|
And the finalists are...... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: And the finalists are...... (/showthread.php?tid=69151) Sider:
1
2
|
And the finalists are...... - MortenKN - 17-06-2008 Efter længere tids søgen og megen overvejelse har jeg fået kogt mit første "store" urkøb ned til 3 finalister Panerai PAM112 IWC GST 3536-2 (Stål) Anonimo Polluce Var inde på U-Boat, men røg hurtigt viderere da de efter sigenden ikke er pengene værd ifh kvaliteten..... Så nu vil jeg gerne have nogle spillere på banen mht fordele/ulemper mht service, holdbarhed, value for money og hvad der holder prisen bedst... Kom frisk med lidt input Mvh Morten - KlausM - 17-06-2008 Morten, jeg ville gå efter IWC'en. Det er klart det flotteste af de tre og det er den der har størst samler potentiale (=holder værdien bedst). Uret produceres ikke mere. Mvh Klaus - Larzovic - 17-06-2008 Morten, Som Klaus siger er IWC'en udgået, og den er rimelige efterspurgt, hvilket er klart da det er et super lækkert ur. Omvendt er Panerai meget eftertragtet i disse år, og der er laaang ventetid på de fleste af deres ure. Jeg overvejede selv begge modeller omkring jul, og endte med en Pam 112F Mht til værkerne ville jeg læse Mads Gjødesens artikkel der ligger under litteratur på forsiden. Af de 3 du nævner ville jeg klart gå efter en 3536 i stål med T-SWISS-T skive, eller en Pam 112 med malet skive, altså et eksemplar fra E, F eller G serien... Hvis du kan finde en af delene altså. Det er nok ikke ure du mister penge på ved mindre du ødelægger dem altså - Jphilt - 17-06-2008 Hej IWC er i min verden det eneste af de 3 som kunne trække! For mig er det en smagssag og IWC'eren er efter min mening klart det fedeste ur. Good Luck Philip - HG - 17-06-2008 Hej IWC modellen blev aldrig den store succes (mener jeg at kunne huske) de sidste blev solgt med store rabatter og holder ikke prisen på samme måde som Portuguese, Aquatimer og Ingenieur modellerne. Panerai plejer at holde prisen rigtigt godt og Pam 112 er et godt bud på et Panerai. Anonimo er ikke så kendte i DK og holder ikke prisen særligt godt. Holdbarmæssigt tror jeg ikke at der er den store forskel. Men du skal prøve urene på, især når det er dit første store urkøb. Alt den snak om gensalgsværdi........ - Submersible - 17-06-2008 jeg ville vælge PAM 112, ikke kun fordi jeg sværger til PAM's, men fordi man med et simpelt remskifte får et helt nyt ur. Det gør at glæden ved uret varer ved og det er dejligt. Men selvfølgelig hvis du køber for at tænke at det skal sælges videre så er det godt at købe et som holder prisen. Vil gerne sende dig forskellige fotos af mit PAM 112 med forskellige remme, så du kan se det spil som ligger i de ure med remskiftet. Torben Re: Alt den snak om gensalgsværdi........ - HG - 17-06-2008 Submersible Skrev:jeg ville vælge PAM 112, ikke kun fordi jeg sværger til PAM's, men fordi man med et simpelt remskifte får et helt nyt ur. Det gør at glæden ved uret varer ved og det er dejligt. Man kan også nemt skifte rem på Anonimo og hvis jeg husker rigtigt så er det samme størrelse som Panerai. Men jeg ville som Torben også vælge et Panerai ur, af fra de 3 ure du har nævnt. - MortenKN - 17-06-2008 Mange tak for brugbart input. Tanken er såmænd ikke at det skal sælges igen. Det skal bruges og kunne holde til at blive brugt (dermed ikke sagt at det får prygl, da jeg er kontornusser), da jeg med lige præcis dette ur køber et ur for livet. Det er en lang historie. Men dette ur, for lige præcis disse penge, bliver ALDRIG solgt.... Men derfor er det da stadig fedest at købe noget som i hvertfald ikke devaluerer i løbet at årene.... Anonimo er nok udelukket så....sys ellers at Polluce er superflot i Bronze. - HG - 17-06-2008 MortenKN Skrev:Mange tak for brugbart input. Tanken er såmænd ikke at det skal sælges igen. Det skal bruges og kunne holde til at blive brugt (dermed ikke sagt at det får prygl, da jeg er kontornusser), da jeg med lige præcis dette ur køber et ur for livet. Det er en lang historie. Men dette ur, for lige præcis disse penge, bliver ALDRIG solgt.... Jeg har selv haft et Anonimo ur og det var super lækkert. Gedint bygget nemt at skifte rem, ser godt ud uden at skabe opmærksomhed Men jeg tror at værdien falder mere og hurtigere end på Panerai. Tag fat i Mark (som sælger Anonimo) og Bo Hansen (som har et Pam 112) og prøv urene og vælg det der føles rigtig for dig! Held og lykke med jagten og lad os SE/høre hvad du vælger. - johnfyn - 17-06-2008 Jeg kender ikke de 3 i detaljer, men jeg er nok mest til IWC, hvis jeg skulle vælge! |