Urdebatten / Urforum
AP ROO Triple Date - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: AP ROO Triple Date (/showthread.php?tid=72325)

AP ROO Triple Date - cldk - 11-08-2009

Hejsa,

Jeg har den seneste tid luret lidt på at anskaffe et AP. Indtil videre har jeg prøvet et ROO Chrono som var alt for stort til mig og et ROO Alanghi Dual Time som virkede super lækkert og passede ok i størrelsen... men prisen er noget højere end budgettet kan strækkes.

Jeg er nu faldet over et ROO Triple Date som kunne virke som et godt bud, men jeg er lidt i tivl om størrelsen. Jeg vil selvfølgelig prøve det inden et evt køb, men vil gerne undgå flyveturen hvis jeg på forhånd kan udelukke det. Det jeg især faldt for på Alanghién var lænken som er super lækker (bedre end min GO Sports Evo) og byggekvaliteten som virker bundsolid. Spørgsmålet er så om lænken på Triple Date'en er i samme klasse og om uret bliver for småt? Jeg er generelt mest til 40-42mm og uret beskrives af sælger som 39mm (jeg har dog set det beskrevet som 36mm andre steder).

Alle input er meget velkomne Icon_e_biggrin

Hilsen
Christian-Sydney

Re: AP ROO Triple Date - Mads Gjødesen - 11-08-2009

Modellen går også ofte under navnet ROO Complete Calendar. Det måler 38 mm i diameter over lynetten. Jeg har ejet et og må sige det ikke er voldsomt stort. En af grundene til at jeg tippede det af igen. Den kraftige lynette hjælper lidt på størrelsen men jeg fandt stadig lidt for småt og ideen med en triple kalender i et ROO er i min verden også lidt malplaceret. Lænken er i samme kvalitet som de store ROO´er.

En løsning kunne være et RO Chrono. Det er 40 mm og dermed en anelse større end ROO CC. Lænken på RO Chrono er i samme kvalitet og størrelse som på ROO CC. Prisen er også til at komme i nærheden af og værket er super lækkert. Prøv det evt. hos Klarlund.

/Mads

Re: AP ROO Triple Date - cldk - 13-08-2009

Tak Mads, det var lige den feedback jeg havde håbet på. Jeg kommer desværre ikke så tit forbi Klarlund da jeg bor i Australien, og her har jeg indtill videre kun fundet ROO og 36mm RO modellerne. Jeg satser lidt på at tage et par dage i Singapore næste gang jeg kommer til Danmark så jeg kan prøve et lidt større udvalg, men RO Chrono virker bestemt som et godt bud.

Hilsen
Christian

Re: AP ROO Triple Date - Mads Gjødesen - 13-08-2009

I Singapore burde det være muligt at prøve det meste Icon_cool Er du til et simpelt skivelayout kunne RO 15300 også være noget. Stort set samme størrelse som RO Chrono idet den er 39 mm og lige så kraftig. Jeg vil dog anbefale dig at prøve det hele på armen når du alligevel er i Singapore. Orchard Road er "tæppebombet" med urbutikker og her skal du bestemt slå vejen forbi APs egen butik samt Sincere der har to butikker på Orchard. Held med søgningen.

/Mads

Re: AP ROO Triple Date - BobT - 14-08-2009

Mads Gjødesen Skrev:Modellen går også ofte under navnet ROO Complete Calendar. Det måler 38 mm i diameter over lynetten. Jeg har ejet et og må sige det ikke er voldsomt stort. En af grundene til at jeg tippede det af igen. Den kraftige lynette hjælper lidt på størrelsen men jeg fandt stadig lidt for småt og ideen med en triple kalender i et ROO er i min verden også lidt malplaceret. Lænken er i samme kvalitet som de store ROO´er.

En løsning kunne være et RO Chrono. Det er 40 mm og dermed en anelse større end ROO CC. Lænken på RO Chrono er i samme kvalitet og størrelse som på ROO CC. Prisen er også til at komme i nærheden af og værket er super lækkert. Prøv det evt. hos Klarlund.

/Mads

Hej Mads

Du plejer jo at have rigtig godt styr på det med hvilke værker der ligger i urene Icon_cool

Jeg kan se at AP ROO Complete Calendar eller hedder den Triple Date har næsten samme skive layout som JLC Master Calendar, bare AP'eren ikke har måneface. Ved du om det er samme værk der er taget udgangspunkt i eller er det to forskellige inhours værker?

Re: AP ROO Triple Date - Mads Gjødesen - 16-08-2009

Samme værk i AP ROO Calender og JLC Master Date (discontinued). Dog er APs værker finisheret et niveau over JLC, men rent konstruktionsmæssigt er det samme værk.

/Mads