....ny dreng i klassen
God dag alle de ærede medlemmer.

Jeg hedder Allan Steen, bor i Næstved, arbejder som IT tekniker, og Jazz musiker, og er måske det nyeste medlem her i foreningen af urglade mennesker.
Min interesse for ure er ikke ny...... men i gamle biler, - specielt gamle Landrovere, Opel 1900GTèr, og Beachbuggies mm, har jeg lagt mange timer, og uhyre mange penge i, som kunne have været brugt på gamle ure istedet.
Om de så havde `gået` bedre end mine motorer ved jeg ikke, men jeg var blevet knap så beskidt af olie og snavs.

Jeg er kun ejer af eet eneste ur....en Omega Speedmaster, som min kære far gav mig på min 23 års fødselsdag i 1973.
Det har været spændt på mit håndled lige siden da, og har faktisk gået upåklageligt indtil 2007, hvor jeg i en slags kådhed knækkede fjederen ved optræk.
Urmager Markussen Næstved gjorde mig opmærksom på at uret faktisk havde en vis værdi, og trængte til...ikke bare en ny fjeder, men også et ordentligt gennemsyn...og et olie skift!

Uret er dog ikke så gennemtæsket som en hr. Maddox´, som jeg har kunnet læse om her.
Om det har interesse, vil jeg, når jeg bliver fortrolig med det hele, oprykke et par billeder af mit elskede ur, og gerne indhente oplysninger om - hvorvidt dets udseende er fuldt akceptabelt, eller en polering vil være anbefalelsesværdig.
Det ville have været en fin anledning til at hilse på alle, at tage til UR10, men jeg er desværre i München dette tidspunkt.
Hilsen
Allan Steen
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Velkommen til!

Du må hellere end gerne vise nogle billeder af din speedy. Vi elsker billeder Icon_e_smile

Hilsen
NW
Svar
Velkommen til forum, Allan Icon_e_wink

Og jeg har det nøjagtigt ligesom Nicholas: Frem med billederne - en Speedy er altid et kig værd Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Allan

Der skal også herfra lyde et velkommen Icon_e_biggrin Som allerede nævnt elsker vi billeder, så du skal endelig bare slå dig løs Icon_e_wink
Det er ærgeligt at du ikke er i DK under UR10. Du kunne ellers have kørt med mig, da jeg kører lige igennem Næstved.
Svar
Velkommen til Allan!

- Ja, der er nogle ting du skal overveje mht. polering... Hvis DU synes, at uret ville få mere liv af en polering, så er det da bare det du skal gøre. Det slider jo lidt med poleringer, og forringer salgspriser, men det er jo ikke med salg for øje, at du har tænkt det, og så ville jeg ikke selv tage det tungt, om mit ur fik sin første polering, i jeg ved ikke hvor mange år!! Icon_e_smile

Ærgeligt med Urrally - Du må holde dig klar om et års tid, eller når der arrangeres mindre get-togethers rundt om i landet!

-Hilsen Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Hej Allan. Fin introduktion af dig selv.

Velkommen til Icon_e_biggrin
vh Hans Henrik
Svar
Hej Allan
Velkommen til forum, sjov historie med din speedy som du har haft alle disse år!
Du har forhåbentlig gemt boksen, papirerne, hangtags, stickers mv Icon_question Icon_e_biggrin

Det er også lidt sjovt at finde ud at hvornår dit ur sådan ca. er produceret, hvis du har papirerne er det til at finde ud af, ellers
skal bagkassen åbnes. Det kan jo have ligget hos urmageren nogle år før det blev solgt. Men det er jo nok med "First watch worn on
the moon" på bagsiden?

Hvis du har boks og papirer så har vi også lidt mere dokumentation ifht. hvilke bokse der fulgte Omegaerne i sin tid, det er vi ´nogle stykker der har som ekstra hobby nemlig Icon_rolleyes .

Igen velkommen til Icon_exclaim

Mange hilsner
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)