Urdebatten / Urforum
WR 12,000 meter - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: WR 12,000 meter (/showthread.php?tid=71392)

Sider: 1 2 3 4

WR 12,000 meter - johnfyn - 23-03-2009

Under UR i Herning nævnte jeg at der var en række ure der var fyldt med flydende silikone - og derfor var "vandtætte" til 12.000 meter - har googlet lidt og der findes bl.a. TechnoMarine:

Product Description
Technomarine - Abyss 10.900 - Diver's watch - Black - Movement: Swiss Ronda 517 - Size: 42.5 mm / 1.67 in - Functions: Hour, minute, second, day date - Case: Stainless steel 316L filled with liquid silicone - Crystal: Mineral - Bezel: Stainless steel 316L, raised rubber numerals - Dial: Black dial, superluminova Arabic numerals - Straps: 1 rubber strap - Fastener: Single buckle, stainless steel 316L - Packaging: Black and silver case - Warranty: 1,200 atm/12,000 m/39,600 ft - Water Resistance: 1 year.

Re: WR 12,000 meter - Bjarne - 23-03-2009

Det første af den type ure blev produceret af Bell & Ross under navnet Hydromax, den var testet til 11100 mtr.

Re: WR 12,000 meter - TioMalo - 23-03-2009

Hejsan - som en stor fan af dykkerure og samtidigt som fritidsdykker er jeg hver gang lidt mystificeret ang. de her ekstreme dybte...
Altså, fint nok, men når rekorden af scubadykning er på 500-et-eller-andet meter (Nordsøen, Comex dykkere på 1980´ene) blinker der i mit hoved et stort spørgsmålstegn: Hvorfor ??
Altså, lidt gas skal Ding und Sachen & drengelegetøj sagtens tåle (Roles Seadwellers 4.000 meters vandtæthed som IMHO allerede er alt for meget, lige på grænsen at man gider at tage sagen seriøst) men når vi går til dybter på 10.000 meter osv. følger jeg ikke med mere. Og det gør dykkeruret ikke hellere pga. de indsnigende heliumsatomer som gør uret til en bombe som eksploderer når den kommer op fra dybten.
Andet er så at der slet ikke er brug for den her slags features.
Vi ville vist hellere ikke kappes om at købe en bil som kan køre 450 km/h (hvis det lod sig at gøre, altså)...
Kan nogen svare ?
Hilsen John

Re: WR 12,000 meter - jacob jensen - 23-03-2009

Ude på grænsen af hvad der er muligt idag findes teknikken der er hverdagen imorgen
hvis der ikke er nogle grund til at købe et ur til 12000 fordi man aldrig kommer til at
bruge det,hvorfor så i det hele taget købe et ur der gå over 300m Icon_question

Der er masser af mennesker der hvert år skriver sig på ventelister til biler med evner
som man slet ikke har behov for på almindelige veje,der er jo også en grund til at de bliver bygget.

Personlig syntes jeg det er godt at grænser bliver flyttet ellers gik vi jo stadigvæk
med 30m ure og kørte ford t.

Re: WR 12,000 meter - johnfyn - 23-03-2009

Det er vel lidt ligesom da man spurgte en bjergbestiger hvorfor han besteg bjerge og han svarede: "Fordi de er der!"...på samme måde kan man spørge hvorfor man bygger ure til 12km WR - "Fordi man kan!"

Re: WR 12,000 meter - hannover_dk - 23-03-2009

Ja det er vel rigtigt at det skaber udvikling, men jo også rigtigt at det for almindeligt brug er ret ligegyldigt.
Jeg har ikke sat mig ind i det, men den der maskine må vel så være en quartsmaskine går jeg ud fra. In med silikone olie i den, og ja hvis den er helt fyldt og uret er godt og glasset godt og har olie under sig også, så er det vel ikke så mærkeligt egentligt. At trykke luft sammen går jo ret enkelt, men at presse væske samme er jo mange gange sværere (det er der givet ingeniører her som ved meget om) og silicone er vel fint nok hvis det er et quartsur, for det er jo ikke ledende for strøm så vidt jeg ved.

Den går næppe med et mekanisk ur Icon_rolleyes

vh

Re: WR 12,000 meter - dreamwatch.dk - 23-03-2009

hannover_dk Skrev:Ja det er vel rigtigt at det skaber udvikling, men jo også rigtigt at det for almindeligt brug er ret ligegyldigt.
Jeg har ikke sat mig ind i det, men den der maskine må vel så være en quartsmaskine går jeg ud fra. In med silikone olie i den, og ja hvis den er helt fyldt og uret er godt og glasset godt og har olie under sig også, så er det vel ikke så mærkeligt egentligt. At trykke luft sammen går jo ret enkelt, men at presse væske samme er jo mange gange sværere (det er der givet ingeniører her som ved meget om) og silicone er vel fint nok hvis det er et quartsur, for det er jo ikke ledende for strøm så vidt jeg ved.

Den går næppe med et mekanisk ur Icon_rolleyes

vh

Uden at være 100% sikker, så tror jeg ikke væske kan komprimeres ?

Re: WR 12,000 meter - jacob jensen - 23-03-2009

Væske kan ikke trykkes sammen det er ud fra dette fakta et væske bremsesystem
på en bil virker.......Uden der skal gå bilsnak i den Icon_cool

Re: WR 12,000 meter - Speedy - 23-03-2009

Er det ikke noget i den stil her der tænkes på?

Sinn UX

[url]"http://kronosclub.blogspot.com/2006/10/sinn-ux.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://kronosclub.blogspot.com/2006/10/sinn-ux.html[/url]

Re: WR 12,000 meter - dreamwatch.dk - 23-03-2009

Det tror jeg det er.