01-02-2012, 10:13 PM
Er du stadig interesseret i et Graham ur? For jeg har et som jeg gerne vil sælge. Det er Mercedes Petronas Formula ur, som der kun er lavet 100 stk. Det er i perfekt stand.
|
Hvordan afgør I jeres næste køb?
|
|
01-02-2012, 10:13 PM
Er du stadig interesseret i et Graham ur? For jeg har et som jeg gerne vil sælge. Det er Mercedes Petronas Formula ur, som der kun er lavet 100 stk. Det er i perfekt stand.
02-02-2012, 10:20 AM
Westh Skrev:Er du stadig interesseret i et Graham ur? For jeg har et som jeg gerne vil sælge. Det er Mercedes Petronas Formula ur, som der kun er lavet 100 stk. Det er i perfekt stand. Det jeg er intersseret i er et Silverstone, en blå version uden kronograf. Men ved også godt det ikke er billigt, så det er et langt projekt, men tak for tilbuddet :-) @Willy Kan du nævne nogen ure hvor du har droppet dem, pga de var for svære at komme af med igen? @ Alle Tak for jeres gode inputs indtil videre. De har klart overbevist mig om jeg sagtens kan lade den røde tråd ligge og så købe mere varieret. På den måde får jeg også mere at bytte med, på den måde kan man også prøve flere forskellige ting samt udvide sin ur niche løbende, det tror jeg egentlig vil skabe mere glæde for mig. :-) Jeg har da også fundet på nogen ure jeg skal ud og prøve for at se om de er noget for mig. Jeg leder ofte efter ure på nettet og notere ned hvis jeg falder over en model jeg godt kunne tænke mig at prøve / købe. Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
02-02-2012, 11:48 AM
Du kunne også overveje at deltage i det GTG (urmøde) som Claus afholder i marts.
Der vil være mulighed for at se MANGE ure. Der ligger en tråd om det, i dette forum. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
02-02-2012, 12:34 PM
Jeg er enig med de fleste skribenter her. Man skal som udgangspunkt bare købe de ure man kan lide, man har lyst til at bruge og som man har råd til uden at ødelægge sin økonomi.
Jeg tror faktisk stort set alle begynder på denne måde, jeg selv inclusive. Det er facinationen af mekanikken, det gode håndværk eller det at eje en særlig ting der starter interessen. Ganske få af os bliver så facineret af et bestem mærke eller en bestemt type ure at vi begynder at samle - ustruktureret eller struktureret, men det er noget "der opstår af sig selv". Der er ure man må eje, må prøve og måske kun meget uvilligt giver afkald på igen - og senere begynder det så at ligne en samling. Der er uendelig mange mennesker i denne verden der samler på et eller andet, så det er der bestemt ikke noget odiøst eller mærkeligt i. For mig var det således:
Hvis man har denne "drift" må man blive samler, hvis ikke man har den giver det ingen mening, så kan man være ur-intereseret, have ur passion, være urhandler eller andre pæne og ordentlige ting....... Men mon ikke der alligevel sidder et par skabs-samlere derude og venter på flere penge til projektet vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
02-02-2012, 01:09 PM
Tjoo, havde jeg uanede midler, kunne jeg nok godt finde på at lave en eller flere samlinger.
Men da det desværre ikke er tilfældet, må jeg klare mig uden Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
02-02-2012, 01:23 PM
Kim T Skrev:Tjoo, havde jeg uanede midler, kunne jeg nok godt finde på at lave en eller flere samlinger. +1 til det ingen skam at være fattig bare en skam jeg er det Yoshikazu Akahane. 28/+50.
02-02-2012, 06:23 PM
Thor86 Skrev:I will put a name to a couple of Brands but not all of them.I find it causes to much conflict on a site to name watches that are hard to sell again.This is just my opinion of brands i avoid buying because it can take a long time to sell them again.Westh Skrev:Er du stadig interesseret i et Graham ur? For jeg har et som jeg gerne vil sælge. Det er Mercedes Petronas Formula ur, som der kun er lavet 100 stk. Det er i perfekt stand. Maurice Lacroix-Girard Perregaux-Paul Picot-Baume&Mercier. There are many more.I am not criticising these brands for the watches they make but the fact they are hard to sell again. Willy - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
02-02-2012, 08:58 PM
Umiddelbart går jeg efter ''noget'' som ikke i forvejen er repræsenteret i min samling. Det gælder både hvad angår værk og mærke. Min doktrin går i sin enkelthed ud på, at hvis jeg allerede har mærket el. værket - så kommer det givne ur ikke med i min samling. En anden fremgangsmåde ville for mit vedkommende resultere i en ganske uoverskuelig og meningsløs samling.
Desuden prøver jeg bevidst at gå efter funktioner, som jeg ikke i forvejen har haft fornøjelsen af at prøve, f.eks. et ur med 7 dages gangreserve (automatik), inhouse kronograf med 36.000 vph, FP-baseret kronograf, osv. Og går alt efter ''planen'' vil min samling lande på 14-16 ure, hvilket burde dække mine behov. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|