Urdebatten / Urforum
At sluge kameler - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: At sluge kameler (/showthread.php?tid=72770)

Sider: 1 2 3

At sluge kameler - baun - 24-10-2009

Således inspireret af at Torben endnu engang viser os at vi ikke må blive konservative og gå istå (som de unge der kun kan bruge et 44 + størelses ur) vil jeg også i dag krybe over en bakkekam.

Jeg har dog udbedt mig hjælp til det.

Min søn Simon fejrer idag at han har færdiggjort uddannelkse hos Danica pension som finans elev.

Så i dagens anledning - og for at gøre klar til aftenens festligheder - gig vi ind i ur-værelset. Jeg bad Simon vælge det ur jeg skulle bære - og det blev ikke så overraskende bedstefars gamle fine Omega Calendar fra 1954. Det gør jeg så.

Men så bad jeg Simon bære mit Seamaster 30 - altså det der er NOS og som aldrig før er blevet båret. Jeg har ejet dette ur februar 2008 - og bedre måde at få det ibrug på kan jeg ikke komme i tanke om.

Simon har altid været lidt forelsket i min sortskivede De Ville i 18 Karat guld, så det bliver hans gave på dagen.

Uret jeg bærer i aften

İmage

Uret Simon bærer i aften

İmage

Og uret Simon får i gave:

İmage

vh Baun

Re: At sluge kameler - Tukjær - 24-10-2009

Tillykke med ham.

Det er også et af de flotteste vintageure jeg har set. Han har god smag......

Re: At sluge kameler - jacob jensen - 24-10-2009

Hvilke bakkerkam skal du over Icon_question
og hvordan får du hjælp Icon_question

Er det kun mig der misser noget Icon_e_smile

Re: At sluge kameler - Tukjær - 24-10-2009

jacob jensen Skrev:Hvilke bakkerkam skal du over Icon_question
og hvordan får du hjælp Icon_question

Er det kun mig der misser noget Icon_e_smile

Mon ikke det er denne sætning der forklare det?

" altså det der er NOS og som aldrig før er blevet båret. Jeg har ejet dette ur februar 2008 - og bedre måde at få det ibrug på kan jeg ikke komme i tanke om."

Re: At sluge kameler - jacob jensen - 24-10-2009

Selvfølgelig sorry
den så jeg ikke lige Icon_redface

Re: At sluge kameler - Geodoc - 24-10-2009

Tillykke med Simon
- og hvor er den De Ville klassisk. Stil, harmoni og enkelhed.

Med venlig hilsen - Geodoc

Re: At sluge kameler - hannover_dk - 24-10-2009

Stort tillykke - nyd aftenen.

Min ældste hopper gerne i min urkasse og napper denne 38 mm Omega sag - han syntes den er lidt "presidential" Icon_e_biggrin
De yngre kan sagtens ha glæde af den slags, ingen tvang der (kaliber 267 - ca 1959)

İmage
vh

Re: At sluge kameler - Stenbukken - 24-10-2009

Stort tillykke med ham Baun!

Alle tre super dejlige ure Icon_e_biggrin , en rigtig flot gave han får... Og ja bedre måde, at tage Seamaster 30mm NOS i brug på kan jeg heller ikke komme i tænke om.....

Nyd aftenen Icon_e_smile

Re: At sluge kameler - Joepete - 24-10-2009

Til lykke med uddannelsen til din søn Icon_e_wink

Jeg synes det spiller rigtig godt sammen: Guld til dig, stål til sønnen - med guldmarkeringer på skiven for lige at slå tilhørsforholdet fast Icon_e_wink , og så en super smuk De Ville på reptil (er mit umiddelbare gæt) som gave. Det spiller og har super klasse Icon_cool

Hav en rigtig god fest !

Re: At sluge kameler - Magnum - 24-10-2009

Bare lidt synd, at den sorte er en redial