Urdebatten / Urforum
Et ur hører da ikke til i en bankbox???? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Et ur hører da ikke til i en bankbox???? (/showthread.php?tid=68237)

Sider: 1 2 3

Et ur hører da ikke til i en bankbox???? - TC_phpbb3_import15759 - 04-03-2008

jeg sad og læste om den messe som snart er, men hvorfor er vi ur samler så bange for at der er nogle som vil hugge vores elskede ure,.
jeg kan se der er rigtigt mange som har deres ure i bankbox. jeg kan godt forstå hvis man sælger ure, at man har dem i bankbox. men hvis man er samler hører de da ikke til i en bankbox.
jeg elsker at kigge og røre ved mine ure. og kunne ikke drømme om at putte dem i en box. måske er det bare mig... eller lever vi i en verden hvor man ikke tør at samle på ure, fordi man er bange for at der kommer nogle og hugger dem.

til dagligt arbejder jeg med unge kriminelle, om de ved da sikket godt at jeg har et dyrt ure. men jeg har aldrig været bange for de vil sker mig noget.

jeg mener bare ikke at et flot og lækket ur, hører til i en bankbox

Re: Et ur hører da ikke til i en bankbox???? - Balleby - 04-03-2008

til dagligt arbejder jeg med unge kriminelle, om de ved da sikket godt at jeg har et dyrt ure. men jeg har aldrig været bange for de vil sker mig noget.

jeg mener bare ikke at et flot og lækket ur, hører til i en bankbox[/quote]

Det er det mest naive jeg har hørt Icon_e_surprised

Det skulle heller ikke være nødvendig at låse døren når du tager hjemme fra.

MEN har du en samling af sjældne og dyre uret er det en meget god ide at have nogle af dem i en bankbox.

Søren

Re: Et ur hører da ikke til i en bankbox???? - TC_phpbb3_import15759 - 04-03-2008

[Det er det mest naive jeg har hørt Icon_e_surprised

Det skulle heller ikke være nødvendig at låse døren når du tager hjemme fra.

MEN har du en samling af sjældne og dyre uret er det en meget god ide at have nogle af dem i en bankbox.

Søren[/quote]

jeg kan ikke se hvorfor det er naivt, det er jo ikke fordi jeg render rundt og siger , at der er for 30.000 kr om min hånd. men de har da sikket set det.

Re: Et ur hører da ikke til i en bankbox???? - Balleby - 04-03-2008

Hej TC

Det var mere det at et ur ikke hører hjemme i en bankbox jeg mente i dagens Danmark er det en nødvendighed hvis du har en samling af ure og ikke vil have indbrud/røveri.

Søren

- Tukjær - 04-03-2008

Jeg kan godt forstå at nogle har deres ure i bankboks. Specielt hvis de har en høj værdi.

- KlausM - 04-03-2008

TC, jeg forstår ikke dit indlæg.
Hvis du prøver at sige at det ikke burde være nødvendigt at låse sin hoveddør, have indbo forsikring, opbevare værdigenstande i bankboks har du helt ret. Det er desværre sådan i dagens Danmark at der er folk der har meget vanskeligt ved at se forskel på dit og mit.
Mvh
Klaus

- hannover_dk - 04-03-2008

Det må nok afhænge af den samlede værdi. Det er klart at fordi man har en 2 -3 ure til 10.000 - 20.000 og 30.000 så behøver man vel ikke slæbe dem i bankboks men kan ha løbende glæde af dem - helt som hustruen kan af smykker og tasker, og man kan af rødvin Icon_e_smile .

Har man måske 50 ure og visse af dem som Rolex double red SD og Patek og AP som kan koste + 100 kg per ur - så skal man nu nok ha samlingen i bankbox.
Det rygtes superlet at dér bor en ursamler med værdi - og der er desværre nogen som enten bare bryder ind, eller endnu værre, banker på og springer ind med våben.
Mine venner og naboer ved, at jeg har mine i box, og så henter jeg en gang om ugen, når jeg kommer forbi, et eller to stk ud - som jeg veksler mellem - og mine er altså ikke engang i 100 kg klassen per ur, men det betyder at hvis der bliver rygter, så blir det, som sandt er, at de ligger i box.
vh

- blue - 04-03-2008

Det der undrer mig mest er, når folk skriver "Uret er i bankboks, så aftal tid for besigtigelse" eller lignende. Hvornår er det lige, at I sidst har oplevet, at folk bare ringer på døren og vil se en ting, I har sat til salg?

Kunne man ikke bare skrive "uret er i bankboks", hvis man prøver at være forebyggende?

- Bjarne - 04-03-2008

Hej Blue

Det sker ofte at nogen ringer og spørger om de må komme forbi og se et eller flere ure, så formuleringen om at aftale tid for besigt er faktisk ok.

Og rigtigt som Hannover skriver, rygterne løber ofte hurtigt om en nogen har en stor ursamling liggende, problemet er bare at der også kan ske at nogen tror at man har en stor samling, selvom man måske bare har ure for få tusinde liggende.

- Balleby - 04-03-2008

blue Skrev:Det der undrer mig mest er, når folk skriver "Uret er i bankboks, så aftal tid for besigtigelse" eller lignende. Hvornår er det lige, at I sidst har oplevet, at folk bare ringer på døren og vil se en ting, I har sat til salg?

Kunne man ikke bare skrive "uret er i bankboks", hvis man prøver at være forebyggende?

Få et liv, kan det ikke være totalt ligemeget om der står det ene eller andet???????????

Søren