Urdebatten / Urforum
Kondens i uret - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kondens i uret (/showthread.php?tid=81343)

Kondens i uret - raiddk - 07-07-2016

Kære alle,

Efter at have cyklet hjem fra arbejde i tirsdags hvor det regnede kraftigt, har jeg opdaget en del kondens i uret når jeg har det på. Fik nedenstående svar fra den tyske forhandler.

thank you for your email.

As you already explained, is condensate. The watch has a water resistance indeed, but it is not air resistance.
The larger the watch case, the more air can accumulate in it. Put the clock on the glass and pull out the crown, so that air comes into it. Afterwards the watch is in original condition.

Kind regards
Your Heyder-Exclusiv Team

Kan det virkelig være rigtig? Har trukket kronen så langt tilbage som jeg kan, men efter 12 timer ingen forandring.

Uret er et hamilton khaki automatic

Hvad siger i? Prøver de at spise mig af med en forklaring for at slippe for ansvar? Efter at have læst diverse forum omkring kondens samling i ure, tyder det på at det enten er en ødelagt forsegling eller at uret har været samlet under fugtige forhold på fabrikken.  

Mvh

RE: Kondens i uret - Stensbjerg - 07-07-2016

Der skal ikke komme vand ind i et kvalitets ur (som dit)
Under normalt brug/betingelser er der garanti ville jeg kræve det fixet.

RE: Kondens i uret - bjorn_e58 - 07-07-2016

Jeg mener, det bør åbnes hurtigst muligt. Kondens er gift for et urværk.

/Bjørn

RE: Kondens i uret - stenstrupigen - 08-07-2016

Havde der været stor temperaturforskel mellem ude og inde og det forsvandt på 2 minutter ville det ikke have været et problem. Men pga. regn og at det ikke forsvinder hurtigt er et problem. Du må fortælle forhandler at efter 12 timer er der stadig dug under glasset.

RE: Kondens i uret - TioMalo - 08-07-2016

Tilbage til forhandleren - så vidt modellen sælges som vandafvisende.
Alle røverhistorier om "naturlig dug under glasset baseret på diverse meteorologiske mirakler og hurtige temperaturskifte" er bullshit som man bruger for at dække over dårlige pakninger og/eller konstruktion.
7-9-13 men ganske præcist 50 år med Oyster urkasser og skruekrone og jeg har til gode at se dug eller vand i mit ur.

Mvh. John

Kondens i uret - jacobzimmer - 08-07-2016

Har nu også flere gange gået fra 25 grader til 45 grader, og har endnu til gode at se dug!

Sent from my iPhone using Tapatalk

(08-07-2016, 06:17 PM)jacobzimmer Skrev: Har nu også flere gange gået fra 25 grader til 45 grader, og har endnu til gode at se dug!

Besøger hvert år nogle venner som bor i Nordkap, i Kautakeino helt præcist. Og ja, indenfor er der 20 - 25 plusgrader, udenfor ofte minus 25 til 35 grader. Men stadigvæk, ingen duk.  
Skal jeg åbne bagkassen og tisse i værket for at imødekomme alle her  Icon_blink ?

Det at uret er på håndledet gør den med kulde lidt mindre barsk.
Men jo, jeg tror gerne at man kan provokere duk i et ellers tæt ur ved at lave nogle ekstreme temperaturskifter. Men når dette ikke rigtigt har noget praktisk formål, lader jeg at være.  

Mvh. John

Kondens i uret - jacobzimmer - 08-07-2016

Du kan fremkalde alt, hvis du vil. Måske ikke drager, men næsten alt andet. Endda dug i et ur(!).
Men ift. hvilke temperatur skift et ur bliver udsat for i det virkelige liv, burde det være muligt at holde alt dug yde

Sent from my iPhone using Tapatalk

(08-07-2016, 07:19 PM)jacobzimmer Skrev: Du kan fremkalde alt, hvis du vil. Måske ikke drager, men næsten alt andet. Endda dug i et ur(!).
Men ift. hvilke temperatur skift et ur bliver udsat for i det virkelige liv, burde det være muligt at holde alt dug yde  

Jeg kan kun sige "TOPS" til hvad du skrev, Jacob  Icon_Up  Icon_blink

Cheerio - John