Urdebatten / Urforum
kan det betale sig - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: kan det betale sig (/showthread.php?tid=73460)

Sider: 1 2

kan det betale sig - TC_phpbb3_import15759 - 16-02-2010

Jeg er P.t i miami og går og tænker på at købe et Rolex LV med hjem.. der er bare ikke det helt store at spare, det koster ca 6000 $ = ca 33000 kr. ved dog ikke om det er en fin pris???
jeg skal flyv hjem med mellem landing i NY.. vil det være billiger at købe det enten i Miami eller NY lufthavn??

håber der er nogle som kan hjælpe mig..

P.s det har været skod vejr det sidste lange stykke tid Icon_cryherover

Re: kan det betale sig - Len - 16-02-2010

Jeg synes ikke det er en speciel god pris. Du kan normalt godt finde et nyt i DK til samme pris. Jeg gav mindre for mit LV i DK - mern det var en måned gammelt da jeg købte det.

Re: kan det betale sig - Clubman - 16-02-2010

Hmm liste pris uden tax, var sidste år, 6400$ i USA. Og du burde IKKE skulle betale skat/tax, hvis du vi viser dit danske pas Icon_exclaim .

Fik selv tilbudt sub LV, til 6000$, sidste år i Californien, men der var kursen bedre end idag Icon_e_sad . Så det er måske den rabat, man kan få som turist, uden at kende forretningen Icon_question .

Vildt billigt er det måske ikke, iforhold til ”gray market” her i DK. Vejl.pris er vel omkring 39.000 her i dk, og 35500 hos ”urvaerket”, som pt. ikke har det ”på lager” Icon_rolleyes .

Ved ikke om det er billigere i NY-lufthavn. Kan bare huske, at deres priser, på Mont Blanc penne var gode, iforhold til EU-pris Icon_e_wink .

Re: kan det betale sig - Stinger - 16-02-2010

Surt med vejret!

Tror ikke priserne er meget anderledes i NY. 33k er en fin pris hvis uret er fra en AD'er. Et LV på det grå markedet kan købes for 29-33k her i DK, men så får du ikke papirer med dit navn på, hele AD oplevelsen, samt et ferieminde. Så hvis ud alligevel ville have uret så er prisen okay.

Jeg går selvfølgelig ud fra at du har indberegnet de ca. 30% du skal af med i Kastrup når du lander og smilende går hen og fortæller tolderne om dit nye indkøb Icon_e_smile (Yes I said it - kom så og tag mig alle i hippier Icon_e_wink )

Re: kan det betale sig - Bjarne - 16-02-2010

Det var også skod vejr i december - januar, rent faktisk frostvejr i Orlando området og helt ned til 12-13 grader på Key West, har aldrig frosset så meget i Florida før, så desværre ikke kun Danmark der er vinterramt.

Hvis du køber et ur i USA så vær forberedt på et nysgerigt toldvæsen i DK, almindeligt told og moms er ca. 30 %, men hvis du bliver taget med et ur i den prisklasse så er det en helt anden afgift du skal forvente.

Håber du får lidt bedre vejr inden du skal hjemad.

Re: kan det betale sig - TioMalo - 17-02-2010

Citat:Hvis du køber et ur i USA så vær forberedt på et nysgerigt toldvæsen i DK
Nu har jeg rejset nogle gange frem og tilbage mellem US og DK og jeg har aldrig oplevet at toldere hiver mine skjorteærmer op. Vi ved alle at man burde betale de 25% moms + 2% punktafgift, men at diskreet skræmme folk som køber fra den store verden er i min verden no-no - og når det er en forhandler som gør det, få det mig til at tænke mit...
John

Re: kan det betale sig - Larsb - 17-02-2010

Okay, så er her en ikke-forhandler, der synes, at man ikke skal snyde sig til at lade andre betale. De, der snyder med skatten, snyder os andre, der så må betale mere. Jeg ved gadt, at det ikke er så sandsynligt, at de bliver taget, men det gør edt ikke mindre amorask.

Re: kan det betale sig - Bjarne - 17-02-2010

Tio Malo Skrev:
Citat:Hvis du køber et ur i USA så vær forberedt på et nysgerigt toldvæsen i DK
Nu har jeg rejset nogle gange frem og tilbage mellem US og DK og jeg har aldrig oplevet at toldere hiver mine skjorteærmer op. Vi ved alle at man burde betale de 25% moms + 2% punktafgift, men at diskreet skræmme folk som køber fra den store verden er i min verden no-no - og når det er en forhandler som gør det, få det mig til at tænke mit...
John

Hej John

Har selv rejst i USA 25-30 gange og har faktisk prøvet at få checket alt igennem når jeg kommer hjem, told og skat er faktisk blevet ret proff, så det har intet med at handle med ure eller ej, f.eks. har jeg tidligere skrevet at skal du handle så handel i EU, men det er måske også i "egen" interesse.

Beklager John - den er for billig.

Re: kan det betale sig - bjorn_e58 - 17-02-2010

Vi kender alle samme alle historierne om moms og told, har alle sammen en holdning til det, vurderer alle sammen risici ved hvad end vi vælger at gøre, og har iøvrigt diskuteret det til hudløshed. Jeg tror ikke, der kommer noget nyt på bordet og tråde, der ender i denne type diskussion plejer at blive låst.

Icon_e_surprised

/Bjørn.

Re: kan det betale sig - Larsb - 17-02-2010

ENig, men John's kommentar til Bjarnes indlæg var bare for lav.