Urdebatten / Urforum
Watch winder - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Watch winder (/showthread.php?tid=82508)

Sider: 1 2 3


Watch winder - TM asnæs - 07-07-2018

Som ny her i "high end watch world" skal jeg bruge en watch winder. Jeg har ingen referencer ej heller ide om hvad jeg skal gå efter. Jeg kan se at der er et kæmpe udvalg både på Ebay, Amazon, osv. Men kan jeg ikke lige så godt købe en hos urhandleren,,,? Whatch.. to do? Icon_head

Arrgg Forkert forum, beklager.
Admin flyt venligst tråden til rette forum. Eller slet den. Icon_sleep


Watch winder - sweeperdk - 07-07-2018

Spar pengene.

Watch Winders er lidt som religion... nogle mener de er must haves, andre at de er spild af penge. Jeg hører til sidstnævnte.


RE: Watch winder - bjorn_e58 - 07-07-2018

Det er skam ikke forkert forum. Jeg har en no-name kinesisk, som jeg har købt fra en dansk hjemmeside, der ikke findes mere. Jeg bruger den ikke særligt meget, men det er praktisk, når man gerne vil holde en to-tre ure "i live". Hvis du vil købe, så lad være med at købe for dyrt.

/Bjørn


RE: Watch winder - KimT - 07-07-2018

(07-07-2018, 09:16 PM)bjorn_e58 Skrev: Det er skam ikke forkert forum.

/Bjørn

Det er fordi jeg har flyttet det ;-)


RE: Watch winder - TM asnæs - 08-07-2018

Tak for jeres svar. Uret jeg købt er et cronograph, som ikke vil blive brugt så tit. Kan jeg forstå det det sådan at uret ikke tager skade af ikke at sidde i en watch winder? og at det ingen betydning har at det ligger stille mellem brug ??


Watch winder - p.sebastian - 08-07-2018

Hvis du bruger diy nye ur ind i mellem, er det ikke nødvendigt med en winder.. Jeg kan forstå at man har en winder hvis ens ur ikke har quickset dato eller har evighedskalender.



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Watch winder - sweeperdk - 08-07-2018

Min holdning: et mekanisk ur har bevægelige dele der hr godt af at slappe af en gang imellem.

Eller, lad mig omformulere det... at skulle stille uret når det skal benyttes, slider markant mindre på uret end at holde det kørende konstant.


Watch winder - MichaelA - 09-07-2018

På den anden side har et mekanisk ur ikke godt af at stå stille i lang tid.
Hvor lang tid, der så bør være mellem intervallerne og hvor lange disse bør være, ved jeg intet om. Det skal nok besvares af en prof.


RE: Watch winder - P.N. - 09-07-2018

(09-07-2018, 01:23 PM)MichaelA Skrev: På den anden side har et mekanisk ur ikke godt af at stå stille i lang tid.
Hvor lang tid, der så bør være mellem intervallerne og hvor lange disse bør være, ved jeg intet om. Det skal nok besvares af en prof.

Hvad sker der ved at uret står stille ?  Icon_blink 
P.N.


Watch winder - MichaelA - 09-07-2018

Så risikerer du at smøremidlerne størkner. Omend der nok går lang tid, men det ved profferne mere om end jeg gør.


Sent from my iPhone using Tapatalk