Urdebatten / Urforum
Gode ridser - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Gode ridser (/showthread.php?tid=73552)

Sider: 1 2

Gode ridser - jacob jensen - 04-03-2010

Snakker herinde går tit på om urets stand,og nogle er måske ligefrem bange for at
bruge uret til det som det er skabt til fordi de frygter brugsspor.

Men kan man ikke også vænne den om og sige at et ur måske ligefrem kommer til at betyde mere for en,netop fordi det har spor efter man har brugt det til det som det
var tænkt som nemlig en brugsgenstand og ikke en museums genstand.

Jeg har det selv sådan med mit Seiko det har nogle seriøse spor efter brug,men nogle af dem kan jeg kæde samme med oplevelser som gør at uret betyder mere for mig end
hvis det bare havde ligget i en skuffe og været som nyt.

Seikoet har en stor ridse på kransen efter en rigtig fugtigt bytur hvor jeg på et tidspunkt skulle ud og trække lidt frisk luft (læs køre stor lastbil Icon_e_biggrin )
(måske ikke den sjoveste oplevelse med uret men alligevel Icon_e_biggrin )

Jeg kommer altid til at smilie når jeg ser den ridse og tænker på alle de sjove ture jeg har haft med uret,det er da bedre end at have museum genstanden hjemme i skuffen eller hva Icon_question

Hvad med jer har i det på sammen måde med et ur eller flere ure og ridser eller er jeg total off her Icon_cool

Re: Gode ridser - hannover_dk - 04-03-2010

Jeg har ikke lige ridser jeg kan kæde sammen med noget specielt sjovt - eller huskeren har været slået helt fra Icon_e_biggrin men jeg har det fint med at urene har småridser og mærker efter brug - helt som en læderrem er langt lækre når den er gået godt til.

Ure der står helt bling og skinner, giver mig ikke en speciel ekstra oplevelse, så jeg har det fint med at der er lidt ridser og mærker, og al polering foregår normalt hos mig selv - Acryl glas holdes også pæne her i huset - Jeg kan slet ikke se katastrofen i lidt småridser og mærker på en kasse. Jeg er LIDT pivet med kranse (må gerne patinere/falme men ikke ha store ridser) - men det er så min sorte side. JA til brugte ure og ure som jeg har haft mange gode timer og dage med - hjemme, på rejser, til sport, til ungernes studenterfest osv

vh

Re: Gode ridser - Peter - 05-03-2010

Hej

Jeg har et lille mærke efter bunden af en ølflaske på lynetten af et af mine Panerai, men som bekendt skal et Panerai have ridser, selvom jeg passer på dem, men de kan jo ikke altid ligge i boksen. Icon_e_confused

MVH Peter

Re: Gode ridser - thomas.b.s - 05-03-2010

På mit jlc compressor dualtime er der en ridse på lynette som kom efter indtagelse af en "happy herb pizza" i Cambodia ( måtte kravle 25 meter på alle 4 hen til mit hotelværelse ) Icon_e_biggrin

Mvh Thomas

Re: Gode ridser - baun - 05-03-2010

Jeg har tænk over det - og jeg har ingen ridser i urene som jeg nyder.

Kan faktisk ikke rigtig huske at et ur jeg har båret har pådraget sig en ridse af betydning, men måske hænger det sammen med at jeg jo typisk har ure på som i forvejen har lidt brugsspor når jeg laver aktiviteter som indebærer risiko for skrammer.

vh baun

Re: Gode ridser - Stinger - 05-03-2010

Jeg har ridser fra at være blevet kastet rundt i brændingen ved den franske riviera. De minder mig og sommer, sol, cabrioleter og vin på terrassen med gode venner. Det er en god ridse.

Re: Gode ridser - jkjaers - 05-03-2010

I min verden findes gode ridser ikke. Det eneste de minder mig om er manglende omhu eller at jeg har dummet mig.

Re: Gode ridser - Stinger - 05-03-2010

Prøv at sammenligne ridser med de rynker vi som mennesker får.

Jeg vil vove den påstand at ridser opstår ligemeget hvad. Hvis man går med uret kan de IKKE undgås, det er tegn på at uret ældes.
Selvfølgelig er det kedeligt hvis man får et par dybe hakker i et ur som kun er én dag gammelt. Ridserne skal helst komme løbende og passe med urets alder. Men så er det altså også flot. Et 20 år gammelt ur hvor skivefarverne er begyndt at blive patinerede ligner i mine øjne en plasticoperation hvis ikke også urkassen viser lidt slid og alder.

I skammer jer vel heller ikke over jeres rynker.

Re: Gode ridser - baun - 05-03-2010

Stinger Skrev:Prøv at sammenligne ridser med de rynker vi som mennesker får.

Jeg vil vove den påstand at ridser opstår ligemeget hvad. Hvis man går med uret kan de IKKE undgås, det er tegn på at uret ældes.
Selvfølgelig er det kedeligt hvis man får et par dybe hakker i et ur som kun er én dag gammelt. Ridserne skal helst komme løbende og passe med urets alder. Men så er det altså også flot. Et 20 år gammelt ur hvor skivefarverne er begyndt at blive patinerede ligner i mine øjne en plasticoperation hvis ikke også urkassen viser lidt slid og alder.

I skammer jer vel heller ikke over jeres rynker.

Detteher ur har et godt vejrbidt ansigt:
İmage

Men jeg ville nok alligevel hellere have det i mint

vh baun

Re: Gode ridser - jacob jensen - 05-03-2010

Stinger Skrev:Jeg har ridser fra at være blevet kastet rundt i brændingen ved den franske riviera. De minder mig og sommer, sol, cabrioleter og vin på terrassen med gode venner. Det er en god ridse.

Lige sådan en historie jeg tænkte på det er famende en god ridse Icon_e_biggrin
sammenligningen med rynker syntes jeg heller ikke er så tosset Icon_cool Icon_cool

Også enig med dig thomas,kampen for at nå tilbage til ens seng kan KLART
også give gode ridser Icon_e_biggrin