Urdebatten / Urforum
Service af en Marine Master 300 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Service af en Marine Master 300 (/showthread.php?tid=80103)

Sider: 1 2

Service af en Marine Master 300 - AL2O3 - 27-06-2015

Der er efterhånden en del MM300 ejere her på forum, og det synes jeg er dejligt, for det er jo er et fantastisk ur. Der er også af og til spørgsmål vedr. servicering af selvsamme ur. I denne tråd vil jeg kort dele mine oplevelser med et service udført i sidste uge hos Kvarneberg i Helsingør. Jeg har haft mit MM300 siden 2012 og selvom det blev importeret som nyt var det alligevel produceret i 2009. Det vil sige at det nu er små syv år gammelt og var begyndt at have kortere og kortere power reserve. Gangmæssigt var der ikke noget i vejen med det, det gik lystigt ni sekunder for hurtigt per døgn og det havde det egentlig altid gjort.

Jeg vidste fra et tidligere indlæg her på forummet (Magnum) at der skulle bruges en speciel skruetrækker til at afmontere rotoren fra værket, så jeg forhørte mig hos Kvarneberg om han kunne klare dette. Han fremstillede fluks det lille specialværktøj og lavede et komplet service af MMeren. Nu har jeg gået med uret siden i mandags og det har i den tid tabt to sekunder, så det må siges at være godkendt!

Jeg kan klart anbefale andre MM300 ejere som nærmer sig tiden for service at besøge Kvarneberg, man kan besøge ham personligt eller man kan sende sit ur til ham med posten.

For de specielt interesserede er hermed en stak billeder som dokumentation for hele operationen Icon_Up

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Service af en Marine Master 300 - KimT - 27-06-2015

Godt at høre når lokale urmagere kan hjælpe, især når vi - eller i hvert fald jeg - tidligere har hørt at netop denne model ellers skal til udlandet.

Og fedt han har taget billeder....

RE: Service af en Marine Master 300 - Stensbjerg - 27-06-2015

Super at høre at noget der har været skreget op som et stort problem,
har en yderst simpel løsning  Icon_Up

74% af ens bekymringer bliver ikke til noget eller er det højere  Icon_blink 

Måske han også kan klare MM600 ? 

RE: Service af en Marine Master 300 - P.N. - 27-06-2015

Hvorfor mener man ikke at Seiko Marine Master kan serviceres i Danmark? Hvad specielt er der ved en Marine Master? Service er vel altid et spørgsmål om tillid til sin håndværker.
Som det tydeligt fremgår af billederne er det et ganske almindeligt automatisk urværk med meget høj finish, hvor svært kan det være.
P.N.

Service af en Marine Master 300 - Lars - 28-06-2015

Ja, jeg sidder og så og undrer mig...
Det eneste problem der kan være, er at det er et, hvor man skal ind igennem glasset, men dem jeg har haft fat i har da ikke været et problem. Næ, det KAN (og læg mærke til jeg skrive KAN, ikke at det er) være et problem med reservedele til ældre Seiko'er, så er det godt man har sin "skuffe". . .

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Service af en Marine Master 300 - Avantismo - 28-06-2015

Nogen mennesker har jo bare permanent NEJ hatten på..

En kedelig tendens der desværre findes i vores samfund.

-

Fedt ur  Icon_Up

RE: Service af en Marine Master 300 - P.N. - 28-06-2015

(28-06-2015, 08:36 AM)Lars Skrev:
Ja, jeg sidder og så og undrer mig...
Det eneste problem der kan være, er at det er et, hvor man skal ind igennem glasset, men dem jeg har haft fat i har da ikke været et problem. Næ, det KAN (og læg mærke til jeg skrive KAN, ikke at det er) være et problem med reservedele til ældre Seiko'er, så er det godt man har sin "skuffe". . .

Er det os der har nejhatten på Lars ????? Icon_lol

P.N.

Service af en Marine Master 300 - Lars - 28-06-2015

Næh, laver alt bare jeg kan få delene. . .
Og nårh ja, komme ind i dem, men det er vist ved at være tyve år siden jeg sidst prøvede det, og hvad det var har jeg heldigvis fortrængt. . .
Mvh
Lars

RE: Service af en Marine Master 300 - P.N. - 28-06-2015

(28-06-2015, 11:25 AM)Lars Skrev: Næh, laver alt bare jeg kan få delene. . .
Og nårh ja, komme ind i dem, men det er vist ved at være tyve år siden jeg sidst prøvede det, og hvad det var har jeg heldigvis fortrængt. . .
Mvh
Lars

Nej jeg ved heller ikke hvor nej-hatten kom ind i billedet men det afsløres måske senere Icon_party
P.N.

RE: Service af en Marine Master 300 - KimT - 28-06-2015

Jeg er af en urmager blevet oplyst at de ikke kunne få dele og derfor ikke ville servicere disse ure. Men skønt at høre der er alternativer Icon_Up