Hvad kan man gøre mod nikkel?
Hej

Som Magnum og Joepete skriver, drejer det her sig kun omkring rengøring af sit ur, da et rent ur af den caliber ikke giver eksem, dog medmindre at man er ekstremt overfølsom overfor stål, og det er meget sjældent, men det kan dog forekomme.

MVH Peter
İmage
Svar
Da jeg var knægt havde jeg et ur der var smæk fyldt med nikkel, chrom eller noget andet giftigt skidt. Et ur til 50 kr. Icon_e_confused Her satte jeg plastertape på bagkassen, hvor uret havde kontakt med armen. Det fungerede super. Ved godt det ikke er skide smart, men plastret ses ikke når uret er på armen. Er det lænken der er problemet ville jeg smide noget gummirem på. En natorem er også en fin løsning da den dækker 80-90 % af kontaktfladen mellem ur og arm.

/Mads
Svar
Hvis ikke vask af rem og spænde har en effekt er det vel muligt at give bagsiden af spændet en gang klar neglelak.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Hirsch laver nogle små "måtter" i sort læder, hvori der er præ-lavet runde stykker i forskellige størrelser. Så hiver man den størrelse af der passer, og sætter på bagkassen (den er selvklæbende bagpå)

Nogle urmagere har disse "måtter"
İmage
Svar
Hej

Men i bund og grund handler det omkring at holde sit ur rent, da problemerne næsten aldrig kommer når uret er nyt, de mennesker der tager bad med deres ur på, har næsten aldrig problemer, da uret bliver vasket hver dag, og det skal selvfølgelig kun gøres når man har et vandtæt ur med lænke eller gummirem.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)