Køb af Certina DS 1
Hej urvenner

Jeg har lovet en god ven at finde et godt klassisk ur til ham. Han har et budget på 2000-3000 kr. men er nok til at overtale til lidt ekstra.

Jeg har tænkt at han skulle have et Certina DS 1, da der er et, efter min mening, meget flot ur i en rigtig god kvalitet til prisen.

Mit spørgsmål er så, hvor finder jeg det billigst og er der andre alternativer. Der skal være et nyt ur, og jeg syntes der skal være med automatisk værk.

På forhånd tak.

Max
Svar
Hvad med et Seiko Sumo... det er smæk for skillingen og kan fås inden for det nævnte budget. Se blandt andet Joepete's "review" af uret i en tråd under japanske ure.
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.klockia.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.klockia.se</a><!-- w --> har rigtig gode priser på Certina ure.

Når du skriver "godt klassisk ur", hvilken stil er du så inde på ? Kan du evt give et par eksempler ...
De venligste hilsner, John
Svar
Hvis uret skal være nyt og med aut værk så tror jeg der skal flere penge op fra mulvarpen Icon_cool
hva stil skal uret have syntes ikke lige at DS1 og SUMOen kan sammenlignes.

Jeg ville klart kigge hos Certina,TAG Heuer og ORIS og se om der ikke skulle være noget der kan bruges.
Svar
jacob jensen Skrev:Hvis uret skal være nyt og med aut værk så tror jeg der skal flere penge op fra mulvarpen Icon_cool
hva stil skal uret have syntes ikke lige at DS1 og SUMOen kan sammenlignes.

Jeg ville klart kigge hos Certina,TAG Heuer og ORIS og se om der ikke skulle være noget der kan bruges.
Flere penge er ikke nødvendigvis et must. DS1 fra Certina koster kun en smule mere og er et rigtig lækkert ud. Kiggede selvmeget på det, inden jeg besluttede mig for et DS First.

Det kan også være at Tissot har noget at byde på
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Det skal være meget enkelt til en revisor som ikke ønsker større opmærksomhed på uret. DS 1, er den stil der passer bedst.

Jeg kigger lidt på sverige og ser om der er andet der kan friste....

Tak for hjælpen.

Max
Svar
Både DS1 og DS First er gode bud på en god kvalitet til rimelige penge - i en enkel funktionel stil.

En Seiko Spirit kunne dog også være et godt bud. 6R15 automatic med 50 timers gangreserve. Værket har hack og håndoptræk. Du får flot finish til pengene, og et godt urværk oveni.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for hjælpen alle sammen.

1 stk. certina DS 1 med sort skive bestilt.

Max
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)