Brand of the week cartier
This famous brand has the biggest turnover in the Richemont Group that own IWC-JLC-Lange etc.Started in 1907 Cartier became the most famous jewelry company in the world.They made their first pocket watches in 1853 and their first wristwatch in 1911 called the Santos.Their most famous watch is without a doubt the Tank this watch is a classic from 1930 that is still made and selling well today.In the start of Cartier watches they had a exclusive agreement with JLC who supplied them with their calibers.They have usually always worked together with other companys and out scourced most of their calibers.Today since Richemonts take over of the Roger Dubuis group Cartier make some of their own calibers in the Roger Dubuis factory.Most of their bread and butter calibers are still ETA based at this time but they will in the future become a true inhouse caliber manufacturer.I think that when you buy most Cartier watches you are paying most of the money for the case strap or bracelet.Their workmanship is superb but only the top models have the calibers worth collecting.Used dealers know this so there is a big write off in the used prices of lower price end watches.I think many of their watches are beautiful dress watches and yes i could think about buying one if the price was right.. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg har altid opfattet Cartier som et "smykke" mærke. Jeg har godt klar over at de er MEGET mere end det, men det tager tid at ændrer sine holdninger Icon_e_wink
Jeg har dog købt et Santos i herre størrelse til min smukke hustru, som hun er blevet meget glad for.
Der er på nuværende tidspunkt ingen modeller i deres sortiment, der tiltaler mig uanset hvilke værker de er begyndt at ligge i Icon_e_wink
Måske er jeg bare ikke forfinet nok horologisk endnu Icon_e_confused

Anyhow, så er dette klart min hustrues favorit.

İmage
Svar
KimT Skrev:Jeg har altid opfattet Cartier som et "smykke" mærke. Jeg har godt klar over at de er MEGET mere end det, men det tager tid at ændrer sine holdninger Icon_e_wink
Der er på nuværende tidspunkt ingen modeller i deres sortiment, der tiltaler mig uanset hvilke værker de er begyndt at ligge i Icon_e_wink
Måske er jeg bare ikke forfinet nok horologisk endnu Icon_e_confused
+ 1
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Cartier er for mig et mærke der forener det bedste fra begge verdener
jeg mener de laver seriøse ure som har ordenlige calibere og er bygget utrolig flot/godt holdt sammen med et godt smykke navn,
hele historien omkring deres ur produktion gør også at jeg ikke mener man bare kan kalde dem et smykke eller mode ur.

Der er heller ikke noget hos dem der direkte tiltaler mig og ville fruen gå med det var det et af to mærker jeg ville overveje
så de er bestemt godkendt som et godt ur mærke i min bog Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Cartier er for mig et mærke der forener det bedste fra begge verdener
jeg mener de laver seriøse ure som har ordenlige calibere og er bygget utrolig flot/godt holdt sammen med et godt smykke navn,
hele historien omkring deres ur produktion gør også at jeg ikke mener man bare kan kalde dem et smykke eller mode ur.

Der er heller ikke noget hos dem der direkte tiltaler mig og ville fruen gå med det var det et af to mærker jeg ville overveje
Enig hele vejen. Jeg synes også du har kørt turen pænt gennem historien med vel det længst serieproducerede ur i tanken - og også enig i, at jeg ikke selv ville ha et men var fruen vild i varmen med det (og det er hun så heldigvis ikke) så var det med fuld respekt
I det hele taget synes jeg det er lidt fedt at der er andet end Rolex, Omega og Panarei som man kan se til (undskyld Willy Lang' og IWC included) - og ud over mange spændende mikromærker er der jo mange spændende gamle mærker, som willis gennemgang også viser

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Stensbjerg Skrev:Cartier er for mig et mærke der forener det bedste fra begge verdener

Enig hele vejen. Jeg synes også du har kørt turen pænt gennem historien med vel det længst serieproducerede ur i tanken - og også enig i, at jeg ikke selv ville ha et men var fruen vild i varmen med det (og det er hun så heldigvis ikke) så var det med fuld respekt
I det hele taget synes jeg det er lidt fedt at der er andet end Rolex, Omega og Panarei som man kan se til (undskyld Willy Lang' og IWC included) - og ud over mange spændende mikromærker er der jo mange spændende gamle mærker, som willis gennemgang også viser

vh
Tak John and feel free to jump in with points i may of forgot about Brands Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)