Urdebatten / Urforum
30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) (/showthread.php?tid=83316)



30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - Krellef - 23-06-2020

Grundet held i uheld, kan jeg umiddelbart se frem til at kunne give mig selv et JLC Reverso Tribute Small seconds Blue Dial (ref. nr. Q3978480) i 30-års fødselsdagsgave.

Jeg havde egentlig besluttet mig for et "almindeligt" Reverso, men delvist grundet Tributet's udseende, samt mulighed for at spare op til et sådant, har jeg nu besluttet, at det skal være dét.


Men - hvad nu? Det ser ud til, at JLC kun forhandles i hovedstaden. Her tænker jeg på den anbefaling, jeg fik mht. at prøve et Reverso på armen, inden jeg køber et.

"Så tag en tur til Sjælland", hører jeg dig sige.

Jojo, men en tur "helt" til Sjælland (fra Randers),  for at prøve et ur, jeg skal købe om halvandet år, er måske ikke så praktisk.

Har jeg overset noget helt banalt her, eller er det "bare ærgerligt, Sonnyboy"?


30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - longbear - 23-06-2020

Jeg kunne umiddelbart sige:

Rule no. 5 (velominati)

men vælger at være lidt mere konstruktiv.

A - gør en tur ud af det, og spis på den Gyldne Hane i Havnebyen Sj. Odde. Kør derefter ud til Ørnberg vin og køb noget dansk vin der smager godt - jeg kan anbefale deres dessertvin CC (men tror jeg købte de sidste). Kombiner derefter med en overnatning og frokost restaurant efter eget valg i hovedstaden. Øl og snaps kræver en overnatning mere! Kør hjem via Fyn og snup en frokost OG den store aftenmenu på Kongebrogården - det kræver så også en overnatning.

Således er det ikke blot en tur til hovedstaden men et lille roadtrip med diverse kulinariske oplevelser.

B. Kør til Hamburg - og gør som i option A

C. Vent på at verdenen åbner igen og flyv på en velfortjent ferie til en tilfældig storby hvor du tilfældigvis på forhånd har checket at uret er i en butik nær hotellet.

Overordnet kombinerer du gode oplevelser med din ur-prøvning. Så hvis uret alligevel ikke lige er dig så er turen ikke spildt.


30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - Krellef - 23-06-2020

Jeg kender ikke omtalte "Rule no. 5", men alternativerne lyder også gode nok til, at jeg ikke behøver vide mere om den :-)

Hmm, ja, jo...egentlig ville jeg jo helst "bare" kunne købe uret, men det lader til at jeg er "tvunget" til at få mig et par hyggelige dage i den forbindelse Icon_e_biggrin1 

Det bliver 1,5 lange år  Icon_violin

EDIT: Jeg slog Rule no. 5 op af ren nysgerrighed - og der er nok noget om snakken Icon_lol


RE: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - phrede - 23-06-2020

ÅRETS reference!!! KONGE, simpelthen!! "Harden the Fuck Up".  Icon_not Icon_not Icon_not
Derudover: Perfekt plan til at planlægge køb af et ur.

( for de uindviede, er det landevejscyklings reglerne. Se og grin med her, og læg så mærke til at alle i TDF mv følger reglerne som det mest naturlige ;-) https://www.velominati.com/ )

(23-06-2020, 05:43 PM)longbear Skrev: Jeg kunne umiddelbart sige:

Rule no. 5 (velominati)

men vælger at være lidt mere konstruktiv.

A - gør en tur ud af det, og spis på den Gyldne Hane i Havnebyen Sj. Odde. Kør derefter ud til Ørnberg vin og køb noget dansk vin der smager godt - jeg kan anbefale deres dessertvin CC (men tror jeg købte de sidste). Kombiner derefter med en overnatning og frokost restaurant efter eget valg i hovedstaden. Øl og snaps kræver en overnatning mere! Kør hjem via Fyn og snup en frokost OG den store aftenmenu på Kongebrogården - det kræver så også en overnatning.

Således er det ikke blot en tur til hovedstaden men et lille roadtrip med diverse kulinariske oplevelser.

B. Kør til Hamburg - og gør som i option A

C. Vent på at verdenen åbner igen og flyv på en velfortjent ferie til en tilfældig storby hvor du tilfældigvis på forhånd har checket at uret er i en butik nær hotellet.

Overordnet kombinerer du gode oplevelser med din ur-prøvning. Så hvis uret alligevel ikke lige er dig så er turen ikke spildt.



30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - longbear - 23-06-2020

[mention]Krellef [/mention]
Yes det korte svar er at du må hoppe i bilen, og kigge på sagerne med eller uden spise og overnatninger. Nu ved jeg ikke om den nævnte model er “almindelig”, men du skal nok ringe først kunne jeg tænke mig. Jeg var dead serious vedr Hamburg som næsten tager samme tid som kbh vil jeg tro, er der ikke flere JLC forhandlere dér.

Og på trods af mit “frisk fyr” svar er jeg fuld af beundring over at du har fundet en model du går all-in på


Vedr. Referencen til Velominati, så var det et skønt univers der hyldede “cykelrytteren” - ikke top-atleten og ikke sporten, men alle der kører på cykel på den rigtige måde. Der er så uendelig meget visdom og sandhed i de regler og analyserne af gamle billeder kongelig. Nummer 5 er jo universel, og kan bruges i mange situationer, jeg siger det tit til mine kollegaer men oftest til mig selv


RE: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - MichaelA - 23-06-2020

Fedt at jeg ikke er den eneste herinde som kender Velo Icon_party


RE: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - onkeldunkel - 24-06-2020

Fantastisk - jeg kendte det ikke. Det er fandme sjovt og flere af dem kan jo også bruges på ure. Jeg er vild med nr. 12 :-D

// The correct number of bikes watches to own is n+1.While the minimum number of bikes watches one should own is three, the correct number is n+1, where n is the number of bikes watches currently owned. This equation may also be re-written as s-1, where s is the number of bikes watches owned that would result in separation from your partner.

Icon_e_biggrin1


RE: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - onkeldunkel - 24-06-2020

Forresten er det også et superflot ur. Jeg vil give Claus 100% ret i, at det er et, som skal prøves på armen. Jeg er vild med Reverso og kunne rigtig godt tænke mig et - MEN, hver eneste gang jeg får det på armen, så tænker jeg...Naaaah, det er jo firkantet :-D. Jeg vil dog også sige, at hver eneste gang jeg prøver et, så kan jeg lide det mere og mere. Derfor er jeg også ret sikker på, at jeg en dag for et i kassen. Jeg har længe haft det her på min huskeseddel på C24 - GMT funktion og grande date - what's not to like :-)

https://unique-watches.com/item?uitem=jaeger-lecoultre-reverso-grande-gmt-2019-06-25-10-55-01-655291z


RE: 30-års gaven til mig selv (feb. 2022) - Krellef - 24-06-2020

Har nogen af jer erfaringer med de op til 8 års reklamationsret, jeg ser flere skrive, at man kan opnå?

Gør det sig også gældende ved "grey market" handler?