Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Nopanic Skrev:... og når man ikk har råd til den ægte vare så må man jo nøjes med det næst bedste.
En kopi er nu aldrig vejen frem og det næstbedste er i denne sammenhæng nok et Seiko/Citizen. Har man ikke råd til originalen skal man vælge noget der passer til ens prisniveau.
Men selvfølgelig skal du være velkommen her på forumet trods din kopi. Tror mange her på siden i deres spæde ungdom har været omkring en kopi, som i visse tilfælde faktisk har startet urentusiasmen. Men læg dit TH kopi i skuffen og hold fokus på originalerne fremover
/Mads
•
Svar: 30
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Kan vel siges meget enkelt:
"Drop Kopierne – Bevar Originalerne"
Morten
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
- det bedste er Originalerne
det næstbedste er ingenting
Kopier er dårlig stil.....
og det har intet med snobberi at gøre - jeg vil 10 gange hellere eje og
bruge en Seiko med mekanisk værk til 500 kr end en god kopi af en Rolex.
vh Baun
•
Svar: 2,247
Tråde: 247
Selvfølgelig kan jeg godt se at man skal holde sig til orginalen.
Men derfor er det jo stadig med i samlingen, det er trods alt en gave fra mine forældre, som jo ikk mener det ond når de har købt det til mig.
Man kan jo sige at TH har brugt penge på at udvikle den model og skabt navnet, men kan på ingen måde blive undergravet eller snydt af at jeg har et fake TH ur, jeg havde jo ikke gået ud og smidt penge på et orginalt Th hvis jeg ikk havde det fake. Ikke at det retfærdiggøre at handle med kopiure på nogle måde.
Men jeg tror ikke der er ret mange der kan sige deres ryg fri for at de nogle sinde har købt eller ejet en falsk/kopi at et eller andet produkt.
Om det så er et ur eller en dvd eller Mp3.
plus aura plus, telle est la vie.
•
I Italien kan man få en bøde på op til 10.000.- Euro for at være i besidelse af en kopi af f.eks en taske eller solbriller. Efter min mening er det billigt sluppet
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Italianerne er inde på noget af det rigtige, de giver store bøder til indehavere af kopier, og jo flere bøder, jo færre der køber kopier af skræk for at få en stor bøde, det kan måske tilsidst kurere kopisterne, for hvis de ikke kan sælge noget, holder de jo nok op på et tidspunkt, men bare en forhåbning fra min side.
MVH Peter
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Danskere har et underligt forhold til kopier (ikke kun ure, men også tasker, tøj, etc.). Når nogen ude i den store verden kopierer Lego (eller Novo, FLS, Danfoss, vores designere, etc.), rystes der på hovedet i forargelse. Men en tur til Thailand, Kina eller deslige resulterer ofte i fyldte kufferter af billigt "mærketøj". Se bare vore politikere, der var i ilden sidste år.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 452
Tråde: 30
Var det ikke også Ekstra Bladet som for ikke så lang tid siden kørte en stor guide til hvor man kunne finde kopier af designermøbler billigt? Usmageligt efter min mening.
Jeg kan ikke helt se pointen i at ville eje en kopi (med mindre den, som Nopanics, har en vis affektionsværdi). Man kan alligevel aldrig snyde sig selv til at tro på at den er ægte - og folk med bare lidt forstand på emnet vil enten grine af en eller skælde en ud, de eneste man opnår at "snyde" er de uvidende, som i 9 ud af 10 tilfælde vil være ligeglade og derfor ret svære at imponere. Kopivarere lukrerer på folks trang til at virke lige lidt mere velhavende og kvalitetsbevidste end de i virkeligheden er - de er lånte fjer, fjer som man plukker fra de designere og firmaer som står bag de originale varer.
Her er forresten et billede af min nye Revue Thommen 30s Sport (mit daglige beater) og mit Omega Officer, det er lige de eneste af mine ure jeg har nået at fotografere - det er godt nok ikke sådan ligetil at fotografere ure, det må jeg øve mig noget mere på:
Mvh.
Jakob
•
Det var BT, der havde en artikel om kopimøbler.... De er sgu ved at være lige så useriøse som EB.... Dog skal det siges, at det ikke var den stor ros kopierne fik.
Min interesse for ure er kommet i en lidt sen alder(35 år) men har aldrig haft et kopi ur. Vil heller spare sammen og have fornøjelsen af at lægge 44.500 når jeg køber den ægte vare(IWC Portugees) Det er et spørgsmål om respekt for mærket.
Morten
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
GTwatch Skrev:Danskere har et underligt forhold til kopier (ikke kun ure, men også tasker, tøj, etc.). Når nogen ude i den store verden kopierer Lego (eller Novo, FLS, Danfoss, vores designere, etc.), rystes der på hovedet i forargelse. Men en tur til Thailand, Kina eller deslige resulterer ofte i fyldte kufferter af billigt "mærketøj". Se bare vore politikere, der var i ilden sidste år.
Det er jo typisk dansk at være politisk korrekt lige ind til det er ens egen r.. der kommer i spil  Sådan er det med kopivarer, sort arbejde, færselsloven, osv...
anyway kan jeg kun opfordre alle til at gå efter originalen. Om ikke andet fordi kvaliteten er langt mere lækker og fornøjelsen ved at købe og eje det er bare langt bedre end ved at købe det næst bedste.
/Mads
•
|