Råd og vejledning til køb på nettet
Hej,

Jeg skal have en Seiko dykker og har pt. kig på SXK007, SRP309 og SRP483. Jeg har fundet alle tre ure på amazon til priser væsentligt under de danske butikker.

Er der nogen der har erfaring med at købe ure fra Amazon som de vil dele ? kan man stole på at urene er ægte ? og hvad med skat og moms, vil dette blive tillagt af skat hvis uret 'snuppes' i tolden.

Håber i kan hjælpe med input.

mvh

Carsten
Svar
Når du køber hos Amazon kan du godt være sikker på de er ægte. Jeg har stadig til gode at se det første uægte Seiko SKX007 eller andre i den prisklasse.

Mht. told og moms når du køber uden for EU, så er det 25% moms, 4% told + et gebyr for opkrævningen (150DKK hos Post Danmark), så hvis du regner med 30% oveni urets pris så passer det meget godt.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Så hvis jeg køber indenfor EU på Amazon.de eller amazon.co.uk så er der ingen ekstra told på ?
Svar
(12-06-2015, 03:04 PM)calle1970 Skrev: Så hvis jeg køber indenfor EU på Amazon.de eller amazon.co.uk så er der ingen ekstra told på ?

Nej.... desværre er der ingen garanti at varen bliver sendt fra UK. Mange Hong Kong pushers har etableret sig på den engelske Amazon og prøver at give sig som om varen sendes fra UK (=ingen moms, told mm.).
Men, hvis du lige koncentrerer dig og læser annoncerne igennem ang. sendelse mm. kan du sagtens finde dem som ER fra England og sender derfra.
Kopier behøver man ikke rigtigt tænke på på Amazon .... Og ingen kopier af en billig Seiko bliver solgt i Europa. Kopierne findes, men sælges i Afrika, nogen gang i finder man den slags i Sydamerika. De kopierer jo også reklameure for tøjmærke (no joke), men du ser dem ikke her.

Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har skrevet med Amazon og de forsikrede mig at SRP483 som jeg har indsnævret feltet til sendes fra et af Amazons 'fulfillment center within EU' så det skulle være ok.

Nu er det ihvertfald bestilt.
Svar
Selvom du køber ved Amazon eller andre indenfor EU, skal de i nogen tilfælde beregne 25% dansk moms og ikke regne med den lokale (ofte lavere) moms/VAT... Icon_cry
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)