Urdebatten / Urforum
Ur-Rally 2020 (planlægning) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ur-Rally 2020 (planlægning) (/showthread.php?tid=83130)

Sider: 1 2 3


Ur-Rally 2020 (planlægning) - pbr - 14-10-2019

Forsøg på genoplivning og videreførelse af tidligere tiders årlige Ur-Rally.

Under sidste uges GTG i Herning, drøftede nogle af os “gamle” medlemmer af det hedengangne urforum, “Vintageure”, der nu er spredt på flere platforme, ideen om at genoptage tidligere tiders tradition med afholdelse af et årligt Ur-Rally.

Tidligere blev dette arrangement afholdt én gang årligt på skiftende, men centrale lokaliteter - det er bl.a. blevet afholdt i Herning, Silkeborg og Nyborg. Lokaliteterne har budt på mulighed for overnatning for de, der ønskede det og arrangementerne har altid haft mindst ét Horologisk indslag, f.eks. en foredragsholder, samt mulighed for at medlemmerne (som på et GTG) har kunnet fremvise deres ure og/eller ursamlinger, kombineret med godt samvær og god mad/drikke.

Siden traditionen med årlige Ur-Rallyer gik i stå, dels pga. manglende tilslutning og dels pga. mangel på initiativtagere, har der henstået en pæn pose penge, idet et par af disse arrangementer genererede overskud, som det var tænkt at bruge på videreførelse af traditionen.

Disse penge har siden henstået på en konto og har været reserveret til, at der en dag var en gruppe af mennesker, der meldte sig til at videreføre traditionen med Ur-Rally.

Pengene er dog ikke tilstrækkelige til at kunne dække alle udgifter i forbindelse med arrangementet, men vil dog være en stor hjælp til at sikre at det kan blive et rigtig godt arrangement.

Muligheden for at arrangere et Ur-Rally 2020 har indtil nu været drøftet mellem en snæver kreds af “gamle” medlemmer fra Urforum/Vintageure og der er i skrivende stund 3 personer, der har erklæret sig villige til at indgå i en arrangementsgruppe, der skal stå for at stable dette på benene.

De pågældende er, foruden undertegnede, TDN og Baun - men for at dette skal lykkes, skal vi være flere end os 3 ! Ideelt bør arrangementsgruppen bestå af 5-7 medlemmer for at det skal være realistisk.

Vi tænker os at arrangementet skal være åbent for alle, der kan tilmelde sig herinde og på Vintageure på FB. Principielt behøver folk ikke at være medlem, men vi lægger vægt på, at det af hensyn til at folk trygt kan medbringe og fremvise deres ure, skal sikres at deltagerne er kendte i mindst én af de to grupper og at evt. udefra kommende deltagere skal have en “sponsor” fra én af de to grupper, der kan sige god for vedkommende.

Vi finder en dato i 2020, der er realistisk, samt en lokalitet, der er så central som det er muligt for alle - både for jyder, sjællændere og fynboer.

Spisningen bliver i form af en enhedsmenu, der ligesom honoraret til foredragsholderen og lokaleleje dækkes af dels den “gamle pengekasse” og af deltagerbetaling i det omfang, det er nødvendigt. Drikkevarer og eventuel overnatning bør betales særskilt af de enkelte, idet behovet herfor vil variere alt efter ens muligheder for ud- og hjemtransport og måske hvad den enkelte har lyst til.

Alt afhængig af lokaliteten vil der naturligvis være en øvre grænse for antallet af deltagere og billetter udbydes efter “først til mølle” princippet og formentlig mod forudbetaling i forbindelse med tilmelding. Datoen for arrangementet vil naturligvis blive tilkendegivet i forbindelse med at der åbnes for tilmelding og betaling. Hvordan vi lige faciliterer booking af overnatning for dem, der vil være interesserede, uden at skulle offentliggøre lokationen, må vi arbejdsgruppen se om der er en løsning på.

Alle ideer og tilsagn om arbejdskraft, både i form af deltagelse i arrangementsgruppen og i form af lejlighedsvis bistand til specifikke formål, efterlyses hermed.

For god ordens skyld skal det understreges, at det er en betingelse for at arrangementet kan lade sig gøre, at der indenfor rimelig tid er tilgang af yderligere medlemmer til arrangementsgruppen, således at den som minimum vil udgøre 5-7 medlemmer - ellers er vi nødt til at droppe ideen, da det vil blive for tungt for arrangørerne.

Samtidig vil vi også gerne have et nogenlunde sikkert (men dog endnu ikke bindende) tilsagn om deltagelse i selve arrangementet (med forbehold for dato og sted, naturligvis), så vi kan vurdere, om der i det hele taget er en realistisk interesse for dette.

På vegne af den foreløbige arrangementsgruppe

pbr 

PS: Indlægget er også slået op på Vintageure på Facebook


Ur-Rally 2020 - KimT - 14-10-2019

Jeg kan desværre ikke hjælpe med planlægning denne gang pga. nyt job som tager MEGET tid, men deltager gerne såfremt jeg er i DK på afholdelsestidspunktet :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Ur-Rally 2020 - Jens - 14-10-2019

Godt initiativ!
Fyn er da oplagt i midten og var det en ide at høre Christian Lass om han kunne være interesseret i at holde et oplæg?
mvh Jens (kbh)


RE: Ur-Rally 2020 - Stensbjerg - 14-10-2019

Er datoen åben i min kalender
så deltager jeg 100% i sådan et arrangement Icon_cool


Ur-Rally 2020 - tg - 14-10-2019

Jeg er også frisk på at deltage.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk


RE: Ur-Rally 2020 - onkeldunkel - 14-10-2019

Det lyder superfedt og jeg vil meget gerne deltage. Jeg starter nyt job 6/1, så desværre tør jeg ikke melde mig som medarrangør, men hvis der skulle blive et i 2021, så er jeg frisk på at give en hånd med :-)


RE: Ur-Rally 2020 - KlausM - 14-10-2019

Jeg deltager også gerne.
Mvh
Klaus


RE: Ur-Rally 2020 - Avantismo - 14-10-2019

Jeg deltager også gerne hvis jeg har mulighed for det. 

Er dog max presset på mit job så jeg kan desværre ikke deltage i selve planlægningsarbejdet. 

Men dyb respekt for at i prøver at tage bolden op igen.


RE: Ur-Rally 2020 - Stensbjerg - 15-10-2019

Enig dyb respekt for at forsøge at sætte denne tradition på sporet igen Icon_Up
Har i lagt jer fast på hvor det i givet fald skal afholdes, er centralt i landet = Fyn eller?

Drømme scenariet var jo at træffet kom i stand hvert år
Og gik på tur mellem landsdelene men der er vi desværre ikke.

Giver det mest mening hvis alle dem som står for planlægningen
Kommer fra sammen del af landet ?


RE: Ur-Rally 2020 - BadHamster - 15-10-2019

Jeg deltager også meget gerne hvis dato (og lokation) kan passes ind i kalenderen - lyder som et skønt initiativ Icon_Up