|
Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) (/showthread.php?tid=73920) |
Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - Jesper B - 15-05-2010 Jeg læser dagligt adskillige indlæg om Sinn og Oris herinde og har deraf lært at en stor del af jer udviser ret stor begejstring for dem, og ikke mindst har MANGE af jer haft et U1 i samlingen på et eller andet tidspunkt (har jeg indtryk af). Men faktum er at jeg ikke ved særligt meget om disse producenter (og andre mindre producenter i samme prisleje) og jeg kunne derfor godt tænke mig at lære noget mere om dem... Her tænker jeg især på hvad I kan fortælle mig om kvalitet, finish, værk etc.; altså det håndværksmæssige? (Jeg ved godt at Sociologen, lige har oprettet en tråd der i indhold minder om denne. Men hvor han er mere interesseret i at vide hvad der er den økonomisk set bedste investering i klassen 10-15 K, kunne jeg godt tænke mig at lære lidt mere om hvor man får mest "bang for the buck" i prislejet lige under 10 K. I behøver altså ikke at holde jer til Sinn og Oris, hvis I mener der er andre producenter der lige såvel bør nævnes.) Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - willy - 15-05-2010 Jesper B Skrev:Jeg læser dagligt adskillige indlæg om Sinn og Oris herinde og har deraf lært at en stor del af jer udviser ret stor begejstring for dem, og ikke mindst har MANGE af jer haft et U1 i samlingen på et eller andet tidspunkt (har jeg indtryk af). Citat:You will always get most bang for the buck by buying a used watch in your price range.You will get more value for money with Sinn no doubt about that because you are buying direct from factory.I think that Sinn is better built watch than any Oris and most dealers and watch critics would say i am right.But when we are talking say 15000 kr i would say you have to be mad not to buy say a used IWC instead of Sinn or Oris.I have had Sinn And Oris watches and believe me they are both a long long way from the quality of any IWC.But they are not bad watches in any way and say compaired to a brietling you are not getting ripped off. Willy Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - jacob jensen - 15-05-2010 Der er ikke så meget nyt under solen derfor er det tit de samme mærker man høre om igen og igen. Om Sinn er bedre bygget end Oris ved jeg ikke men da jeg bedre kan lide Orisets design er det mit valg og begrebet høj value mener jeg stadigvæk mærket opfylder til fulde. Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - willy - 15-05-2010 jacob jensen Skrev:Der er ikke så meget nyt under solen Citat:Yes Oris is not a bad watch for the money.But i like the fact that Sinn is built of U boat steel and they score top marks in all the tests i have read.In one test in watchnews Sinn beat all the other brands.And those brands included Doxa and Brietling.In fact i have up to now never read a negative report on Sinn.Not bad for a watch in that price class.Willy Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - Joepete - 15-05-2010 Både Sinn og Oris lever god værdi for pengene. For at finde frem til ens eget mærke/model/præference, så er der mange relevante overvejelser at gøre sig: Brand Finish og design Værk Serviceomkostninger Gensalgsværdi ... og sikker meget andet. Jeg har haft et Sinn U1 SDR, og det blev kun solgt fordi jeg havde noget andet i kikkerten. God værdi for pengene, og eneste lille negative ting, som jeg kunne pege på var, at lumen ikke var specielt god - ringe var den dog heller ikke. ![]() Taler vi ure, som kan købes for penge lige under 10K lettere brugt, så ville jeg klart tage et nærmere kig på Seiko SBDX001. Uret indeholder et Hi-Beat 8L35 værk produceret af Seiko selv. Værket er en udekoreret version af deres 9S55 værk, som "til daglig" tikker i Grand Seiko automatics. Urets finish-meritter er lange og modellens design har 30 årige rødder. Står man med dette ur i hånden, så er man ikke et øjeblik i tvivl om at kvaliteten er høj ![]() Med lidt held, så kan man lande en Anonimo Millemetri for de penge, som du taler om. Dét ur er også rigtig vellavet, synes jeg. ![]() ![]() Tag Heuer Aquagraph er et fedt ur, som jeg sagtens kunne finde på at lande igen
Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - Mr. Korsbek! - 15-05-2010 Det marinemaster er altså flot....... Har haft Sinn U1 3 gange. Super ur, men kunne ikke vænne mig til at der var coating på ydersiden af safirglasset som kan få ridser........ Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - Nopanic - 15-05-2010 Ja mit Sinn er også smuttet, det var mere tanken om de store visere, den flotte kasse i specialt stål og den store diameter jeg kunne lide, men da uret kom fandt jeg det hurtigt kedeligt. Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - jacob jensen - 15-05-2010 Mr. Korsbek! Skrev:Det marinemaster er altså flot....... Enig Johns Marinemaster er bare LÆKKER Re: Oris, Sinn m. fl. (hvem vil lære mig noget nyt?) - willy - 16-05-2010 [quote Citat:="Joepete"]Både Sinn og Oris lever god værdi for pengene. For at finde frem til ens eget mærke/model/præference, så er der mange relevante overvejelser at gøre sig: Brand Finish og design Værk Serviceomkostninger Gensalgsværdi ... og sikker meget andet. Jeg har haft et Sinn U1 SDR, og det blev kun solgt fordi jeg havde noget andet i kikkerten. God værdi for pengene, og eneste lille negative ting, som jeg kunne pege på var, at lumen ikke var specielt god - ringe var den dog heller ikke. ![]() Taler vi ure, som kan købes for penge lige under 10K lettere brugt, så ville jeg klart tage et nærmere kig på Seiko SBDX001. Uret indeholder et Hi-Beat 8L35 værk produceret af Seiko selv. Værket er en udekoreret version af deres 9S55 værk, som "til daglig" tikker i Grand Seiko automatics. Urets finish-meritter er lange og modellens design har 30 årige rødder. Står man med dette ur i hånden, så er man ikke et øjeblik i tvivl om at kvaliteten er høj ![]() Med lidt held, så kan man lande en Anonimo Millemetri for de penge, som du taler om. Dét ur er også rigtig vellavet, synes jeg. ![]() ![]() Tag Heuer Aquagraph er et fedt ur, som jeg sagtens kunne finde på at lande igen [/quote]Yes why do we always forget Seiko?I would include Seiko in my top three in that price class great value for money and they make bloody good watches.Willy |