|
Hvordan monteres dette foldespænde? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvordan monteres dette foldespænde? (/showthread.php?tid=71393) Sider:
1
2
|
Hvordan monteres dette foldespænde? - Loncar - 23-03-2009 Hej, jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan dette spænde skal moneres - i den ende hvor det alm. spænde har siddet? Hvordanfa... får man det ind???? Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Speedy - 23-03-2009 Hej Darko Mener ikke de (altid) kan monteres på almindelige remme. Mon det er der nogen der ved mere om!! Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - hannover_dk - 23-03-2009 Jeg kan ikke sige om lige det der kan monteres på alm rem, men mon ikke da man jo ser hullerne i remmen til den gamle stift? Jeg starter med at vende på det. Det vil sige at den del af remmen med hullerne kommer på ikl 12 enden og den med spændet i kl 6 siden. Det er ikke nøvendigt vis sådan man skal, man det giver mig mere naturlig brug af folde spændet siden og mere naturlig længde - afstand fra ur kl 12 og til der folde spændet begynder Den ende af remmen som havde spænde på, sættes på foldespændet i den side hvor der er en fjederpind eller hvad det nu kan hedde, helt som man sætter spændet på eller remmen på et ur. Den anden ende skal i foldespændet. Det kan åbnes der under Omega tegnet så det "klapper" op vil jeg tro, og remmen kan så stikkes ind. Når du åbner det må du finde ud af fra hvad ende låsen er foldet, men det kan du se der under omega mærket. Så er det ind med den del af remmen som har huller, og du vil se at når det står åbent er der en pal, som naturligvis passes ned i det hul i remmen der giver den rette afstand. Tja - det er vel det du har prøvet selv, men du har måske bare ikke kunnet få spændet op så du kan stille delen med huller igennem Held og lykke - SUPERflot spænde vh Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Speedy - 23-03-2009 Har prøvet flere af de spænder, de sidder ikke godt på mig. For 4-kantet på en eller anden måde! Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Loncar - 23-03-2009 Det er "pin-enden" jeg ikke kan få ind i remmen. Det er som om at remmen skal limes omkring....... Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - hannover_dk - 23-03-2009 Loncar Skrev:Det er "pin-enden" jeg ikke kan få ind i remmen. Det er som om at remmen skal limes omkring.......Aha - jamen så kan det jo være som Benny var inde på, at ikke alle remme lige passer på, med mindre naturligvis man er lidt fiks og kan sprætte op og lime. Det var jo ofte sådan på gamle ure med faste stifter (feste stegen - godtordigen) at man enten havde fjeder eller limede - så det kan da være samme princip her vh Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Loncar - 23-03-2009 OK - så er jeg sikker på at vi her har lime-udgaven Tak for alle input. Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Speedy - 23-03-2009 Lad os se projektet når du er færdig Darko! Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Loncar - 24-03-2009 Ikke noget med sprætte/lime - den ku monteres på hvilkensomhelst rem. Re: Hvordan monteres dette foldespænde? - Speedy - 24-03-2009 Ser rigtigt godt ud Darko. Men hvad var det så der gjorde at en mand med din tekniske indsigt overhovedet havde problemer |