GO hos Klarlund.
Selvom Klarlund stadig er i gang med ombygningen i forretningen på strøget, kunne jeg ikke vente med at komme ind og kigge på, hvad de har fået af Glashütte Original. De havde kun nået at få stillet en lille gruppe af ure op, men havde flere på lager. Jeg fik kigget på Sixties modellen fra deres Vintage collection og den kunne jeg godt blive lidt fristet af. Den er meget passende udstyret med Caliber 39, der har sine rødder i 60’erne.

Senator Panorama date er heller ikke tosset. Det er udstyret med cal. 100. Udefra set er der ikke den store forskel at se mellem den og 39, men jeg er ikke urmager, så hvad ved jeg.

Der var andre dejlige ure, som jeg også godt kunne tænke mig, især et Panoreserve i guld, men det får vente til der kommer en lottogevinst af de større.

Jeg gælder mig til, at de bliver færdige med ombygningen og får lidt mere frem. Kigge kan man jo altid, så længe man ikke savler på de udstillede vare.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Det som i stort skiljer kaliber 39 & 100 är att 100 har dubbla fjäderhus och en gångreserv på 55 timmar + - 10%,
kaliber 39 har enkelt fjäderhus och en gångreserv på 40 timmar + - 5%. Vidare så har kaliber 100 en annan
stoppmekanism som inte är som det brukar vara utan drar du ut kronan så stannar sekundvisaren men balansen
stannar inte utan verket går fortfarande med stillastående sekundvisare.
[-]
  • T.Hansen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)