Urdebatten / Urforum
Omega Moonwatch løs krone :-( - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Omega Moonwatch løs krone :-( (/showthread.php?tid=82383)

Sider: 1 2 3 4


Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 07-04-2018

Hejsa

Jeg har arvet et moonwatch fra ca. 1968-1970 og har nydt det i et års tid nu, men her den anden dag da det skulle trækkes op og uret skulle stilles efter lidt tid af armen, så røg kronen af.

Er der nogle der har prøvet noget lignende og er det en forholdsvis ukompliceret reparation? “Stangen” på kronen er heldigvis ikke knækket. Var forbi urmager i dag og de vil undersøge omfanget af reparation og melde en pris for udbedring tilbage. Det vil dog være fint hvis der er nogle der kunne have en ide om en ca. pris jeg kan gå ud fra.

Fik desværre ikke taget et billede af det :-(


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - P.N. - 07-04-2018

Hvis viserstilleakslen ikke er knækket og kronen er intakt bør det ikke være en stor reparation. For mange år siden havde urmageren lavet det mens kunden ventede  Icon_smil
P.N.


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 07-04-2018

(07-04-2018, 07:52 PM)MSkytte Skrev: Hejsa

Jeg har arvet et moonwatch fra ca. 1958-1960 og har nydt det i et års tid nu, men her den anden dag da det skulle trækkes op og uret skulle stilles efter lidt tid af armen, så røg kronen af da.

Er der nogle der har prøvet noget lignende og er det en forholdsvis ukompliceret reparation? “Stangen” på kronen er heldigvis ikke knækket. Var forbi urmager i dag og de vil undersøge omfanget af reparation og melde en pris for udbedring tilbage. Det vil dog være fint hvis der er nogle der kunne have en ide om en ca. pris jeg kan gå ud fra.

Fik desværre ikke taget et billede af det :-(

Så vidt jeg ved ligger prisen fra 500 kr. og opefter. Men hvor meget ekstra ved jeg ikke. Det kommer også an på om en autoriseret laver det eller ej. En autoriseret forhandler kunne finde på at sige at hele uret skulle have service og så er vi oppe i 5.000 - 7.000 kr. vil jeg tro, så du må værne dig med tålmodighed. Min egen guld krone på et Seamaster kunne laves med trykprøvning for 3.000 kr. ved Klarlund, men havde kronen været i stål ville prisen have været 1.200 - 1.500 kr. Dog var urværket i dårlig stand og jeg valgte at give hele uret service.


Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 07-04-2018

Tak for jeres svar. De beroliger mig en del Uret fik service ved autoriseret Omega urmager da jeg overtog det, så forhåbentligt bliver der kun tale om en lille reparation ?


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 07-04-2018

(07-04-2018, 10:44 PM)MSkytte Skrev: Tak for jeres svar. De beroliger mig en del Uret fik service ved autoriseret Omega urmager da jeg overtog det, så forhåbentligt bliver der kun tale om en lille reparation ?

Er det lang tid siden ? Altså over garanti perioden på 2 år ? 

På vintage forumet på facebook er en pris på kr. 2.500 + nævnt hvis kronen skal være den helt orginale flat, som de kalder det. Ved kun lidt om disse detaljer på vintage ure. Især på Omega.

Uret bør jo gå helt fint 5 - 7 år efter et stort service.


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - Loncar - 08-04-2018

Moonwatch fra 58 - 60 - hvilken model er det om man må spørge? lyder interessant - som en 321 cal.

Hilsen Loncar


Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 08-04-2018

Det er et ref. nr. 145.022-69 st

Min afdøde onkel købte det i forbindelse med Apollo missionerne i sidst i 60’erne start 70.


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - Lars - 08-04-2018

Ja P.N. det var dengang. Vist nok det man kalder de gode gamle dage.
Du ved godt de er blevet afskaffet med oms’en og anden dårligdom...  Icon_lol

# Loncar, ja jeg sad også lige og skulle synke den en gang. En af de lidt sjældne, hvis det nu passer om det er så gammelt.
Ville være interessant at få den på bordet sammen med bogen Moonwatch only, så kunne det blive konstateret om det er originalt, eller hvor meget der er blevet skiftet ud i tidens løb. Bange for man bliver meget meget overrasket, ihvertfald hvis alt er originalt. Hvilket = mange, mange kr,kr,kr,kr .... Icon_drool  Icon_drool  Icon_drool
Men det kommer jo nok desværre ikke til at ske, så nøjes med at mindes da jeg fik et jumfrueligt ur på værkstedet fra omkring 1968, om jeg husker rigtigt. Det var for nok et par år siden, så jo de findes derude, også i lille DK... Icon_Up
Mvh
Urmager Lars


Omega Moonwatch løs krone :-( - MSkytte - 08-04-2018

Beklager jeg skrev årstal forkert oprindeligt.

Det er fra sidst 60 og ikke sidst 50, men det står virkelig flot og har fået service for ca. 1 år siden hvor viserne blev skiftet (har stadig de gamle).


RE: Omega Moonwatch løs krone :-( - stenstrupigen - 08-04-2018

(08-04-2018, 07:20 AM)MSkytte Skrev: Beklager jeg skrev årstal forkert oprindeligt.

Det er fra sidst 60 og ikke sidst 50, men det står virkelig flot og har fået service for ca. 1 år siden hvor viserne blev skiftet (har stadig de gamle).

Så må der være garanti på uret endnu. Swatchgroup giver 2 års garanti på deres Omegaure efter service. Hvem gav uret service ?