Urdebatten / Urforum
Sjovt som man ændre sig - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Sjovt som man ændre sig (/showthread.php?tid=69148)

Sjovt som man ændre sig - HG - 16-06-2008

Sjovt som man ændre sig!

I en laaaang periode kunne jeg ikke få urene store nok.
Jeg startede med et Omega Seamaster midsize 36mm (James Bond modellen i Quartz) Siden har jeg haft forskellige størrelser, Panerai 44mm og Omega PO 45,5mm som bestemt IKKE var for store til mig.
Hmm... Nu nyder jeg jeg størrelsen af ure 37-41,5mm og ikke for tykke og kigger jeg mig selv i spejlet er det nok de størrelser der fysisk passer til mig!
Jeg er lige kommet hjem fra ferie, og i poolen havde jeg mit Seiko White Samurai på - FUCK (sorry) hvor var det tungt og stort!

Har I andre også oplevet at det (næsten) ikke kan blive stort nok og så ende i den "alm" størrelse igen??

- hannover_dk - 16-06-2008

Nej (nå hvorfor svarer du så kan man jo så indvende):?:
MEN jeg har ex et El Primero firste generation som både er 44-45 mm og højt og tungt, og det kan jeg sige koster det ganske meget armtid.

Jeg foretrækker 36 - 41 mm og lever med 34 mm i rigtig vintage - gerne lette ure (ikke for tykke) og enten rent stål, eller rent guld - og så skal jeg også erkende, at selvom jeg er glad for de original lænker jeg har på visse gode ure, så foretrækker jeg faktisk læderrem ret klart - så JA jeg har det i alle fald så at uret ikke må minde om en ishockey puck på armen
vh

- HG - 16-06-2008

Hej John

Fint at høre at du stadig trives med de store ure selvom du, pt. også, fortrækker en anden størrelse.

Jeg undre mig bare over at jeg har ændret mig SÅ meget på SÅ kort tid.
For et par år siden - WOW nu er der kommet et xx mm ur, det må bare være fedt og nu er der kommet et yy mm ur så det er nok endnu federe. Men jeg må bare sande at størrelse omkring de38-40mm er mere mig.
Som man nu for prøvet de forskellige ure Icon_e_smile

Mine skal være 43 mm + - Submersible - 16-06-2008

er uret mindre forsvinder det næsten. Man må heller ikke være over 47, da det så ellers ligner en tallerken man har på armen.

Sådan har det været for mig i mange år.........

Men tror da sagtens man kan vende sig til noget andet.

Det samme sker, når man køber en ny mobil med bedre skærm. Først var man super glad for den gamle og billederne stod godt på den, men når man så får en bedre, kan man ikke forstå at man har kunnet se på de grimme billeder. Det er rent synsbedrag....

Torben

Alt ændrer sig med tiden - baun - 16-06-2008

Jeg tror meget ændrer sig over tid. Ursmag incl.

Mit første "dyre" ur var en Seamaster 120 med lænke. Den vejer ca 130 g og er vel kun ca. 36 mm - men den var stor og tung sammellignet med mit tidlige Seiko quartsur - som vel var 35 mm og vejeje 50 g.

Jeg gik konstandt med dette ur et års tid før jeg supplerede med et Vintage Seamaster Automatic fra 1960 med cal 591 - 33-34 mm og vel 30 g og med en blød læderrem.

Det er en vanesag, men når man først vænner sig til lette ure 30-50 gram og læderrem, så må man erkende at det er langt det mest komfortable - og den slagt bruger jeg 80% af tiden.

Men ind imellem er det herligt at bruge et Memomatic, et Spedmaster prof., en Seamaster Chronograf, en Dynamic Chronograf eller den først omtalte Seamaster 120 - alle ure som vejer 130 - 150 gram. De er flotte på armen og jeg prøver jo så at få den til at matche påklædning og situation......................

Men hvor er det rart igen at få et lækkert Seamaster De Ville med læderrem på armen. Man mærker det slet ikke og kan bare nyde synet, det helt enkle design. Der ser ud præcis som et ur skal og det har masser af kvalitet og historie.

Men sjovt at skifte mellem stål og guld - dag og aften afh. af tøj og stemning. Guld er flottest i dæmpet aften lys fx. på en restaurent og matcher rødvinens farve perfekt!

vh Baun
Skift ur når du skifter sko!

Re: Alt ændrer sig med tiden - hannover_dk - 17-06-2008

Baun Skrev:Guld er flottest i dæmpet aften lys fx. på en restaurent og matcher rødvinens farve perfekt!

vh Baun
Jeg ved jo hvad du mener, men umiddelbart er min rødvin noget mørkere i gløden end guld farvet, du forveksler måske en Amarone med en chardonnay af de gyldne Icon_e_smile
vh

Re: Alt ændrer sig med tiden - baun - 17-06-2008

hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Guld er flottest i dæmpet aften lys fx. på en restaurent og matcher rødvinens farve perfekt!

vh Baun
Jeg ved jo hvad du mener, men umiddelbart er min rødvin noget mørkere i gløden end guld farvet, du forveksler måske en Amarone med en chardonnay af de gyldne Icon_e_smile
vh

klares med rose gold....

vh Baun

- Mads Gjødesen - 17-06-2008

Jeg har hele tiden ligget mellem min. 38/39 mm og op til 44 mm. Alt under bliver for småt og alt over for stort. Har forsøgt begge dele men uden succes. Så jeg ligger nok ret fast på størrelsen.

/Mads