Urdebatten / Urforum
AP Diver/Scuba - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: AP Diver/Scuba (/showthread.php?tid=73891)

Sider: 1 2 3 4

AP Diver/Scuba - KlausM - 11-05-2010

Nu da AP er ved at lancere den nye 42mm Diver sætter det for mig den gamle 44mm Scuba Wempe lidt i perspektiv. Jeg har altid synes Scuba’en var et super fedt ur men er nu i tvivl hvor den skal placeres i forhold til den nye Diver.
Hvilken model vil give den bedste ”value for money”?
Hvilken én skulle man tro holder prisen bedst?
Scuba’en har samler perspektiv men vil den blive devalueret når Diver’en kommer på banen?
Er Diver’en et mere harmonisk ur at se på?

Mvh
Klaus

Re: AP Diver/Scuba - KlausM - 11-05-2010

Hov. Skrivefejl. De er begge 44mm.
Mvh
Klaus

Re: AP Diver/Scuba - KimT - 11-05-2010

KlausM Skrev:Nu da AP er ved at lancere den nye 42mm Diver sætter det for mig den gamle 44mm Scuba Wempe lidt i perspektiv. Jeg har altid synes Scuba’en var et super fedt ur men er nu i tvivl hvor den skal placeres i forhold til den nye Diver.
Hvilken model vil give den bedste ”value for money”?
Hvilken én skulle man tro holder prisen bedst?
Scuba’en har samler perspektiv men vil den blive devalueret når Diver’en kommer på banen?
Er Diver’en et mere harmonisk ur at se på?

Mvh
Klaus

Uden at have forstand, vil jeg alligevel kommentere Icon_e_wink

Jeg syntes helt klart at den nye diver er fed, men tror ikke på en devaluering af Scuba´en
Denne er trods alt limiteret (og rimelig populær) hvorimod diveren bliver en fast produktion.

Jeg ville ikke være bange for et prisfald på Scuba´en.
However, hvis jeg skulle vælge ville det nok blive den nye diver.
Jeg syntes at den er super fed og ja, lidt mere harmonisk.

Jeg tror dog stadig at efterspørgelsen på Scuba´en vil være tilstede.
Den har været populær, og hvis jeg husker korrekt (uden google hjælp) så er der lavet 300 af hver farve.
Blå, orange og rød. Dette er selvfølgelig en betydelig faktor.
Jeg tror helt klart at Scuba´en er rimelig god "value for money" forudsat at der købes secondhand.

Det var bare lige lidt tirsdags tanker fra mig, der vil sikkert komme bedre bud fra andre Icon_cool

Mvh. Kim

Den sorte Wempe udgave er kun lavet i 175 eks. så den er klart samlerværdig.
Enig med dig Kim den nye Diver er lækker. Den kommer vist op i ca. 90k så det er bestemt også en slags penge.
Mvh
Klaus

Re: AP Diver/Scuba - m.dk - 11-05-2010

Jeg synes de gamle limited scuba som den orange og Wempe vil nok holde værdi, men den ny vil også sikker blive ret eftertragt i start og holder værdi også rimeligt godt (måske i de første par år), også pga. listpris ligger på ca. 15k$ (alm. ROO med chrono ligger på 19k$) så man får et fedt AP ur til rimelig pris niveau.
For mig er det helt klart at den ny scuba er pænere og mere rå Icon_cool

Re: AP Diver/Scuba - Mads Gjødesen - 11-05-2010

Tror prisniveauet på de limiterede nok skal holde. Her er det klart Wempe udgaven der er fedest. Den koster så også det mere.

Taler vi value for money er den nye det bedste køb. Den har det (forholdsvis) nye in-house værk kontra LE´ernes JLC base. Her vinder AP 3121 helt klart på point og faktum at det er in-house.

Personligt venter jeg lige 2-4 år, så skal non-LE modellen nok komme ned i et fornuftigt prisleje på ca. 50 k. som jeg mener er fair for uret. Kan ikke lige komme i tanke om et mere eksklusivt diver på markedet, med mindre vi taler div. tåbelige tourbillon Blancpain FF og RD Icon_rolleyes Og 10 k mere for et AP Scuba vs. et DS er klart de ekstra kr. værd Icon_cool

/Mads

2-4 år er sku længe at vente Mads Icon_e_sad
Jeg kunne godt have lyst til at skippe et par ure af for den Diver Icon_cool

İmage
Billedet lånt fra AP/TZ

Mvh
Klaus

Re: AP Diver/Scuba - willy - 11-05-2010

Mads Gjødesen Skrev:Tror prisniveauet på de limiterede nok skal holde. Her er det klart Wempe udgaven der er fedest. Den koster så også det mere.

Taler vi value for money er den nye det bedste køb. Den har det (forholdsvis) nye in-house værk kontra LE´ernes JLC base. Her vinder AP 3121 helt klart på point og faktum at det er in-house.

Personligt venter jeg lige 2-4 år, så skal non-LE modellen nok komme ned i et fornuftigt prisleje på ca. 50 k. som jeg mener er fair for uret. Kan ikke lige komme i tanke om et mere eksklusivt diver på markedet, med mindre vi taler div. tåbelige tourbillon Blancpain FF og RD Icon_rolleyes Og 10 k mere for et AP Scuba vs. et DS er klart de ekstra kr. værd Icon_cool

/Mads
Citat:
I think the DS leaves the AP scuba for dead.The AP has of course the more sophisticated caliber,but not the strongest.The rolex is in my opinion in a different and better class when we are talking diver watch.I do not think that AP have the know how or resources to build a watch like the deep sea.The AP is a coffee bar diver and will always be just that.They should stick to what they do best .They lose my respect and many others when they just try to cash in on a market they really know nothing about.Ask any serious diver.And if one must compare then look at the case of a deep sea it is so far advanced compaired to any case made by AP that it is like compairing a Formula one car to a family car.AP are a great brand but they are asking for trouble when they wander on Rolex turf. Willy

Re: AP Diver/Scuba - jacob jensen - 11-05-2010

100% enig willy Icon_cool
snakker vi diver/tool watch så mener jeg heller ikke at AP kan være med Rolex.

Vinder APs eget værk over det de bruger med JLC base fordi det er finere eller er det kun fordi det er in-house,mener du sagde engang Mads at in-house ikke betød det store for dig Icon_question

Re: AP Diver/Scuba - Kris_phpbb3_import15796 - 11-05-2010

Jeg har også et godt øje til den nye diver Icon_e_surprised

Men kan det ikke passe at den "kun" er 42 mm og kan nogen svare på hvorfor den skal koste omkring 20K mere end en AP15300 med samme værk og oveni købet med lænke?