Urdebatten / Urforum
Billedtråd: Ure i brug - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Billedtråd: Ure i brug (/showthread.php?tid=80465)

Sider: 1 2 3

Billedtråd: Ure i brug - phrede - 06-10-2015

D'herrer, må vi se billeder af jeres ure i brug?

Det være sig for eksempel dress-ure i smoking-'attire', rejseure på farten, "explorer"-ure i felten, dykkere i det våde element (ok, i skrivende stund er det måske ikke så oplagt) ect ect.

Dykkere er fx Omega Planet Ocean, Seiko SKX007

Dress er fx Patek Philippe Clatrava, Omega DeVille Trésor

Rejseure er fx Rolex GMT-Master, IWC Worldtimer

Explorer-ure er fx Rolex Explorer, diverse-Panarai, men også videnskabelige ure såsom Omega Speedmaster MK II, Rolex Milgauss

Byd ind, reglerne er fuldkommen frie :-)

Jeg lægger ud med selv at snyde:

Jeg kalder billeder "Dykker i vådt element" :D

İmage

Og her dykker på bjergbestigning

İmage

- via iPhone

RE: Billedtråd: Ure i brug - tg - 06-10-2015

Skal dykkerure opdeles i underkategorierne desk diver og rigtig dykker ur?

Haha no rules

- via iPhone

RE: Billedtråd: Ure i brug - Miwes - 06-10-2015

Det kan man jo ikke...hvordan skulle jeg kunne kravle op på en mini ubåd og sejle ud og anbringe springstoffer under nogle skibe, måske lige først klippe mig igennem nettet der spærre for havneindløbet og tjekke på mit Submersible Icon_e_surprised

İmage

Eller dykke ned på sindsyge dybder med mit dykker ur Icon_blink

İmage

Når det eneste jeg reelt kan gøre med et af mine ure, hvor det så ville give mening, nemlig et dress ur til en middag i byen Icon_Up

İmage

Men hvor skør er man så med alle de ure og alle de mange billeder, hvor mine dykker ure kun kommer ud for de tossestreger jeg render rundt og forsøger mig med i min iver på at få det ultimative splash-foto i håndvasken Icon_flov

İmage

Jeg glæder mig til at se denne tråd og få et glimt af et ur i rette element Icon_not

Haha, god pointe, men endnu bedre billeder

- via iPhone

RE: Billedtråd: Ure i brug - tg - 06-10-2015

(06-10-2015, 10:41 PM)Miwes Skrev: Det kan man jo ikke...hvordan skulle jeg kunne kravle op på en mini ubåd og sejle ud og anbringe springstoffer under nogle skibe, måske lige først klippe mig igennem nettet der spærre for havneindløbet og tjekke på mit Submersible  Icon_e_surprised

Du behøver slet ikke gøre så meget ud af det. Jeg sidder hver dag og kikker over på ubåden "Sælen" på holmen, fra mit skrivebord (jeg har dog endnu ikke fået lyst til et Panerai) og den er bestemt tilgængelig. Du kan enten;
1) Få en rundvisning: http://natmus.dk/museerne/skibene-paa-holmen/ubaaden-saelen/
2) Eller gå all in stjæle ungernes modellervoks, parkere bilen på den anden side af havnen, finde speedo badebukserne frem, svømme over havnen, under snoren der markerer at det er militær område, sætte modellervoksen på ubåden, selvfølgelig uden nogen opdager dig.

Jeg vil helst se billeder fra 2) men 1) vil også passe godt ind i tråden...

Billedtråd: Ure i brug - longbear - 07-10-2015

Jeg glæder mig til om der er nogen der viser et Speedmaster in action. Med mindre det er Andreas Mogensen bliver det vel lidt "lap dance by your mother in law"-agtigt :)

Et dress setup kan jeg vist lige klarer, Submariner og smoking er set før. Men mine pilot chronografer får jeg nok lidt svært vel at placerer i ret kontekst og decideret "bruge" dem.

Jeg er jo en desk-pilot i horologisk forstand, men havde jeg bare en Ingenieur så ville denne tråd blive noget lettere. At være desk-ingenieur er jo et ærværdigt erhverv i vore dage.

RE: Billedtråd: Ure i brug - Geodoc - 07-10-2015

(07-10-2015, 09:28 AM)longbear Skrev: Jeg glæder mig til om der er nogen der viser et Speedmaster in action. Med mindre det er Andreas Mogensen bliver det vel lidt "lap dance by your mother in law"-agtigt :)

Et dress setup kan jeg vist lige klarer, Submariner og smoking er set før. Men mine pilot chronografer får jeg nok lidt svært vel at placerer i ret kontekst og decideret "bruge" dem.

Jeg er jo en desk-pilot i horologisk forstand, men havde jeg bare en Ingenieur så ville denne tråd blive noget lettere. At være desk-ingenieur er jo et ærværdigt erhverv i vore dage.

Plager jer lige med et 5 år gammelt billede. - Det viser X-33 på vej hjem i fuldt firspring, efter opmåling på Gudenå.
İmage
Selv om mange nok ville sige, at i så våde omgivelser - ville et dykkerur være selvskrevet... Icon_diver
.... så er X-33 alligevel uret, der tilbyder de nødvendige faciliteter (frem for blot at være vandtæt).
Tilsvarende må jeg er/be-kende, at dykkerure aldrig har "tændt" mig alvorligt, selv om jeg er imponeret over deres teknologiske performance og design.

@longbear - det er da i det mindste en Speedmaster Professional "in action"; men muligvis ikke en sådan Speedmaster og sådan action du havde tænkt på Icon_blink

Med venlig hilsen - Geodoc

Billedtråd: Ure i brug - longbear - 07-10-2015

@Geodoc

1-0 til dig - godt billede. Nej det var ikke den Speedmaster jeg tænkte på, men jeg syntes du rammer præmissen godt.