|
Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? (/showthread.php?tid=71678) |
Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Sociologen - 01-05-2009 Eftersom der kun var 30 dage i april, har jeg netop indstillet datoen på mit ur, så den passer. I den forbindelse ville jeg lige tjekke, hvor præcist mit Seiko Monster er - specielt efter en justering, der blev foretaget d. 23. april. Resulater er lidt nedslående, synes jeg. Uret har vundet små 5 min. på disse ca. 8 dage. Eller mere præcist: 36,3 sek. pr. dag. Mener I, at dette er 'acceptabelt', eller skal jeg få det justeret igen? PS: Jeg har også fået mit Oris justeret, og en målig over to uger viser, at det vinder 2,9 sek/dag, hvilket jeg finder meget tilfredsstillende... Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - dreamwatch.dk - 01-05-2009 Jeg vil nu sige et de godt 30 sek om dagen er for meget Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Claus_K - 01-05-2009 Det jeg synes der er værd at bemærke i den sammenhæng er at det sagtens kan justeres ind til at blive langt mere præcist. Mine monstre har alle gået som vinden blæste fra starten af - men efter at have været i hånden på Dr. Krognos, så er de endt med at gå indenfor 5 sek. +/- pr. dag. Så det er jo op til dig, om du vil leve med det - velvidende at det kan udbedres... Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Sociologen - 01-05-2009 Claus_K Skrev:Mine monstre har alle gået som vinden blæste fra starten af - men efter at have været i hånden på Dr. Krognos, så er de endt med at gå indenfor 5 sek. +/- pr. dag. Det er faktisk Krognos på Frederiksberg, som har justeret mine ure. Måske jeg skal give ham et kald, så kan det være, han tilbyder at justere det igen... Kan det have noget at gøre med, at jeg kun har brugt uret to hele dage i perioden, mens jeg - de andre dage - har rystet det 4-5 gange á ca. 30 sek. pr. dag, så gangreserven ikke 'løb tør'? Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - hannover_dk - 01-05-2009 Sociologen Skrev:Ja hvis det går 30 sek forkert om dagen så vil Jørgen givet justere om igen, men prøv lige at gå med det en uge, for det specielle mønster med at gå med det to dage og ryste resten af tiden KAN måske være medårsagClaus_K Skrev:Mine monstre har alle gået som vinden blæste fra starten af - men efter at have været i hånden på Dr. Krognos, så er de endt med at gå indenfor 5 sek. +/- pr. dag. vh Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Claus_K - 01-05-2009 hannover_dk Skrev:Ja hvis det går 30 sek forkert om dagen så vil Jørgen givet justere om igen, men prøv lige at gå med det en uge, for det specielle mønster med at gå med det to dage og ryste resten af tiden KAN måske være medårsag Helt enig... Re: Hvor stor tids-afvigelse er acceptabel? - Joepete - 01-05-2009 Jeg har været heldig med de 7S26 værker jeg har haft i mine Seikøer: De har allesammen holdt sig under +/- 5 sek. pr. dag. På SCWF har jeg søgt lidt, og det er ikke alle 7S26 værker, som er så præcise. De er ydermere ret vanskelige at justere - det kræver en del øvelse. Mon ikke Krognos nok skal få det til at gå lidt mere præcist ... jeg tror det |