Alternativ lænke til min Breitling dykker
Måske vil nogen Breitling samlere få kaffen galt i halsen, når de ser denne combo af en Air Racer lænke på et Breitling dykker ur, men jeg er jo kendt for at gå mine egne veje og er vild med dette Retro Look på lænken og det blev denne i stedet for en mesh-lænke til uret. Det skal lige nævnes at jeg har bestilt en ny original lænke til mit andet Breitling, som jeg naturligvis også glæder mig til.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Det ser da slet ikke så dårligt ud, Michael - jeg synes, at det "specielle" retro look passer super godt sammen med den skrig-gule skive, der jo også er lidt usædvanlig !! Icon_Up

Hvordan er komforten på lænken ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(23-09-2017, 05:22 PM)pbr Skrev: Det ser da slet ikke så dårligt ud, Michael - jeg synes, at det "specielle" retro look passer super godt sammen med den skrig-gule skive, der jo også er lidt usædvanlig !!  Icon_Up

Hvordan er komforten på lænken ?

Jeg blev også lidt overrasket over hvordan det så ud på uret  Icon_e_surprised

Claus fra CT-Watches mente ikke at det kunne lade sig gøre, men han kender mig jo så godt og jeg giver ikke sådan lige op, så han prøvede lænken på sin Breitling og jeg var solgt med det samme...den måtte jeg eje.

Det er en speciel oplevelse at tage uret på, fordi de to stykker metal er så masive, men derefter sidder det hele som et armbånd og uret sidder uden at rutsje rundt og alt i alt en meget lækker lænke / oplevelse.   Icon_not

İmage

İmage

[-]
  • Claus Tukjær, pbr
Svar
MANGE gange bedre end en billig uoriginal mesh lænke
[-]
  • runzuk5
Svar
Det er vi da helt enige i Icon_Up

Der er mange flotte detaljer på lænken, som er poleret og afrundet perfekt.

İmage

İmage

Svar
Den ser meget vellavet ud, den lænke - må jeg spørge, hvor den er fra ? Icon_Up
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(23-09-2017, 06:48 PM)pbr Skrev: Den ser meget vellavet ud, den lænke - må jeg spørge, hvor den er fra ?  Icon_Up

Lænken passer til et Navitimer

http://sfilev1.f-static.com/image/users/...d=16248086

Jeg har købt lænken af CT-Watches for en brøkdel af hvad jeg skulle give for en ny lænke til uret og så er det stadig en lænke med rette DNA  Icon_blink

[-]
  • pbr
Svar
Nu efter lidt test af denne lænke, bliver jeg nødt til at nævne lidt plusser og minusser ved oplevelsen.

Lad os først nævne det negative Icon_e_confused

Da jeg fik sat lænken på var jeg langt fra overbevist om det var en god ide og der var lidt justering som måske slet ikke kunne få lænken til at sidde ordentligt, hvilket ville indebære at jeg var nødt til at ændre på radius på det store led, hvilket så betød at jeg ikke kunne leverer lænken tilbage....

Nu er jeg jo uddannet indenfor maskin-og værktøj, så der blev fremstillet et lille interimistisk bukkeværktøj ud af et stykke avnbøg, så radius blev forøget.

Nu var det så spændende om det gav det ønskede resultat og man kan ikke se på lænken at den er ændret og det er også kun ganske lidt, men det var ligenøjagtig det der skulle til Icon_Up så det bringer mig over i den positive oplevelse.

Icon_not Nu er lænken simpelthen perfekt og hvad kan så en lænke med den udformning.

Den kan holde på uret som man forventer det, men også på en måde der gør at uret ikke sidder og kæntre frem og tilbage på håndledet...klokken sidder bare centreret dagen igennem og ikke, som mine ure på lænke oftest har en tendens til at kravle over til den ene side og hænger der og banker imod hvad jeg møder af opgaver på værkstedet.

Men den fedeste oplevelse er absolut at man ikke sveder omkring håndledet med denne lænke og så mærker man stort set ikke at man har så tungt et ur på, som min store Breitling dykker faktisk er.....det er en genial løsning.

Lige lidt billeder af uret og med lidt merchandice og læsestof fra Halse i Horsens, som min ur-mand nr. 1 Claus fra CT-Watches havde med... Icon_party

İmage

İmage

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)