Urdebatten / Urforum
'Ny' i Omega verdenen.. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: 'Ny' i Omega verdenen.. (/showthread.php?tid=72974)

'Ny' i Omega verdenen.. - jacob09 - 01-12-2009

Jeg skal ud og investere i et ur, og i den forbindelse har jeg udset mig to ure. Det drejer sig om Omega Seamaster 600 og Omega Seamaster 2254.
På de forskellige websites, bl.a. ebay.com og dba.dk, synes jeg prisniveauet varierer meget. Så jeg savner lidt input til hvad jeg skal kigge efter mht. om uret nu også er ægte, og hvad jeg skal gå efter mht. prisniveau.

Nogen der kan afse et par minutter, til at indvie mig i Omega verdenen? Icon_e_smile

På forhånd tak

Jacob

Re: 'Ny' i Omega verdenen.. - baun - 01-12-2009

Hej Jacob

Seamaster 600 er jo et Vintage ur fra 60'erne - mens 2254 er en forholdsvis ny sag....

Er det virkelig et valg mellem de 2 - eller er der noget jeg ikke har forstået?

vh Baun

Re: 'Ny' i Omega verdenen.. - jacob09 - 01-12-2009

Kan godt forstå din undren, men ja. Jeg er helt skudt i de to ure. Dog er jeg mest vild med 600'eren. Icon_e_smile

ok...

Jeg kan sige noget om Omega Seamaster 600

Den blev lavet først i 60'erne og var udstyret med den helt nye værk-serie 60x som afløste den helt fantastiske 30 mm caliber som var og er et af de mest fantastiske værk Omega har lavet. det har vundet konkurencer og er noget af det mest stabile man kan tænke sig.

60x serien blev formentlig lavet for at tilgodese behovet for at lave tyndere og måske også mindre ure (i diameteren) og for at lave en manuel med dato i 611 og 613.

Herudover har 60x serien mere præcis justeringsmekanisme.

Seamaster 600 ligner jo bare et helt klassisk ur. Så den helt enkelt stål og rund og enkel.

Priserne varierer efter hvor du køber uret og hvilken stand det er i. Jeg har selv en til salg her på siden. 12-1800 kr kan de købes til på auktioner og lignende steder, med den risiko der nu er i det.

Jeg har en til salg her på siden
[url]"http://www.vintageure.dk/desktopdefault.aspx?tabindex=7&tabid=78&userid=3203" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintageure.dk/desktopdefault ... serid=3203[/url]

Den er nyserviceret og har fået nyt glas. Den kunne være købt på auktion for fx. 1500 kr, men så kommer der jo ofte service, glas og rem oveni - og jeg forlanger vistnok lige under 3K, så det bliver mere eller mindre det samme. Du får en måneds returret hos mig samt dokumentation for at uret er 100% originalt. mv.

Dette illustrerer meget godt noget om prisforskellene.

Du kan så også se at min har en smule patina på skiven og at kassen er ok.

Jeg har også en i perfekt stand - og den ville så være 500- 1000 kr dyrere, hvis den var til salg

Du er altid velkommen i Nyborg til at se mine Vintage Omegaer.

De nyere har jeg ikke forstand på. Det må en anden tale om.

vh Baun

Re: 'Ny' i Omega verdenen.. - KlausM - 01-12-2009

Jacob er det er en Seamaster "PloProf" 600m du er ude efter?
Mvh
Klaus

Det ur jeg tænker på er:
İmage

Seamaster 600 fåes jo selvfølgelig i mange udgave - de fleste i stål - men også i gulddouble.

Og med flotte skiver. Det du viser er super - og jeg har også et med en teksturskive som står flot selvom uret blev foto´graferet før jeg skiftede glasset!

Den anden er den mest klassiske Seamaster 600 i stål og lys skive.

Derudover er der også Seamaster 600 - med rød Cross hair - der står dog ikke Seamaster 600 på skiven men det er sådan en alligevel!

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster 600

Årgang: 1964
Kasse: Rund, 40 micron guld double med stål bagkasse pæn med med søhesten graveret
Højde: 9,7 mm
Diameter: 34,5 mm uden krone
Skive: Grå tekstur i fin stand patina kan ikke ses med det blotte øje. Gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Kroko læderrem
Caliber: 601 manuelt,
Caliber nr.: 21517815
Ref. Nr.: 135.011

İmage
İmage İmage
İmage
Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster 600

Årgang: 1965
Kasse: Rund, stål kasse. Flot stand med få brugsspor. Skruebagside med med søhesten graveret.
Højde: xx mm
Diameter: 34,5 mm uden krone
Skive: Sølv med stål visere og enkle index i flot stand.
Rem:
Caliber: 601 manuelt,
Caliber nr.: 22023315
Ref. Nr.: 135.011

İmage
İmage

İmage

Sort skive med rød Cross hair - lidt usædvanligt vil jeg mene:

İmage

vh Baun

Hej igen Baun, og tusind tak fordi du tager dig tid til at svare på mine spørgsmål.

Omega Seamaster 600 135.011, er det et du har?

Hvad skal det stå mig i hvis jeg fx. skal købe det på auktion? Og er der noget specielt jeg skal kigge efter?

Re: 'Ny' i Omega verdenen.. - baun - 02-12-2009

Ja det er 135.011

og auktionspris har jeg vist allerede svaret på Icon_e_wink

Du skal kigge efter at skiven er ok og original, at kassen er pæn og ikke poleret mange gange, at søhesten ikke er poleret væk fra bagsiden, hvis der skal være søhest på - og så må du jo bare håbe at værket er ok!

Køber du på en dansk auktion er der jo 14 dages returret, så man kan få værket checket.

vh Baun