Svar: 28
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
fra min hedengangne bedstefar er dette ur dukket frem af gemmerne... (se billede) er der nogen der kan gi et bud på alder samt evt værdi? eller hvis der er andre sjove detaljer ved uret...
på bagkassen står der :
"Water & shock resistant
automatic antimagnetic swiss"
•
Svar: 9
Tråde: 0
Ælder og værdi kan jeg ikke hjælper dig med, men værket må være på højde med en J/L/C Memovox.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Benpop Skrev:Ælder og værdi kan jeg ikke hjælper dig med, men værket må være på højde med en J/L/C Memovox.
Det tror jeg er skudt ganske meget over målet. De er begge vækkere, men mon ikke denne her indeholder noget af type AS 5008. Det er ikke et værk af JLC kvalitet, men en ganske udemærket vækker, formentlig fra omkring 1975
vh
•
Svar: 28
Tråde: 5
@ hannover hvad mener du med vækker? Er det alarmen du refererer til? Min far har et jlc hvor alarmen lyder på sammen måde...
Jeg har googlet de ting der står bag på uret... Men kan ikke finde
Et der ligner...
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
På siden:
Vintage Zodiac's, er der lidt mere information:

Vælg: {Gallery} - {Miscelleaneous}
Med venlig hilsen - Geodoc
•
mikkell Skrev:@ hannover hvad mener du med vækker? Er det alarmen du refererer til? Min far har et jlc hvor alarmen lyder på sammen måde...
Jeg har googlet de ting der står bag på uret... Men kan ikke finde
Et der ligner...
Ja det er alarmen jeg refererer til. Det er nok ikke lige til at finde et magen til på nettet - men du kan jo søge værket AS 5008 som jeg bestemt TROR det kan være - men det er jo altid bare lidt et skud. Et JLC værk ligger der ikke i den - men der findes flere forskellige - venus 230 mener jeg også er en vækker men der er givet flere.
Vulcain cricket var blandt de ure der gjorde alarm ure populære, men ganske mange producerede alarm ure med AS 5008 som den mest brugte Ebauche. Jeg har selv 3 - 4 stykker. Kvarts ure gjorde naturligvis alarmen lidt fjollet i mekaniske ure - de er jo langt mere præcise med alarmen - tydeligere skal ikke trækkes op med dobbelte fjederhuse
Hov der var Torben Geodoc jo mens jeg skrev med et fra nettet. Det bekræfter nok lidt AS 5008 for den er netop 28.800 svingninger hvilket nok er det de refererer til som fast-beat + det passer med dag og dato.
vh
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Har fundet et til salg på nettet:
Big Ben watches, hvor der er billeder af værket:

her angives værket som: "Swiss-made BULOVA 17 jewels automatic movement"
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Hej
Tror at John har ramt rigtigt: AS 5008
Her er et billede af værket på mit Tell Alarm:
Mvh. Jon
•
Jep den der Bulova er en ganske umiskendelig AS 5008. Jeg kan ikke bulova nummer på den -Jeg ved Bulova brugte AS 1931 med bulova navn for den manuelt optrukne alarm.
de der AS værker fik tit andet navn når andre brugte dem - AS 5008 er også solgt som Certina 681, Dugena 3043 og Junghans 642 og det bliver de ikke mindre AS af

OG hov den er skam også solgt som Zodiac 95 hvilket ville være mere sandsynligt der så står på den i det zodiac ur
vh
•