|
IWC - men hvilket? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: IWC - men hvilket? (/showthread.php?tid=75928) Sider:
1
2
|
IWC - men hvilket? - megholm - 22-06-2011 Som man kan se i mit første indlæg, har jeg fået erstatning for et mistet Rolex 14060. Nu har jeg åbenbart mulighed for at købe et IWC med rimelig rabat gennem arbejde, så det har selvfølgelig vækket min interesse for mærket. Men hvordan er urene kvalitetsmæssigt i forhold til Rolex, og er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på? Jeg skal selvfølgelig ud og se lidt på dem, men hvis jeg er ude efter noget klassisk og simpelt som kan både bruges til hverdag og en skjorte og jakke, hvad vil i så anbefale? Det kan dog stadig være jeg blot erstatter det mistede, men synes IWC skal have chancen når nu jeg har mulighed for at prøve alt af. Re: IWC - men hvilket? - Claus_K - 22-06-2011 I min verden er IWC mærket, forskellig på samme måde som f.eks. Omega er det - netop ved, at det spænder bredere i pris og kvalitet/finish, og dækker således over minimum 2 "klasser". Med andre ord, kan du få fra IWC få ure, som er både mere og mindre luksuriøse end Rolex, idet deres modeller spænder med alt fra ETA baserede værker, over til 'high end inhouse' værker. Blandt mine egne favoritter er deres "Portuguese"-serie med 7 dages gangreserve... det er saftsuseme lækkert Micki har faktisk et til salg pt. men der skal lidt suppleres lidt til forsikringserstatningen http://www.dreamwatch.dk/produkter/eksklusive-ure/iwc-portuguese-7-days-0
Re: IWC - men hvilket? - jk_phpbb3_import15746 - 22-06-2011 Glimrende ide at kigge på IWC. Der er principielt 6 produkt-linier. Portugueser, Aquatimer, Ingenieur, Flieger, Portofino og Da Vinci. Jeg ville kigge i Portugueser og Portofino-linierne til dit formål. Claus's forslag er fremragende, men hvis prisen på 5001'eren er lidt for høj, vil jeg foreslå ref. 3714, Portugueser Chrono. ![]() JK Re: IWC - men hvilket? - Tukjær - 22-06-2011 Claus_K Skrev:Utroligt lækkert ur..... Re: IWC - men hvilket? - Steff_DK - 22-06-2011 Enig. 7-dags portugiseren er rigtig lækker. Kan også godt lide den i blå/hvid som den er på billedet ovenfor. Jeg kan dog huske nogle posts på nogle af de udenlandske fora at der er flere der har problemer med at den ikke holder tiden særlig godt ... Ved ikke om der generelt er noget om det eller ej. Men super flot ur! Re: IWC - men hvilket? - hattrick - 22-06-2011 Jeg vil også klart sige at IWC er et mærke der spænder meget bredt på kvalitetsskalaen. Skulle jeg kun have et ur (og måtte det ikke være et PAM Det er såå lækkert det ur, men nu også ret meget dyrere. Jeg synes du skal op i den pris for at IWC er rigtig lækre i forhold til Rolex. Hvis du vil trade lidt op med din forsikringsudbetaling, så kan jeg godt forstå at du vil gå efter et IWC - men vil du købe noget til den pris du har fået for uret, så ville jeg personligt gå efter et Rolex i stedet. Re: IWC - men hvilket? - Mikael L._phpbb3_import15700 - 22-06-2011 har for nyligt købt mig en IWC Mk. XVI som alternativ til mine Rolex og er vældig glad for den, et rigtig lækkert ur, enkelt og klassisk design og nu oppe i 39 mm.:
Re: IWC - men hvilket? - megholm - 23-06-2011 Mange tak for de fine forslag, er helt vild med den Claus_K har lagt op, det er jo klassisk på den sexede måde! Tror jeg må finde et sted at se dem på mit halvtykke håndled, er der en butik i københavn eller omegn hvor det kan lade sig gøre? Jeg er lidt i tvivl om hvor store de er ud fra billederne, hvad er de i forhold til et submariner? Re: IWC - men hvilket? - jk_phpbb3_import15746 - 24-06-2011 En Portugueser Automatic er 42,3 mm, en Chrono er 40,9 mm. Urene kan ses (formentlig) hos Hvelplund, Ole Mathiesen (begge København) og KC Ure i Hørsholm. JK Re: IWC - men hvilket? - berg - 24-06-2011 Hvis pengene er til det, køb en Big Pilot! |