|
Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> (/showthread.php?tid=76788) Sider:
1
2
|
Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - dreamwatch.dk - 12-01-2012 Jesper der mangler vist en valgmulighed, vil heller end gerne se nogle flotte billeder, men får nok ikke taget mig sammen til at bidrage med noget der sikkert vil ende på en sidste plads Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - Geodoc - 12-01-2012 Jeg er "kuldret" med de spændende billeder forum medlemmerne tager. Jeg er selv en klovn til at tage billeder. Alligevel agter jeg, at gøre mig umage og prøve at tage nogle gode billeder. Det er før sket, at jeg er "slumpet til" at få et ordentligt billede i kassen. Det er heller ikke hver dag, man har mulighed for at vinde et nydeligt ur - "frisk fra ovnen" I'm in Med venlig hilsen - Geodoc Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - baun - 13-01-2012 Selvfølgelig er der interesse. Men det kommer jo an på temaet og jeg deltager "helhjertet" eller bare ligge noget ind jeg har i forvejen. Er temaet dykker over 1000 m med fuld skrue på efter redigering... kan jeg jo ikke deltage seriøst. Er temaet ur og natur uden redigering er min lyst til at deltage og gøre lidt ud af det noget større. Ofte er de temaer der sættes op i konkurencer ikke min kop te. Og så synes jeg man skulle kræve at billedet er "nyt" - altså noget der ikke før har været vist. vh Baun Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - pbr - 13-01-2012 Super initiativ og kanon konkurrence !! Jeg er med !! Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - Claus_K - 13-01-2012 watchfreak2003 Skrev:Baun Skrev:Hvorfor deltage i en fotokonkurrence med dette billede Fordi, så er det ens for alle - og så er der måske flere som gider (tør) være med? Generelt er jeg meget enig i din betragtning om at slutresultatet bliver bedre ved brug af photoshop (det ved du jo) - men man kommer ikke udenom at, det at tillægge sig færdigheder i det "digitale mørkekammer", er en disciplin, som de fleste måske ikke prioriterer. Men helt enig - alle burde tillære sig et minimum af efterbehandling - netop fordi, som du viser, så kommer man langt på 1 minut. Jeg kan anbefale det fantastiske gratis-program Google Picasa. Men for at holde dit eksempel, er der således også en pointe i, at det tager mere end 60 sekunder i Picasa at komme herfra: ...og så her til:
Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - jkjaers - 13-01-2012 Jeg er KLAR! - vinder sikkert ikke, men stadig klar! Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - Geodoc - 13-01-2012 jkjaers Skrev:Jeg er KLAR! - vinder sikkert ikke, men stadig klar!... hej Jesper K. Det er en god indstilling; men husk - som skrevet står: "Sjælen er redebon; men kødet er skrøbeligt" ... vi skulle jo osse helst ha' billederne til at dukke op Med venlig hilsen - Geodoc Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - pbr - 13-01-2012 watchfreak2003 Skrev:pbr Skrev:Super initiativ og kanon konkurrence !!Godt Peter. Yep - den er ganske fotogen ! Men jeg har også et par andre ure i boksen ................ og der ligger et og venter på mig på posthuset i dag. Det er dog nok knapt så fotogent endnu Nu får vi se, hvad jeg kan komme op med ! Jeg er ikke god til Photoshop m.v., men måske kommer der noget godt ud af at lege lidt ! Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - baun - 13-01-2012 Undskyld jeg pippede. Du spurgte om der var interesse for at deltage - og jeg fortalte dig hvad der var afgørende for mig. Jeg troede det var derfor du spurgte. Du behøver ikke være enig. Den anden diskusion gider jeg ikke. vh Baun Re: Er der interesse for en fotokonkurrence >>> - pbr - 13-01-2012 watchfreak2003 Skrev:pbr Skrev:Men jeg har også et par andre ure i boksen ................ og der ligger et og venter på mig på posthuset i dag.Nyt ur! Jeg blev jo højestbydende formedelst 1025 SEK på Tradera på et ældre Longines med Sub Seconds for nogle dage siden - og det ligger nu og venter på mig på posthuset Er lidt spændt på standen og der sidder en hæslig lænke på uret, så jeg smider med det samme en pæn sort rem på i stedet for. Men billeder følger i denne tråd senere: http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=15232 |