Mit første mekaniske ur i mit 19 år gamle liv..
Hej alle,

Jeg er på udkig et mit første mekaniske ur i mit liv.. Har ejet 15-20 ure allerede, men alle har været quartz ure.. (Passer ikke helt, havde et mekanisk ur fra 1972, men gik i stykker efter 4 dage på mit håndled, så tæller ikke rigtig med.. Orker lige pt. ikke at give 700-800 kr i reperation for et ur til 1000 kr,- Icon_e_smile )

Jeg vil derfor forhøre mig, om i kender/har nogle forslag? Må gerne være brugt/vintage som nogen kalder det.. Gammelt gør ej heller noget.
Går gerne efter et billigt et, da jeg lige skal "vænne" mig med mekaniske ure. Jeg er så at sige lige begyndt at sætte mig ind i de rigtige ures verden, både med urværkerne, de små detaljer m.m.. En rigtig tidsrøver, men ser frem til det Icon_e_smile

Så hvis i har nogle på lager i måske skal af med, og vil smide efter en ung knægt som mig - så fyr løs gerne .. Ellers smid en mail afsted til <!-- e --><a href="mailto:lars@kjaer.me">lars@kjaer.me</a><!-- e -->.

Er pt ved at erhverve mig et Candino fra 1955 med et AS 1130 urværk - har tidligere skrevet en tråd om netop denne (i må meget gerne smide en kommentar til uret. Er helt forelsket i sekundviseren Icon_e_smile )
Har smidt et billede af uret op.. Tog mig lidt af en krig, skulle oprette photobucket m.m. - men vil gerne høre jeres mening.

İmage

Ser frem til at høre fra jer!

Vh
Lars
Svar
Der er ikke så meget at sige - andet end at det jo er smukt - en tidstypisk 1130'er med den smukke sub-sekund og en fin to tonet skive i flot stand.
Nogen vil jo så sige, at de er for små disse 33-34 mm ure - andre vil sige de er de både mest behagelige og pæne, men vi er jo så ude i ren smagssag.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Er også selv godt tilfreds med mit første valg.. Tager nogle billeder og mere fyldestgørende billeder, når jeg har uret i min varetægt..

Nu er planen så et omega Icon_e_smile

Hannover_dk: tak for ordene ..

vh
Svar
tillykke med uret, det er lige et ur efter min smag,-- jeg havde set og havde den faktisk under obs, men nu rendte du med den
mvh
og husk at et gammelt ur bare er nyt ur der er blevet ældre
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)