Urdebatten / Urforum
Er det kun mig... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Er det kun mig... (/showthread.php?tid=83222)

Sider: 1 2 3


Er det kun mig... - KimT - 16-03-2020

I disse corona/isolationstider er vi mange der ikke har mulighed for at udføre vores arbejde og da mit primært foregår på hospitaler, samt involverer meget rejse betyder det en del tid i hjemmet. Og så bliver der kigget ure.... mange ure. Jeg kigger for tiden meget på Omega i den lidt billigere ende, da jeg "føler" jeg mangler et dykker/ferieur. Det betyder noget klassisk Seamaster eller Planet Ocean i størrelser mellem 40 og 44mm.

Hvad med dig - er du også hjemme? Og bruger du også en rum tid på netttet hvor der browses ure?


RE: Er det kun mig... - keldw - 16-03-2020

Taget mit arbejde og hobby i betragtning, så bruges de fleste hjemme dage på at lege med biler og samle Duplo med sønnike Icon_e_biggrin1


Er det kun mig... - KimT - 16-03-2020

Det er forståeligt  Icon_smil

Min knægt er jo stor og i USA, så det er ikke rigtig relevant for mig, men jeg er også så småt begyndt at klargøre mine motorcykler. Ikke til sommeren, men til salg/bytte, da jeg med det nye job på ingen måde har tid til at få kørt på dem  Icon_e_confused

I øvrigt skulle vi have været ovre og besøge knægten hele April, hvilket jo er aflyst og SUPER ærgerligt  Icon_head


RE: Er det kun mig... - onkeldunkel - 16-03-2020

Jeg kigger ALTID på ure og i modsætning til dig, så foregår 80-90% af mit nye arbejde hjemmefra. Så den største forskel lige nu er, at jeg har to små børn hjemme HELE tiden! Det kræver derfor en del planlægning at få hverdagen til at hænge sammen. Så jeg får faktisk kigget lidt mindre på ure end normalt. Men holder dog øje med markedet. Jeg kunne godt forestille mig, at der kommer et prisfald hvis den nuværende situation trækker ud (og det tror jeg desværre den gør).

Skriv iøvrigt gerne mere om din tanker - størrelse, prisklasse, farve osv. Det næstbedste efter selv at købe ur, er når andre skal have et ur (eller bil, motorcykel, ...) :-)


RE: Er det kun mig... - MichaelA - 16-03-2020

Oh ja. Da besøg på bar/restaurant/koncerter/biografer er sat i bero, har jeg masser af tid. Så jeg går med planer om at købe mit første 10k+ ur, som medfører at der bliver søgt både her og der og især allevegne Icon_study


RE: Er det kun mig... - KimT - 16-03-2020

(16-03-2020, 02:00 PM)onkeldunkel Skrev: Skriv iøvrigt gerne mere om din tanker - størrelse, prisklasse, farve osv. Det næstbedste efter selv at købe ur, er når andre skal have et ur (eller bil, motorcykel, ...) :-)

Det er ikke så specifikt endnu (og nok lidt kedeligt ift. meget af det i andre hiver hjem) men jeg kigger primært efter den nyeste model Seamaster på gummi i enten blå eller sort. 

İmageİmage

Dernæst er der flere af de nyeste Planet Ocean i størrelsen 43.5mm som frister mig. F.eks denne fra Thomas og Keld (Chrono.dk) som jeg tænker vil være et fedt sommer/ferieur.

İmage

På motorcykelfronten skal begge de gamle BMW´er afsted for enten kontanter eller ure, da de bare står i garagen efter mit jobskifte sidste år.


RE: Er det kun mig... - gmt-geek - 16-03-2020

Jeg er også planket hjemme - det er ikke ensbetydende med at jeg ikke kan lave noget dog da min branche er som skabt til dette!  Icon_Up

Vedr. ur kiggeri så er det nok ikke meget anderledes end sædvanligt da der ikke går en dag uden jeg får kigget mig lidt omkring...  Icon_blink

Jeg vil så dog sige ligesom @ondeldunkel at jeg også føler mig ret overbevist om at det her får betydning for priserne helt generelt så jeg holder lidt igen.... 

MEN - det er fede ure du har kig på Kim!  Icon_Up


RE: Er det kun mig... - Avantismo - 16-03-2020

Jeg arbejder normalt men ingen kender pt fremtiden. 

Meget usikker fremtid vi går i møde rent økonomisk...

Jeg forventer det værste og håber på det bedste. 

Jeg er pt ved at spare op til et Seamaster 300 42mm i sort.


RE: Er det kun mig... - Stensbjerg - 16-03-2020

Er også hjemme men kigger ikke mere end sædvanligt på ure
bla. Fordi jeg pt. ikke er i marked for de ure jeg vil have,
Fordi jeg har vendt økonomien mod andre interesser.

Familien økonomien har altid været adskilt fra mine ur indkøb
så uanset hvad der sker så er der rolige vande på området.

Jeg bekymrer mig aldrig om døde ting jeg ikke selv har indflydelse på (livet er for kort)
Heri ligger for mig også hvad den nuværende verdens situation betyder for mig i mit nuværende job.


RE: Er det kun mig... - Appleboy - 16-03-2020

Her sker der ikke noget. Overvejer om jeg kan finde noget bytte på mit PAM 380 mod et Omega Speedmaster. Så sker der lidt, men har besluttet ikke at sætte flere penge i ure.