|
Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? (/showthread.php?tid=73284) |
Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Larzovic - 22-01-2010 Ja som emnet siger, nogen der har erfaringer med at få leveret fra dette firma? Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Stinger - 22-01-2010 Sjovt du skulle spørge. Jeg har selv en pakke på vej fra Tyskland med Direktexpress. Havde heller aldrig hørt om dem før, men har mailet lidt med dem. Deres tracking er ikke specielt detaljeret, men jeg mener at være kommet frem til at de leverer i DK via GLS. Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Larzovic - 22-01-2010 Okay godt du siger det. Jeg har droppet alt samarbejde med GLS nemlig. Så må jeg hellere få arrangeret noget andet... Tak for svaret! Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Stinger - 22-01-2010 Ved hvad du mener. Har dog fundet ud af at der er én fordel ved GLS - deres pakkehops rundt omkring i landet. Når jeg finder ud af at jeg har en GLS forsendelse på vej, så ringer jeg blot til deres kundeservice og får den omadresseret til min lokale Blockbuster. Så er jeg sikker på at der er nogen til at tage imod pakken og at budet ikke bare sætter pakken ved døren etc. Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - morgan - 22-01-2010 Det eneste der er dårligere end GLS er DHL. Fedex og UPS har nu heller ikke en høj stjerne hos mig. Jeg har haft nogle kampe med fedex. Den bedste de har lavet er at fjerne et ur fra en pakke der skulle toldbehandles. (med regninger til fuld moms und alles). Så lægger de uret i en skuffe af hensyn til sikkerheden (fint nok), toldbehandler pakken og sender mig en tom pakke. Efter 4-5 dage finder de uret. Og sender det i en anden persons pakke med indhold, som er skåret op i siden, uret kastet ind og min adresse label ovenpå. LOL. Mvh Morgan Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Larzovic - 22-01-2010 Christ... Et under at uret dukkede op! Jeg har nu rimelig gode erfaringer med UPS.. Så dem har jeg intet imod at modtage med. Så nu krydser jeg bare fingre Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - TioMalo - 22-01-2010 Direktexpress... Aldrig brug dem !! Jeg har modtaget ca. 150 - 200 pakker fra Tyskland, de meste med Deutsche Post, DHL eller UPS og har intet at klage om ders service. Direktexpress lærde jeg at kende pga. at 2 ellers velrenomerede tyske sælgere skiftede til at bruge dem i september 2009. Begge pakker, jeg ventede at modtage, kom fra Hamborg-området. Den ene tog 18 dag, den anden 23 dag. Historien involverer flere opkald (af sælgerne) til Direktexpress som hver gang løj om at pakken ikke kunne leveres fordi der var ingen i adressen eller at adressen ikke eksisterede. Det viste så nogle dag senere, og når sælgerne prøvede at afhente pakkerne, at de på de tidspunkt var stadigvæg i Tyskland, hvorhen præcist, viste de ikke, men i Tyskland. Firmaet tilbød den ene sælgere at starte erstatningsprocessen og sendte papirerne. GLS er ellers en katastrofe men når pakkerne entlige og via uforklarlige veje nåede til Danmark, var der intet at klage. Omvendt; GLS (i Vejle eller Kolding) forsynede mig med print af hele logistikken; også om den del Direktexpress selv stod for i Tyskland. Begge de tyske sælgere skiftede til UPS og DHL (som begge to fungerer meget fint her i Midtjylland) efter at de havde lignende oplevelser med flere pakker, nogle til indenrigs, nogle til Scandinavien. Idag indleder jeg standardkorrespondancen med tyske sælgere ved at bede dem venligst at bruge hvilken som helst anden kurerservice end DWL som firmaet hedder som forkortelse. Så vidt jeg forstår har Direktexpress skabt gigantisk dårligt ry pga. manglende styring af sendelser, dårligt kundeservice, (nogen gang) grotesk lange leveringstider osv. John Re: Nogen der har erfaringer med direktexpress.de? - Fumle - 22-01-2010 Kender i direktexpress.de, men har nu i over 10 år brugt GLS uden de store problemer, både som sælger og køber. Det eneste minus jeg har på dem, er deres enorme opkrævningsbeløb de tager for forsikring af gods...Det er helt ude i hampen.. Nå sorry det var lidt off topic. |