Afstemning: giv værket karekter
13 Værk i top kvalitet og finish
11 Værk i super kvalitet med fine detaljer pænt over middel
10 Værk i høj kvalitet
9 Værk i pæn kvalitet med lidt finish
8 Værk i pæn kvalitet uden ekstra finish
7 Værk i standard kvalitet
6 Værk i "kun funktionel" kvalitet
5 Værk i ringe kvalitet
3 Værk i meget ringe kvalitet
00 Værk i meget meget ringe mangel på kvalitet
[Vis resultater]

NY afstemning om kvaliteten på værket - gerne kommenteret
Vi prøver igen. Det er som Baun var lidt inde på ikke nemt at finde et billede der egner sig, og som ikke med det samme siger hvad det er. Det lykkedes jo flot for Baun. Jeg afslører nok lidt mere men lad os se

İmage

İmage

İmage

god fornøjelse

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det et pænere end Buren - på niveau med Omega....

Det ligner et pænt 9-tal - men hvis man så tager kompleksiteten med er det jo et 10-tal. Jeg "nøjes" med at vurdere forarbejdning, løsninger, materiale og overflade.... altså 9

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det et pænere end Buren - på niveau med Omega....

Det ligner et pænt 9-tal - men hvis man så tager kompleksiteten med er det jo et 10-tal. Jeg "nøjes" med at vurdere forarbejdning, løsninge, materiale og overflade.... altså 9

vh Baun

Jeg er helt enig med Baun. Det er et pænt værk med en pæn finish: Afrundede schenkler, afrundede kanter på broer, alle overflader har finish, polerede forsænkninger, med "skruebalance", fladpolerede skruehoveder(og det er IKKE med kludeskive).

Ting der holder mig på 9 er nok manglende finregulering og finish omkring echappement og stødsikring. Der er dog lidt, men mangler noget. Plus en af armene i chronograph mekanismen (Den der holder et afhjulen til minuttælleren) er poleret på noget kludeskive agtigt noget, og ikke fladpoleret.
Svar
tja det er svært at vurdere værket med så uvinklede close-ups, men ud fra finish som man antageligt kan se, mener jeg absolut at det er Omega niveau og nok også et stykke over. Minder egentlig om JLC niveau. Værket kunne godt ligne et valle-de-joux 72. Som Rune allerede har pointeret mangler der finish omkring balance(højglanspoleret dobbeltskruet dækplade over monteringspunkt for balancefjeder), og der mangler ligeledes capjewel ved escapement/anker. Finregulering af typen sneglehus eller svanehals er for så vidt noget som selv de 3 store er gået fra i nyere værker, så det vil jeg hverken trække op eller ned på. Men ellers er finishen umiddelbart meget god at se til. Synes dog til gengæld at disse fotoknips af et enkelt sted på den synlige værkside er fuldstændig ubrugbart i forhold til en kvalificeret vurdering af værkets kvalitet og æstetiske fremtoning. Gad gerne se dialsiden og vurdere om skruehuller er gennemgående, anglerede, om skrueender er rund- og højglanspolerede, om finish på fjederhus er med perlagepoleringer osv, osv, osv... Derudover er det svært at vurdere brolay-outets æstetiske fremtoning. Men jeg tilslutter mig 9-tallet.
Svar
makita Skrev:tja det er svært at vurdere værket med så uvinklede close-ups, men ud fra finish som man antageligt kan se, mener jeg absolut at det er Omega niveau og nok også et stykke over. Minder egentlig om JLC niveau. Værket kunne godt ligne et valle-de-joux 72. jeg tilslutter mig 9-tallet.
Ja jeg synes også 9 er rimeligt selv, men måtte lige ta hatten af. Det er skam klip af Valjoux 72 - pænt "opdaget" med det som blev vist.
Jeg har den ikke selv tilgængelig, så du kan ikke få andet, jeg har en anden 72 hjemme pt faktisk - en 72 C (dag/dato/måned) men den vil jeg ikke gerne åbne Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
tak hannover, men den var nu ikke så svær at se. Syntes også finishen mindede meget om JLC´s så jeg googlede lidt og fandt denne sag fra LeCoultre. Umiddelbart identisk!!, men billederne er selvfølgelig ikke nogen makrovidundre. Eneste forskel er at Lecoultre benytter den ældre indexpind til finregulering, hvorimod din er med skruefinregulering, som er en nyere invention. Deraf ser balancebroen tom ud uden de "klassiske" indexgraveringer. Men vurder om finishgraden ikke er meget identisk.

İmage
İmage
Svar
Ja helheden var en med Heuer-Leonidas på broen

İmage

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)