Urdebatten / Urforum
Panerai hot /not - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Panerai hot /not (/showthread.php?tid=69237)

Sider: 1 2

Panerai hot /not - jacob jensen - 25-06-2008

Efter at have læst flere tråde om Panerai
syntes jeg det kunne være spændene at høre hvor højt folk
herinde vægter mærket

Ved selvfølgelig godt at mange er glade for mærket og dets
høje kvalitet.

Men jeg tænker mere på om folk syntes det trækker lidt ned
f.eks at firmaet ikke er grundlagt i mek. ures (hjemland)

Også hvordan folk ser på alt den hype der er omkring Panerai
og ellers for og imod mærket

Selv syntes jeg de laver nogle rigtig flotte ure med smukt enkelt design
men der er bare nogle ting som trækker lidt ned for mig
bla. de 2 nævnte ting grundlagt i italien og stort hype om mærket
(måske kun mig der ser det som minus) Icon_cool

Men de laver helt sikkert flotte ure og min holdning kan flyttes
så der kunne lande et på min drømme liste Icon_e_biggrin

- hannover_dk - 25-06-2008

Lidt hot - men brænder slet ikke- Jeg skal erkende at deres rige brug af også ganske traditionelle uanvancerede maskiner trækker ned, og det samme gør en lang række replika - men OK når bare man selv ved hvad man har på armen

Så er der jo en række med in-house og 8 dages osv HOT - for slet ikke at tale om de rigtigt gamle - der er det rent HOT (og alt for dyrt til mig)
vh

- Mads Gjødesen - 25-06-2008

Jeg syntes de er ok hotte. Designet tiltaler mig og syntes de rent horologisk er langt fremme efterhånden. Omvendt er de bevæget sig væk fra deres udgangspunkt mht. historien og fokus ligger mere og mere i luksus in-house modellerne frem for Historic modellerne. Det syntes jeg er lidt synd når nu historien er så god.

Så de er hotte, men har været hottere (for mig) for 2-3 år siden.

/Mads

- Stinger - 25-06-2008

Well, i mine øjne er Panerai ikke specielt brandet. Det er en upcomming nyhed indenfor urbranchen, men 99,5% af de lægmænd jeg møder på gaden har aldrig hørt om mærket. Dette er en af grundene til at jeg valgte mærket. Man ser det (endnu) sjældent på gaden og dette nyder jeg.

Ellers er dets store force i mine øjne, det simple og stilrene design. Og som jeg nok har skrevet før så er det for mig det ultimative blær at gå rundt med et simpelt ur som ikke har alle mulige features jeg alligevel ikke bruger. Jeg har ikke brug for at flashe et bling bling ur med 4 visere, perler eller radioantenne.

At det er Italiensk er for mig lækkert da det er et land og en kultur jeg er langt mere knyttet til end så mange andre. Hele historien, de grumme facister og hårdkogte kampdykkere giver uret en lidt rå udstråling og minder om fortidens gys. Til sammenligning skal det nævnes at Rolex er grundlagt i London af en tysker - så det mærke er fx. heller ikke helt "stuerent" og hvad betyder også det? Intet.

- hannover_dk - 25-06-2008

Stinger Skrev:Hele historien, de grumme facister og hårdkogte kampdykkere giver uret en lidt rå udstråling og minder om fortidens gys. Til sammenligning skal det nævnes at Rolex er grundlagt i London af en tysker - så det mærke er fx. heller ikke helt "stuerent" og hvad betyder også det? Intet.
Ah jo - Tyskerne har jo ærligt talt opført sig rædsomt i perioder, men Rolex blev stiftet i 1905 - før både 1. og 2. verdenskrig, og er en fond til div velgørende nyttige formål - sååå Lidt for tidligt tysk til at skælde ud over det.

Lidt som Østrigerne som er lidt lykkedes med at overbevise verden om at Bethoven var Østriger og Hitler Tysk - men hov - det var vist modsat Icon_e_smile
vh

- Stinger - 25-06-2008

Det var ikke for at sætte Rolex i forbindelse med 2.verdenskrig. Blot for at understrege at et urmærke ikke behøver være grundlagt i Schweiz for at få success.

- Mads Gjødesen - 26-06-2008

Så længe produkter er i orden er jeg også kold over hvor det stammer fra og produceres. Se bare Lange & Söhne, Glashütte Original, Chronoswiss, osv. osv...

/Mads

- Peter V - 26-06-2008

Jeg er stor fan af Panerai. Desværre ligger de nye modeller med in-house i et prisleje hvor jeg ikke kan spille med og jeg giver mads ret i at det er lidt synd at deres fokus ikke længere er så meget på historien. Med de er jo også nød til at tænke fremad - ellers løber de jo hurtigt tør for "genoptryk" og hvad skal de så tage sig til. Når først der er kommet en Mara Nostrum og en Base Fiddy er der jo ikke så meget tilbage at lave historiske LE modeller af (med mindre de starter forfra men med andre værker...).

De er rigtig gode til at lave ukomplicerede skiver og enkle kasser og det var nok det som i første omgang tiltalte mig. Jeg har ikke noget problem med at deres intromodeller ikke har et specielt fint værk.

Så summa - jeg er 100% for Panerai!

- jacob jensen - 26-06-2008

Kan man sige at de satser lidt på dem samme som ROLEX
altså måske ikke et værk man falder på halen over

men det er noget som bare VIRKER lavet i en flot kvalitet.

ellers kan jeg læse at andre ser mærket lidt som jeg selv gør
det er som sagt nogle rigtige flotte ure de laver
men jeg bliver nok aldrig ejer af et (meget står ihvertfald før Icon_e_biggrin )

Men aligevel ville jeg ikke udelukke et af deres divere
hvis det var, det er dem der tiltaler mig mest

ja så mange dejlige ure så lidt tid(læs penge Icon_e_biggrin )

- ET - 26-06-2008

Solgte min Pan pga. kærligheden til et AP

Jeg mener at ANONIMO kunne gå hen og blive lidt sjovere at eje........men ville egentlig også stadig gerne have et Panerai (også)