Urdebatten / Urforum
Paypal, igen igen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Paypal, igen igen (/showthread.php?tid=71265)

Sider: 1 2

Paypal, igen igen - Speedy - 06-03-2009

Jeg skal modtage 350 USD fra en Italiener, hvad er den sikreste måde at få dem i hus på før jeg sender ham en Måneoverflade craterbox?

Kan det skabe problemer med Paypal hvis han pludselig er utilfreds, eller bare en fusker?
På den anden side forstår jeg osse godt at han måske er lidt loren ved bare at sende dem til mig via bankwire.

Er der et let svar?

Ved det har været oppe flere gange Icon_redface .

Re: Paypal, igen igen - Loncar - 06-03-2009

Er det ikke dig der skal have mønt?

Jeg forstår ikke helt problemet - du sendervel ikke før du ha pengene i lommen????

Re: Paypal, igen igen - DonWerner - 06-03-2009

Problemet er at køber kan lave en chargeback, hvis han hævder at han ikke har modtaget noget. Derfor er det altid vigtigt at sende rekommanderet med tracking nummer, så man kan dokumenterer at pakken er leveret.

Re: Paypal, igen igen - Loncar - 06-03-2009

ja - det glemte jeg lige at nævne: track and trace.

Ellers vil jeg mene at paypal er OK.

Re: Paypal, igen igen - Speedy - 06-03-2009

DonWerner Skrev:Problemet er at køber kan lave en chargeback, hvis han hævder at han ikke har modtaget noget. Derfor er det altid vigtigt at sende rekommanderet med tracking nummer, så man kan dokumenterer at pakken er leveret.

Ja netop, derfor gider jeg ikke Paypal hvis det starter en disput og jeg skal til at have bøvl.

Han har lige skrevet at han vil sende mig en besked via Ebay, her er hans forklaring;

Hi Benny,
tell me your ebay account and I send you a message from my account...I
have 100% positive feedback. I know what to do for pay you directly.

Nogen der ved hvad han mener?

Re: Paypal, igen igen - hannover_dk - 06-03-2009

Speedy Skrev:
DonWerner Skrev:Problemet er at køber kan lave en chargeback, hvis han hævder at han ikke har modtaget noget. Derfor er det altid vigtigt at sende rekommanderet med tracking nummer, så man kan dokumenterer at pakken er leveret.

Ja netop, derfor gider jeg ikke Paypal hvis det starter en disput og jeg skal til at have bøvl.

Han har lige skrevet at han vil sende mig en besked via Ebay, her er hans forklaring;

Hi Benny,

Jeg ville ikke være bange, med mindre det er store beløb. Den med Ebay account er vel for at du kan se han er den han udgiver sig for, når han sender en besked fra Ebay til dig på Ebay og du kan se feedback.
Jeg ville ikke frygte dispute hvis jeg sendte track and trace og havde beskrevet korrekt. De store handlene har 1000 vis af paypal transaktioner, så det meste må gå godt
vh

hannover_dk Skrev:
Speedy Skrev:

Hi Benny,

Jeg ville ikke være bange, med mindre det er store beløb. Den med Ebay account er vel for at du kan se han er den han udgiver sig for, når han sender en besked fra Ebay til dig på Ebay og du kan se feedback.
Jeg ville ikke frygte dispute hvis jeg sendte track and trace og havde beskrevet korrekt. De store handlene har 1000 vis af paypal transaktioner, så det meste må gå godt
vh

Jeg tror du har helt ret John.

Sjovt nok har det ikke været noget problem at sende beløb rundt i verden, og så skal det være et problem at modtage - nej det skal ikke stoppe mig.

Selvfølgelig, det med at "mødes" på Ebay er jo en fin måde at verificere sig på overfor hinanden på. Måske det får ham til at bankwire mig Icon_e_biggrin .

Re: Paypal, igen igen - Joepete - 06-03-2009

Når jeg som køber helst vil benytte mig af PayPal, så skyldes det ene og alene dovenskab ... Icon_redface Det er SÅ let at betale herhjemmefra over computeren, i stedet for at skulle bevæge "my lame ass to the bank" ... hvad skal jeg dog der ? Der er jo gebyr på, bare for at træde ind ad døren Icon_cool Måske italieneren har det som jeg ... han har dog 100% positiv feedback (?)

Joepete Skrev:Når jeg som køber helst vil benytte mig af PayPal, så skyldes det ene og alene dovenskab ... Icon_redface Det er SÅ let at betale herhjemmefra over computeren, i stedet for at skulle bevæge "my lame ass to the bank" ... hvad skal jeg dog der ? Der er jo gebyr på, bare for at træde ind ad døren Icon_cool Måske italieneren har det som jeg ... han har dog 100% positiv feedback (?)

Har du ikke netbank Joepete Icon_e_confused?

Re: Paypal, igen igen - Joepete - 06-03-2009

Jo, men har ikke prøvet at betale internationalt med netbank ... Icon_redface