Døde mobiltlf.?
#1
Tænkte, at der herinde nok ville befinde sig et par stykker eller 3, der (også) er skrappe til mobilbatterier.
Har aldrig været ude for det før og har spurgt lidt rundt omkring her til morgen uden at møde lidelsesfæller.

I går aftes satte jeg husmobilen til opladning - det er en ældre Samsung - og jeg slukkede for kontakten, da jeg gik i seng kl. meget sent uden i øvrigt at kontrollere opladningssituationen (men laderen var kold).
I går kl. meget sent slukkede jeg helt for iPhonen, som jeg altid gør. På det tidspunkt var der 64% batteritid tilbage.

Her til morgen var iPhonen total batteridød og kunne først tændes, da jeg satte laderen til. Husmobilen var også helt batteridød.
Husstanden er i besiddelse af nok en mobil, hvis batteristand jeg ikke har tjekket (mandens - og han sov).
Ladede iPhonen op i bilen på vej til arbejde, og den fungerer normalt.

Har vi fået nisser eller?
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
#2
Et bud kunne være at mobildækningen, enten har været nede eller svag, og derfor skruer mobilen helt op for sende/modtage styrken i et forsøg på at få signal, det giver et meget højt strømforbrug.

Mikael
Svar
#3
Jette
Der kan ske det uheldige ved visse elektroniske kredsløb, at så længe opladeren er tændt, så længe vil den resident prøve at trykke mere opladnings spænding ind i mobilen. Når mobilen er fuldt opladet, slår dens indre opladnings kredsløb fra.....men slukker du for kontakten, og lader stikket sidde i, så kan forskellige typer kredsløb, og tilsyneladende også din mobil telefon have den uheldige egenskab at begynde at aflade sig selv over kredsløbet i opladeren.

Et lignende tilfælde drev mig til vandvid mht. en af vores biler, hvor der altid er spænding på cigaret tænder stikket, og hvori jeg har min gps fast tilsluttet. Selv om jeg altid huskede at slukke for gps`en efter endt kørsel, så lykkedes det alligevel altid indenfor en 14 dags periode at komme ud til en totalt afladet bil.
Først efter at jeg prøvede at hive gps stikket ud af cigaret tænderen forsvandt problemet.

Jeg kan ikke give en gylden teknisk forklaring på hvorfor dette sker....der er andre herinde med en betydelig større teknisk viden end jeg, som kan forklare dette bedre, er jeg sikker på.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
#4
Takker drenge - I er skrappe.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)