26-03-2009, 08:19 PM
Kan forstå at den ligger i ca samme pris som et Rolex SDDS til de penge
ville jeg vælge DSeren,men en lækker model fra Omega for sure
|
Nyt Omega Ploprof fra Basel 2009 - hvad synes I?
|
|
26-03-2009, 08:19 PM
Kan forstå at den ligger i ca samme pris som et Rolex SDDS til de penge
26-03-2009, 08:53 PM
Den er god til ham der godt vil have noget anderledes, men som har en historie.
26-03-2009, 09:47 PM
Grimt og smukt på en gang. Men skulle jeg smide så mange penge efter et så mærkeligt ur, så ville jeg vælge vintage-modellen.
27-03-2009, 11:59 AM
Når man nu taler så meget om tool watches... Her har vi et !
Cheers - J. Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
30-03-2009, 08:39 AM
"Man skal aldrig gå tilbage til en fuser!" eller lettere omskrevet "Forsøg aldrig at gentage en succes!" Jeg synes den "gamle" er sej og jeg synes det er modigt at lancere en ny, men hvorfor skal den ligge så tæt på i design? Se til bilfabrikker der lancerer nye udgaver af gamle modeller: Ford Mustang, VW Sirocco mm. Der er ikke tale om "kopier"! Om igen Omega!
PS Der er ikke tale om et ur i "museums-serien"?? Så er det jo en anden historie! "It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO John Seiko MM300 + "Atlas" Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster Looking for: Fundings
30-03-2009, 02:22 PM
Ikke lige min smag, men bestemt en spændende udvikling fra Omegas side.
På venstre side (kronen) er der klar Panerai inspiration, men hvad er den orange (knap?) på højre side?
30-03-2009, 04:32 PM
Stinger Skrev:Ikke lige min smag, men bestemt en spændende udvikling fra Omegas side.I min optik er den mest spændende 'udvikling', at den relancerede PloProf er så tro mod originalen fra 1968. Stinger Skrev:På venstre side (kronen) er der klar Panerai inspiration, men hvad er den orange (knap?) på højre side?Den orange knap (oprindeligt en rød plastik knap) er lynettelåsens udløserknap. Om venstre/højre skriver Omega på Customer support/Vintage Watches, at på PloProf kan skiven fejlmonteres 180 grader. Det har medført, at skødesløse eller uvidende urmagere ved service/reparation har vendt skiven forkert, så udløserknappen kommer til at sidde kl. 7. Dette umuliggør eenhåndsbetjening af lynetten. Selvom "det forvredne" ur af og til ses annonceret på E-Bay som en stor sjældenhed, har det aldrig været hensigten andet end, at kronen skal være kl. 9 og udløserknappen kl. 1. Med venlig hilsen - Geodoc |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|