Urdebatten / Urforum
Naturligvis har ens kone også godt ur - nu med hvid rem - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Naturligvis har ens kone også godt ur - nu med hvid rem (/showthread.php?tid=69232)

Sider: 1 2

Naturligvis har ens kone også godt ur - nu med hvid rem - hannover_dk - 25-06-2008

P Baun har jo ofte vist 34 mm (herre) ure som jo er fine som dame ure, specielt hvis man giver den en dertil egnet rem

Jeg har nu sat hvid rem på min kones Eterna Matic (32 mm) med de flotte markeringer - den rene skive og den sorte datokrans - og det er hun fint tilfreds med.
Herligt med et flot ur fra ca 1964 som bare går og går og har den feminimitet hun kræver
Fotografere kan jeg ikke rigtigt - bruger nok pengene på ure i stedet for
İmage
vh

Når nu uret - baun - 26-06-2008

Når nu uret har gyldne index, ville jeg ikke vælge en rem med så klar hvid farve.

Det er godt nok blevet feminint og selvfølgelig er den flot, men det optimale ville være en rem der lige havde en varm tone i det hvide - efter min mening....

en rem som denne ville matche bedre (tror jeg):

İmage

og den ville nok være bedre på det ur du viser end den er på mit. Hvis jeg kommer på urmødet kan jeg lige tage en med - så kan vi lege lidt med det!

vh Baun

- hannover_dk - 26-06-2008

Yes da - hun valgte selv mellem mange så-- og den er ikke så hvis som på billedet, men leger gerne
vh

- Joepete - 26-06-2008

Jeg synes at det ser fedt ud med den hvide rem. Primært fordi den komplimenterer urets fantastisk gode stand = (bl.a.) markeringerne på viserne ! Selv om det er godt at lege, så må man også kunne lade være, hvis man har remt lige i plet - som tilfældet er her ! For mig virker urets fremtoning klassisk, ultra-feminint og samtidig lidt frækt. Hvem ville ikke gerne have sådan en kvinde ? *grin*

Hannover, har du andre ure i dén stand ?

Og lige til sidst, så er dit foto altså ok !

- Speedy - 26-06-2008

Flot ur, jeg hælder meget til at give Per ret, men det kan vi jo se på til GTG.
Uret fremstur meget flot og elegant, jeg ville dog foretrække at datokransen havde været hvid i bundfarven istedetfor sort!

jeg synes den sorte datokrans netop er flot er nem at aflæse - men ok smag og behag

vh

- Speedy - 26-06-2008

Smag og behag selvfølgelig.

Har tænkt over om Omega eksv. har brugt sort/hvid lidt efter hvad der var på lager, eller også er det fordi de er skiftet på nogle ældre ure.
Hvis jeg ikke husker galt, så er Bauns Seamaster 120 med hvid datokrans, hvor mit var med sort.

Har kigget på en del billeder på nettet, og det er meget forskelligt hvad farve kransen har på samme ur. - Også i gamle brochurer om jeg ikke husker galt?

Speedy Skrev:Smag og behag selvfølgelig.

Har tænkt over om Omega eksv. har brugt sort/hvid lidt efter hvad der var på lager, eller også er det fordi de er skiftet på nogle ældre ure.
Hvis jeg ikke husker galt, så er Bauns Seamaster 120 med hvid datokrans, hvor mit var med sort.

Har kigget på en del billeder på nettet, og det er meget forskelligt hvad farve kransen har på samme ur. - Også i gamle brochurer om jeg ikke husker galt?
Jeg ved ikke om det har været efter hvad der var til rådighed, eller om de kan findes efter serienummer. Jeg har Eterna sortskivet med hvis dato krans og hvidskivet med sort, og synes den der kontrast i datokransen er ganske flot
Det kunne da være sjovt at vide om det er korrekt emd Seamaster 120 som havde begge farver datokrans, om det er originalt eller om den originalt kun findes med enten det ene eller andet? Nogen bud?
vh

- Speedy - 26-06-2008

Den hurtige søgning i gamle brochurer lige nu, viste kun Seamaster 120 med hvid datokrans. Så det har helt sikkert været originalt.
Hvor jeg har det fra med den sorte husker jeg ikke? Kan være jeg husker galt??

Speedy Skrev:Den hurtige søgning i gamle brochurer lige nu, viste kun Seamaster 120 med hvid datokrans. Så det har helt sikkert været originalt.
Hvor jeg har det fra med den sorte husker jeg ikke? Kan være jeg husker galt??
Umuligt Benny - ganske utænkeligt, blasfemisk overhovedet at nævne eller overveje muligheden Icon_e_biggrin