så er her et citat fra JLS´s egen hjemmeside.
Hvor de også skriver, at det er for at være tro mod de originale Deep Sea (Alarm, ikke chronograf, da denne aldrig eksisterede) som heller ikke havde en drejbar lünnette.

A fixed bezel surrounds a classic black dial face, protected by a Plexiglas watch glass.

Fundet her.....
[url]"http://www.jaeger-lecoultre.com/US/en/homepage/content/jaeger-lecoultre-deep-sea-vintage-chronograph-en-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.jaeger-lecoultre.com/US/en/h ... -en-1.html[/url]
Svar
Kim T Skrev:Men den er meget tæt på Deep Sea Alarm og The Shark, som blev lanceret 10 år senere.
Så en Deep Sea Chrono har aldrig eksisteret, og den nye er i virkeligheden et sammenkog af af DS Alarm og den 10 år yngere Shark.
Ja den er vel en tribute til deep sea alarm (momovox i JLC sprog)
http://jlc.watchprosite.com/show-forumpo...55916/s-0/
Den europæiske: İmage
Jeg ved ikke om den havde drejelig krans - men den havde jo som minimum en memox funktion - men det er jo tosset med et dykkerur uden drejelig krans synes jeg stadigt - er den lige drejet lidt på dette gamle billede.- aner det ikke
İmage
Bemærk den typiske Tropic rem - brugt helt generelt på mange af Costeau genreations dykkerure
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I sidste sfsnit af den artikel du linker til, står dette også.........

As to end with this review, I'd add that this Deep Sea is a paradox, and a rare bird.
A paradox, first, because this Diving watch doesn't have a turning bezel ( !!! )
Svar
Og hvorfor hedder det en Tropic rem?
Svar
Hvorfor tropic - Hvorfor spiser løven ikke jordbær - Icon_e_biggrin1 Det er - tror jeg - bare et navn - En plastlignende ting, som er meget mere behagelig end det meste andet - og vintage som bare pokker og noget Costeau urene havde (han og en række andre var ofte med i udviklingen den gang - specielt i Aquastar og de øvrige Spirotech tilknyttede mærker - Tropic -. vel bare et godt navn for en dykker rem producent - som vist lå i Schweiz eller - kunne være Frankrig
Jeg har nogle stykker, men bare en er helt frisk, ellers - når de bliver for tørre, er de ikke til det store, ud over at se ud som om de er fra 1963
Jeg tror de holder fint hvis man er igang med dem, men ligger de 20 år så bliver de lidt stive. De kan koges bløde igen, men får så risiko for revner.
De ser super godt ud på gamle dykkerure synes en ældre herre der dykkede i den tid (og stadigt kan holde vejret lidt og synes der er dejligt under andet Icon_e_biggrin1 ) Uret er med lidt for nostalgi . det gik fint med mere moderne sager -men går idag kun ned med ur. Jeg er normalt nærmere overfladen end den dybe bund, og i kortere tid (og indrømmet helt generelt bare med snorkel idag)- og det med min ploproff - I trods - Jeg burde ikke synes om så stort et klodset ur - men gør det nu en gang - og det er let læst under vandet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kim T Skrev:Og hvorfor hedder det en Tropic rem?

Jeg tror dels at det var meget praktisk med en plastrem i troperne, fugten kan hurtig få en læderrem til at gå i opløsning, dels har den også huller så huden kan ånde og dels er mønstret som en flettet bambusmåtte. Én eller flere af disse faktorer tror jeg har været årsag til at man har givet denne type rem navnet Tropical.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)