Urdebatten / Urforum
Oris small second hand - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Oris small second hand (/showthread.php?tid=72417)

Sider: 1 2

Oris small second hand - Sogge_phpbb3_import15729 - 28-08-2009

Hej Alle,

Jeg påtænker køb af ovenstående, men aldrig har haft sådan en laban på armen (den vejer jo godt til, og er 47mm i diam.), vil jeg høre om en af Jer ved hvem der kunne ligge inde med et ur i denne serie I storkøbenhavn/vestsjælland.

OBS: Det skal være med lænke!!

God Week-end til alle

Icon_smil Sogge

Re: Oris small second hand - Sociologen - 28-08-2009

Et rigtigt lækkert ur. Har tidligere ejet et (måtte desværre sælge det i forbindelse med køb at Planet Ocean). Bedste ur i prisklassen IMO.

Der er Oirs-forhandlere i København K (Mads Laier, Rådhusstræde) samt i Ballerup Centeret. Begge steder har jeg set TT1'eren på lænke.

God jagt.

Re: Oris small second hand - jacob jensen - 28-08-2009

Har selv gået med 47mm ORIS diver de sidste 2 år og har altid følt at uret var behageligt
at bære,man skal ikke lade sig skræmme af størrelsen,uret (syntes jeg ) virker mindre
på armen Icon_cool

Jeg holder til i vestsjælland men jeg har desværre ikke uret hjemme ellers var du velkomme
til at prøve det for at se om 47mm passer din arm. Icon_e_smile

Jeg syntes ORIS er et FEDT mærke forstår godt hvis du køber et Icon_cool

Re: Oris small second hand - Sogge_phpbb3_import15729 - 28-08-2009

Hej Gutter,

1000 tak for hjælpen - "Ballerup guld og sølv" har faktisk PRÆCIS den model jeg ønsker hjemme, og har dd. været ude og snuse. Oris oser langt væk af virkelig gedigne kvalitetsure, men den konkrete model bliver ikke min. 47mm virker ikke skræmmende på mig heller, men uret er i mine øjne for højt - burde jeg måske have set "komme" på specs., men ville liiige kigge, når de nu havde uret. Oris er betstemt noget jeg herefter vil kigge lidt efter ....

God Week-end

Icon_smil Sogge

Re: Oris small second hand - S.nissen_phpbb3_import15764 - 29-08-2009

Hej Sogge

Jeg har et par stykker liggende i boxen hvis du ikke er helt sikker M.H.T størrelsen!
Blå og sort med lænke !
Og jeg bor i Vanløse og du er meget velkommen hvis du vil se og prøve !

Re: Oris small second hand - Sogge_phpbb3_import15729 - 29-08-2009

s.nissen Skrev:Hej Sogge

Jeg har et par stykker liggende i boxen hvis du ikke er helt sikker M.H.T størrelsen!
Blå og sort med lænke !
Og jeg bor i Vanløse og du er meget velkommen hvis du vil se og prøve !

Hej Søren,

Ja - man bliver bare glad af at læse sådan et indlæg! Jeg forbavses atter & atter over den hjælpsomhed der hersker herinde!!

Har lige handlet, så jeg får ikke brug for din hjælpsomhed denne gang. Men "nissen" flytter med, så hvis jeg kan hjælpe dig en anden gang skylder jeg dig én, vær vis på det!!

Icon_e_wink Sogge

Re: Oris small second hand - S.nissen_phpbb3_import15764 - 30-08-2009

No Problemos!

Re: Oris small second hand - jacob jensen - 30-08-2009

s.nissen hvordan er du tilfreds med dine ORIS Icon_question
kan se at du har andre lækkere ure som kunne stjæle pladsen på armen Icon_e_smile

Re: Oris small second hand - S.nissen_phpbb3_import15764 - 31-08-2009

Hej Jacob

Jeg er MEGET tilfreds med mine Oris divers.
Dog bruger jeg kun den sorte model, som blev købt i foråret p.g.a. en forestående Tailands tur ! Havde godt nok mit omega seamaster chrono " Americas cup " liggende, men ville godt ha et ur der kunne bruges til alt det grove, uden at jeg skulle tænke alt for meget over det !
Uret har en flot finish, dog kunne jeg godt være de blanke flader foruden, men ellers er det vel tæt på det ur jeg bruger mest Icon_redface

Så nu er problemet bare at jeg er gået hen og blevet så fantastisk efterårs forelsket i en pam 005 logo ! så ryger et af oriserne nok, men beholder det andet ! En Keeper måske Icon_e_biggrin

P.s bare man havde råd til at købe et Glashütte Original Sport Evolution GMT og bruge det på havnen !

Re: Oris small second hand - jacob jensen - 31-08-2009

Godt at høre at mærker også virker for dig
mit ryger også kun hvis andet skal ind men jeg har fået lidt kolde fødder Icon_e_smile

Sjovt at de kan vriste dine andre lækkere (og dyre) ure af armen Icon_cool
ja bestemt ikke noget dårligt ur til at gå på havnen Icon_e_wink