Urdebatten / Urforum
Definition af Beater - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Definition af Beater (/showthread.php?tid=81974)

Sider: 1 2


Definition af Beater - John0084 - 28-07-2017

Jeg er stødt på ordet mange gange, men da jeg blev spurgt ind til, hvad det egentlig betyder for ur-tosser, så kom jeg til kort.....

Kære med-tosser, - vil I være søde, at give mig jeres definition på "En Beater"?!?

Mvh John


RE: Definition af Beater - Miwes - 28-07-2017

Et ur der tåler det hele...altså indenfor hvad et menneske udsætter sig selv for og overlever Icon_lol

Typisk er det et ur du vil udsætte for lidt ekstra hårdhændet behandling og det kan jo sagtens være et Rolex som det kan være et G-Shock, det kommer blot an på hvad du vil accepterer at dit ur får af knubs, begge er lavet til at holde til lidt af hvert.


Definition af Beater - KimT - 28-07-2017

Nogle mener et ur der bruges dagligt og sidder og slår (læs: beater) på armen.

Jeg har det ikke sådan. For mig er en beater et ur jeg "beater" (læs: tæver) Altså et ur som jeg er fuldstændig ligeglad med og overhoved ingen hensyn viser.


RE: Definition af Beater - 116520 - 28-07-2017

(28-07-2017, 03:56 PM)KimT Skrev: Nogle mener et ur der bruges dagligt og sidder og slår (læs: beater) på armen.

Jeg har det ikke sådan. For mig er en beater et ur jeg "beater" (læs: tæver) Altså et ur som jeg er fuldstændig ligeglad med og overhoved ingen hensyn viser.

For mig er det de par stykker af mine ure som jeg kan have på næsten altid, altså også når jeg slår græs eller sætter vinterhjul på bilen etc. men ikke hvis jeg skule finde på at betjene en pladevibrator..... Det skifter faktisk lidt hvilke ure det er, hvis et ur er tæt på at skulle til næste service er jeg knap så sart med småridser osv.


Definition af Beater - KimT - 28-07-2017

Min beater kan også bruges med pladevibrator. Det minder mig om at jeg skal igang med 168m2 indkørsel :-(


RE: Definition af Beater - omegafan - 29-07-2017

For mig er en beater et ur jeg kan have på til det meste. Mit beater er et Tudor, som jo kan holde til en del. Mange vil nok vælge eksempelvis et G-Shock, da det uden tvivl kan tage nogle tæsk. Jeg mener dog, at mine ure skal bruges, hvorfor mit Tudor er blevet brugt sammen med et jakkesæt, men også til studenterkørsel, hvor det fik et par skrammer Icon_e_biggrin1


RE: Definition af Beater - TioMalo - 29-07-2017

For mig: "Beater" er overhovedet ikke et ur jeg mishandler eller er ligeglad med, men ét, jeg har på 24/7 og som derved følger mig i alt jeg laver. Det får samme opmærksomhed som alle andre ting jeg går med, fra tøj til sko, fra briller til telefon. Heldigvis arbejder jeg ikke på en stenbrud men ved skrivebordet som gør at de normale brugsspår er små & få.
Men, den her er kun én definition af 117 forskellige forklaringer for begrebet "Beater".

Vh. John


Definition af Beater - keldw - 29-07-2017

Som nævnt for oven flere gange, så er der lige så mange definitioner som der er mennesker.

Personligt er en beater for mig, et ur jeg kan bruge i alle situationer og på alle tidspunkter uden at tage særlige hensyn til uret eller være bekymret for hairlines. Det er for mig ikke ensbetydende med at uret bliver misbrugt, selvom min beater nok er blevet det. Som når det er blevet brugt til at åbne flaskeøl med...eller da det blev brugt til at vippe et genstridigt søm ud af en væk da jeg ikke havde værktøj ved hånden.

Min beater er min 1680 Submariner, solgt fra Klarlund 3 måneder før jeg kom til verden

İmageİmageİmageİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Definition af Beater - tg - 29-07-2017

En beater er det af ens ure man er mindst påpasselig med. Så det afhænger meget af personen og de ure der er i samlingen. Det er nemt for dem med et ur, mens dem med flere ofte anskaffer sig et Seiko skx eller turtle til formålet (det gælder så ikke alle som du kan se i tråden).

Ud fra ovenstående anskaffede jeg selv et skx007 til formålet, men jeg endte med at sende det videre, fordi højden og kransen ikke lige var mig. Så fik jeg mig et snzf11 som beater... Det går jeg så næsten aldrig med. Jeg har fundet ud af at jeg i virkeligheden ikke er så øm om mine ure. Men jeg arbejder også ved skrivebord og bor i lejlighed, så det er heller ikke et farligt liv de lever.

Som kategori er beater det hårdføre ur du er mindst øm om, men i virkeligheden er det det ur der sidder på din arm ;-)

Sendt fra min E5823 med Tapatalk


Definition af Beater - tg - 29-07-2017

Nu fik jeg helt lyst til at tage Seiko på, lidt tidligt til Seiko søndag, men den er også fin, specielt viserne er flotteİmage

Sendt fra min E5823 med Tapatalk