Urdebatten / Urforum
Polering af AP ROO ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Polering af AP ROO ? (/showthread.php?tid=71542)

Sider: 1 2 3

Polering af AP ROO ? - Tomcat27 - 07-04-2009

Hvad vil en tur til polering koste ?

Re: Polering af AP ROO ? - Morten G. - 07-04-2009

Tomcat27 Skrev:Hvor meget kan man trylle med at polere sådan en fætter, og er der kun københavner urmagerne der kan/vil.

İmage
İmage

Syntes uret er lækkert, men har helt sikkert været brugt. Det er nemt at se hvis man åbner billederne i fuld skærm ved at klikke på dem.

Kan det restaureres til at se nogenlunde ud igen, eller har der været langt for mange sten i indkørslen med det Icon_e_smile ?

Hvad vil en tur til polering koste ?

Lækkert ur. Er det ikke bare det der hedder "patina" Icon_e_biggrin

Jeg synes tit ure roses for deres "patina" her på sitet. Uret er jo "gammelt" helt fra 2005. Men ironi tilside. Jeg synes det er fedt, at se et ur der er blevet brugt. Også i indkørslen - under bilen.....

regards
Morten

Re: Polering af AP ROO ? - morgan - 07-04-2009

Selve urkassen ser fin ud. Facetterne på overfladen af urkassen er super vigtigt at man ikke piller ved, med mindre det er hos AP. Bezel'en vill jeg få afmonteret - poleret hos klarlund (bilver nok ikke 100% igen - nok 80%) og brug den 3-4 år mere. Derefter køb ny bezel.

M

Re: Polering af AP ROO ? - Morten Bekker_phpbb3_import15739 - 07-04-2009

Du skal ikke bruge Klarlund til af få det Poleret . De kan ikke lave den matte
du skal ind til OM der fik jeg lavet mit AP pris 1800 inc ny pakning det tog en lille uge

Hvad har du givet for det ? den skal jo også ny rem på det er også lige 6kilo

Morgan Jones Skrev:Selve urkassen ser fin ud. Facetterne på overfladen af urkassen er super vigtigt at man ikke piller ved, med mindre det er hos AP. Bezel'en vill jeg få afmonteret - poleret hos klarlund (bilver nok ikke 100% igen - nok 80%) og brug den 3-4 år mere. Derefter køb ny bezel.

M

Re: Polering af AP ROO ? - Joepete - 07-04-2009

Remmen kan sikkert desinficeres og gøre rigtig grundigt rent. Derefter skal den have godt med læderfedt eller vaseline - så kan den godt klare en tørn mere Icon_e_wink Blot den ikke er revnet eller "flosset" ... ?

Re: Polering af AP ROO ? - Tomcat27 - 07-04-2009

Det var bare for at få en vurdering af om det kunne svare sig at byde på den.
Endte med at vinde en anden auktion på et AP ROO her til aften, så glem ovenstående spørgsmål.
gav godt nok lidt mere, men fik så også et der kun er 9 mdr gammelt og i mint condition. Så nu venter jeg spændt på posten....

Re: Polering af AP ROO ? - Joepete - 07-04-2009

Det gør vi også: VI VIL SE BILLEDER Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Re: Polering af AP ROO ? - Peter - 08-04-2009

Hej

Lynetten kan sagtens poleres op, jeg har gjort det før med et rimeligt godt resultat.

MVH Peter

Re: Polering af AP ROO ? - Mads Gjødesen - 08-04-2009

Generelt skal man holde sig væk fra ure i den viste stand, når nu der findes så mange i flot stand. RO´en er en tricky satan at polere på og stort set kun AP selv der har værktøjet og evnerne til at gøre det rigtigt. Lynetten kan dog fikses, men bliver aldrig 100 % igen.

Så klogt valg at gå efter et andet. Hvilken model blev det til?

/Mads

Re: Polering af AP ROO ? - Tomcat27 - 08-04-2009

Det endte med sådan en her, så lige nu hader jeg påskens lukkede bankdage og postvæsnets lade holdning til at arbejde på helligdage Icon_e_biggrin

İmage