Urdebatten / Urforum
Hvor vandtæt... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Hvor vandtæt... (/showthread.php?tid=74117)

Hvor vandtæt... - Hedegaard - 17-06-2010

Har lige fået købt mig et super lækkert Omega Seamaster 30 fra '52 som i 2008 fik fuld service hvor glas, krone og pakninger blev skiftet.... Men kommer til at tænke på hvor forsigtig man skal være med disse ure, det eneste vintage je har haft er et Sub 1680 fra '78 og det er jo et dykkerur og kunne tåle masser af vand.

Tror aldrig jeg kunne finde på at bade med uret, men hvordan med regnvejr og når man skal vaske hænder? er det mig der har unødvendig paranoia eller skal man være meget forsigtig med disse ure!

Skal lige have en nato rem på uret, og så kommer der selvfølgelig snarest billeder op af det!

Re: Hvor vandtæt... - hannover_dk - 18-06-2010

Absolut ikke til at bade med - eller ha på i brusebad. Det skal kunne tåle lidt regn og lidt damp her og der, men NIX .- ikke ha det i vand, og skal du skifte vand på akvariet, eller tage hele opvasken uden hjælp af maskine - så tag det af

vh

Re: Hvor vandtæt... - Peter - 18-06-2010

Hej

Som regel vil det være vandtæt, hvis det har fået nyt glas, ny krone og kronerør, og ny bagkassepakning, og kassen ikke er ætset, så hvis du tager uret på i bad finder du jo nok ud af om det er vandtæt, hvilket jeg tror det er, eller som mange spørger mig om, kan man tage uret med i bad, ja da man kan tage alle ure med i bad selv et standur hvis der er plads. Icon_mrgreen

MVH Peter

Re: Hvor vandtæt... - Hedegaard - 18-06-2010

Jeg har aldrig ur på i bad, og har ikke intentioner om at tage ud og bade med det... så det går jo nok Icon_e_smile Uret er oprindelig fra "Baun" og har fået fuld service i 2008, med skiftning af krone, pakninger og glas af Halse... Tager dog ingen chancer da det er et super lækkert ur Icon_e_biggrin

Re: Hvor vandtæt... - hannover_dk - 18-06-2010

Hedegaard Skrev:Jeg har aldrig ur på i bad, og har ikke intentioner om at tage ud og bade med det... så det går jo nok Icon_e_smile Uret er oprindelig fra "Baun" og har fået fuld service i 2008, med skiftning af krone, pakninger og glas af Halse... Tager dog ingen chancer da det er et super lækkert ur Icon_e_biggrin
Halse som jo er den Peter der svarer ovenfor - og har de som altid lavet arbejdet godt, så er det vandtæt - men stadigt, et ur 30 mm ur fra Omega fra 1952 ville jeg ikke ha med i bad - men ellers er det nok fint tæt så
vh

Re: Hvor vandtæt... - Peter - 24-06-2010

Hej Hedegaard

Det var ikke for at drille dig at jeg skrev mit indlæg, men fordi at de gamle Omegaer er så godt bygget, at de rent faktisk tåler en tur i badet, hvis de har fået nye pakninger, ny glas og ny krone, og kun kronerør hvis det er slidt, og jeg trykprøver skam de gamle ure Baun sender ind til stort service, så du kan sagtens tage det med i bad uden at uret tager skade. Icon_e_smile

MVH Peter