Anden lænke på 25945000 ..?
Baun Skrev:Jeg hører så til dem som ikke ændre noget som helst fra originalt til - "mindre originalt".
Helt generet ønsker jeg ethvert ur så tæt på det det var da det blev solgt.
Andre kan jo gøre præcis hvad de vil og ønsker - og det er selvfølgelig en smags sag.

Jeg er endda kommet dertil at jeg også foretrækker originale læderremme og de rette spænder på urene.

vh Baun
Sådan har jeg det også med vintage generelt. Bare det at min ellers så lækre strudserem har folde spænde og sidder på en kronograf fra 1938 er så fjollet. Jeg må ha et alm. spænde på snart Icon_redface

Med lidt nyere ure, synes jeg derimod det er ret friskt at bytte en lynette ud til hvidguldstal og andet sjov. Blot originalen gemmes.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Smag er forskellig Icon_exclaim

Jeg er jo én af dem, der har ændret på et helt nyt ur, for at opnå et andet look.
Har fået skiftet lynetteindlægget på min Seamaster 2254.50.00 til ét indlæg i hvidguld fra Seamaster 2230.50. Og jeg har allerede bestilt skiven fra 2230.50´ modellen ligeledes.
Min bevæggrund for at lave disse to ændringer, er enkel. Jeg ønskede mig et Seamaster 2230.50 men der var umuligt at opdrive nyt som brugt. Jeg fandt et sprit nyt 2254.50.00 og øjnede muligheden for at få et 2230.50 den vej. Mig bekendt er lynette indlægget og skiven, det eneste der skilder de to modeller fra hinanden. (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl:))

Personligt vil jeg ikke kunne finde på, at skabe et look, der ikke har været skabt før fra Omega, Rolex, IWC etc. side. Hvis en model er udgået, ser jeg intet forkert i, at forsøge at genskabe den via org. dele.

Om andre vil gøre mere eller mindre for at opnå et andet look og udtryk på deres ure, er op til dem. Smag er forskellig - men jeg støtter de udsagn om at gemme de org. dele, hvis man er det mindste i tvivl om udfaldet.

Jeg glæder mig over min ændring af mit ur og venter spændt på den sidste og endelige opgradering. Bo Mølbak skal forestå denne "operation" for mig, når skiven er i hus.

God søndag,
M. Icon_e_wink
Svar
Så længe det er stang varer og man kan bytte om igen synes jeg det er ok.

Jeg skal også indrømme at jeg altid gøre et eller andet ved mine ure.

Næste projekt bliver en sprit ny DLC behandlet speedy med orange visere.

Hvem ved måske kan jeg få 100.000 kr for den en dag på bruun rasmussen.
Svar
Magnum Skrev:ifølge din logik, så vil det også være forkert at f.eks. som i den anden tråd der kører, at sætte et hvidgulds lynetteindlæg på sit Seamaster

Aner ikke hvad du snakker om, men hvis det er sub indlæget du hentyder til i Rolex forumet, så kan jeg kun sige som mads g, at sætte en hvid gulds lynette på en stål sub, svare til at sætte et M3 skilt på en BMW 316 Icon_e_smile

Men folk må da selvfølgelig gøre som de vil, bare min mening om en ombytning af en sea/planet lænke Icon_e_wink

Men jo den er kringlet den der "logik" F.eks synes jeg det er iorden at sætte en sort bezel på en sub lv. Når det kommer til low end ure er det måske også iorden at fuske rundt Icon_mrgreen
Svar
Hvor har du det citat fra?

Det har jeg ikke skrevet nogen steder og vi taler jo om ure og ikke biler så jeg må indrømme at jeg har tabt kontakten til dig.

Jeg kan også se at du stiller spørgsmål ved Magnums udtalelse omkring dobbel konfekt.

Det han mener er vel bare at det er underligt at sige man ikke vil sætte originale dele fra en model til anden men hellere en aftermarket lænke.

Det ville måske svarer til at sætte en LADA spoile på en BMW?
Svar
Columbo Skrev:Jeg kan også se at du stiller spørgsmål ved Magnums udtalelse omkring dobbel konfekt.
Sjov fordrejning, Måske det nærmere er ham der sætter spørgsmålstegn Icon_e_surprised

Columbo Skrev:Det ville måske svarer til at sætte en LADA spoile på en BMW?

Nej for lada er et bil mærke for sig selv, sjov fordrejning igen Icon_cry, det ville svare til at sætte en Schnitzer spoile på en bmw Icon_cool Icon_mrgreen
Svar
Ok.

Jeg elsker at fordreje alt men kan du ikke fortælle mig hvor du får det første citat fra kære ven?
Svar
Columbo Skrev:kan du ikke fortælle mig hvor du får det første citat fra

Maskinen har på mystiskvis fået sat dit navn ind i Magnums citat, beklager fejlen og misforståelsen Icon_e_wink
Svar
Nå men vi kan vel konstatere, at det vist må være smag og behag og op til den enkelte.

Nogle vil gerne sætte en aftermarket AP rem på et AP ur, eller en anden tilfældig rem på et Panerai - men ikke en rem eller lænke fra EN Omega model på en anden Omega model.

Jeg skal absolut ikke sige hvad der er rigtigt, specielt i vintage ville jeg ikke selv bytte mellem div original ting - men for nye ure ville jeg sagtens kunne finde på det, og jeg forarges heller ikke over viserbytning på nye ure eller sorte kasser til Daytona Til syvende og sidst: Det er rent smag og behag, og vel ikke noget der giver anledning til større ophidselse for mig Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)