Urdebatten / Urforum
InHouse fra Breitling - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: InHouse fra Breitling (/showthread.php?tid=72802)

Sider: 1 2 3

InHouse fra Breitling - Tukjær - 30-10-2009

Endelig kommer Breitling med ure som har deres eget værk i. Ser godt ud..... Priser fra kr. 48000.

Caliber B01.
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

"To guarantee its long-term independence and ensure that it has complete control over quality, Breitling is launching its own mechanical chronograph movement. The accurate, reliable, sturdy and efficient B01 is directly in line with the philosophy of excellence that the brand has been pursuing for 125 years. This new caliber has a column wheel, a vertical-trigger mechanism and a power reserve exceeding 70 hours, which ensures that the movement has a more regular rate. It was designed to maximize functionality and safety when in use. Breitling also gave it some assertively innovative features intended to increase its ease of manufacture and use, including a patented mechanism for auto-centering the reset hammers and an exclusive index regulator system that allows the watch’s timing to be quickly customized to the wearer. The B01’s intelligent architecture also offers significant
advantages in terms of maintenance."

[url]"http://www.breitling.com/chronomatb01/index_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.breitling.com/chronomatb01/index_en.html[/url]

Re: InHouse fra Breitling - Nopanic - 30-10-2009

Nice, endelig kan Breitling den respekt det fortjener.
Der er jo mange der ser ned på mærket fordi de ikke har in house.

Re: InHouse fra Breitling - baun - 30-10-2009

Nopanic Skrev:Nice, endelig kan Breitling den respekt det fortjener.

Ahhhh ... ser ned på fordi de ikke har in house..... tror nu mere det er fordi de har visse modeller som er meget bling bling... og så fordi de har haft en del billigere modeller på et tidspunkt

Under alle omstændigheder er det jo spændende at flere kommer på in house verdenen. Det viser formentlig noget om hvad folk kan og vil betale for!

Den eneste måde man kan få et ur til fornuftig pris og med kvalitets in house værk er ved at købe Vintage.

vh Baun

Re: InHouse fra Breitling - CFO - 30-10-2009

Men er værket så bedre end hidtil. Eller er det ligemeget. Icon_e_biggrin

Re: InHouse fra Breitling - Nopanic - 30-10-2009

Baun Skrev:

Ahhhh ... ser ned på fordi de ikke har in house..... tror nu mere det er fordi de har visse modeller som er meget bling bling... og så fordi de har haft en del billigere modeller på et tidspunkt

Under alle omstændigheder er det jo spændende at flere kommer på in house verdenen. Det viser formentlig noget om hvad folk kan og vil betale for!

Den eneste måde man kan få et ur til fornuftig pris og med kvalitets in house værk er ved at købe Vintage.

vh Baun

Jeg syntes nu også at jeg har hørt en del kommentarere om at breitlings motor gør at urene er mindre spændende...

Re: InHouse fra Breitling - baun - 30-10-2009

Nopanic Skrev:
Baun Skrev:

vh Baun

Jeg syntes nu også at jeg har hørt en del kommentarere om at breitlings motor gør at urene er mindre spændende...

Du kan sagtens have ret - jeg er bestem ikke meget inde i Breitling verdenen. Måske er det fordi Breitling har brugt stort set rå ETA værker i visse ure?

vh baun

Re: InHouse fra Breitling - Tukjær - 30-10-2009

Breitling er da mere "bling" end så mange andre, men vi må også være tilfredse med at alle ure ikke er ens.....

Hvis jeg en dag skal købe ur i DeepSea/Ploproff klassen, vil jeg klart overveje denne Breitling også..... Og jo, det har været et kritikpunkt at Breitling "bare" brugte standard ETA værker. Men det er heller ikke tilfældet i dag......

CFO Skrev:Men er værket så bedre end hidtil. Eller er det ligemeget. Icon_e_biggrin

Præsisionen er nok ikke bedre end man kan presse ud af et ETA2824 værk, men 70 timers powerreserve er da fint. Findes bedre men stadig ok.....

Mit Breitling Steelfish taber 2 sekunder om ugen, det er nok svært at gøre bedre. Men præsision er ikke noget vi går op i når man interessere sig for automatikure?!

Re: InHouse fra Breitling - jacob jensen - 30-10-2009

Jeg mener ikke at Breitlinget kan matche et DS eller en ploproff ligemeget hvad motor
der ligger i den.

For mig ville Rolexet og Omegaet vinde klart hver gang det er for mig to af de lækkerste
divere på marked,men nu er jeg heller ikke den største Breitling tilhænger Icon_rolleyes

jacob jensen Skrev:Jeg mener ikke at Breitlinget kan matche et DS eller en ploproff ligemeget hvad motor
der ligger i den.

For mig ville Rolexet og Omegaet vinde klart hver gang det er for mig to af de lækkerste
divere på marked,men nu er jeg heller ikke den største Breitling tilhænger Icon_rolleyes

Jeg er ikke istand til at vurdere kvaliteten på disse værker, det er der andre som kan gøre bedre end os to.... Nu er dette også en chronograf, og skal sammenlignes med sådanne.....

Hvad er grunden til at du ikke mener Breitling kan matche de 2 andre mærker, uanset hvilket værk der ligger i? Er det designet du ikke kan lide? Det er jo en ærlig sag, men jeg tror ikke man bare kan sige de andre er bedre, men hvad ved jeg.....