Ikke meget vintage
Som Speedy siger er der mange nye bruger lige nu og det giver mange tråde om nye ure.
Som nye bruger vil gerne have et nyt ur, noget jomfrueligt, noget uberørt.
Når man så har været her ønsker flere og flere, et ur som har historie, har sjæl.
I denne tid hvor man kan så meget som man ikke kunne for 30-40-50 år siden, er det spændende at se at i urenes verden kunne man MEGET for år tilbage!

/Henrik
Svar
Hej

Der er masser fra begge verdener at læse om, både vintage mekanisk og nyt quartz, og nyere mekaniske ure.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar
syns nu også mixet her på sitet er ok - samt man kan jo bare poste nogle indlæg om vintage hvis man vil have noget mere vintage - hvilket jeg vil tage mig sammen til at gøre

hvilket så leder til mit spørgsmål

hvornår er et ur egentlig vintage hvor er dato skille linjen og hvilket andre kriterier ud over alder er der før man kan kalde et ur for vintage

Mif
Svar
Hej

Det er en hårfin grænse, nogle kalder et ur for vintage så snart det er udgået af produktion.

MVH Peter Icon_e_surprised
Svar
Peter V Skrev:jeg tror at det er meget naturligt at starte med nye ure og først se på vintage efter et stykke tid. Jeg havde ikke rigtig mod på det med vintage det første stykke tid var nok lidt usikker på om man måske endte med at købe noget skrammel. Efterhånden som man får læst nogle indlæg her på siderne bliver man lidt mere sikker og ikke mindst nysgerrig...

Jeg har nu anskaffet mig mit første vintage - et 40mm Universal Genevé Compax med. val.72 fra 1963 - og det bliver ikke det sidste!

Er der nogen som ved hvor jeg evt. kan finde en ny drejekrans til ovenstående?!?
Til spørgsmålet - nej - du skal nok via enten Mølbak eller Krognos hvis du skal hitte noget via dansk butik. Via nettet tror jeg det er svært at hitte en krans. Alternativt kan den måske "friskes op". I alle fald, UG compax med val 72 er et HERLIGT ur som også er på min liste hvis jeg kan finde et fornuftigt ex, så tillykke med et godt valg med en herlig motor
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)