Urdebatten / Urforum
Sagaen om mit nye ur... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Sagaen om mit nye ur... (/showthread.php?tid=74706)

Sagaen om mit nye ur... - Martin P - 23-09-2010

.. Ja den Breitling Chrono Avenger sidder stadigvæk, efter 20 dage, ganske lækkert på mit håndled.

Det er simpelthen et overvældende ur. Jeg forstår hvorfor folk vælger Breitling.

Men, som John Fyn skrev i min oprindelige tråd - man bliver bidt. Og nu har jeg snakket lidt med Peter Halse, om en kompagnon til min CA Icon_mrgreen

Ideen er et råt, men pænere ur end mit Breitling. Mindre tool og uden kronograf, for lidt mere rene linier.

De der er på TZ-UK så min post der, og jeg har været ude og prøve lidt, og fandt nogle ret interessant konklusioner.

Kombattanterne er:

Omega Seamaster Pro 300M

Omega Seamaster Planet Ocean

Nu husker nogle måske, at jeg mener at en SMP får en ung gut til at ud som en på 50... Men det ur skulle for mig bare have tid. Uret modnede sig, om man vil, da jeg stoppede med at tænke på det som en kopi-Sub, og istedet lagde mærke til hvor fedt det var individuelt.

SMP:
+
God størrelse
Pæn skive
Lænken er meget mere stilet i virkeligheden end på billeder
Interessant nok synes jeg den er mere rå end PO når man står med dem, hvor det er omvendt på billeder.

-
Den lynette er svær at få fat i
41mm er ikke meget til en stor gut som mig (188cm, bredskuldret uden at være rocker)

PO:
+
Jeg var i Daniel Craig himlen
Lynetten er 10-4
Lænken sad bedre på mit håndled
XLeren troede jeg var for stor, da mit 44mm breitling virker stort, men pga det er fladere synes jeg ikke det var et problem.
Uret har en hvis X-faktor for mig
Ikke for råt - ikke for pænt

-
Ikke samme klassiker status som SMP ved videre salg.

En anden betragtning, er jeg den eneste, som ikke synes at PO XL er så meget større igen, iforhold til SMP? Mon det er SMPens lynette der gør det?

Så ja, den ligger ret enkelt for mig.. Jeg er 95% på vej til at skulle have et PO. Købet foretages i november, som en fødselsdagsgave til mig selv, så jeg også har tid til at blive helt sikker i min sag Icon_e_smile

Jeg kan dog godt lide begge to. Kunne jeg, købte jeg begge to, men jeg skal foretage et valg. Begge to er co-axial modeller, og jeg vil ikke have et brugt. Jeg vil gerne prøve at købe et helt nyt ur Icon_e_smile Så det er ikke det der afgør det.

Hvilken ville I vælge en af de to modeller, og hvorfor? Vil gerne have lidt input Icon_e_smile

Og ja, jeg ved jeg er komplet åndssvag Icon_e_wink Icon_mrgreen

På forhånd tak for hjælpen Icon_e_smile

Re: Sagaen om mit nye ur... - julle - 26-09-2010

Hej Martin
Jeg ville klart vælge PO. Først og fremmest fordi jeg selv har et. Det har næsten ikke forladt mit håndled i 3 år. Jeg nyder stadig synet af de brede visere og den lækre lænke.
MVH
Jacob

Re: Sagaen om mit nye ur... - Martin P - 27-09-2010

Hej Jacob

Tak for svaret Icon_e_smile

Jeg læner også stadig mod PO. Størrelsen virker mere harmonisk og lynetten er meget rarere.

Men, SMP har jo også sine fordele.

Hvilket plejer at holde gensalgsværdi bedst, PO el SMP?

Re: Sagaen om mit nye ur... - johnfyn - 27-09-2010

Hej...jeg ville gå efter PO'en.....har som nævnt en 2254'er og på et tidspunkt lander jeg også en PO...venter dog på at brugtpriserne falder lidt Icon_smil

Held og lykke med købet!

Re: Sagaen om mit nye ur... - julle - 27-09-2010

Mit råd.
Køb ikke ur efter gensalgsværdi.
Køb efter brugsværdi.
Fordi det efter min mening skal bruges og ikke sælges.